Hvala Allahu Gospodaru svjetova, Milostivom, Samilosnom, Vladaru Dana Sudnjega. Donosim salavat na posljednjeg Allahovog poslanika, Muhammeda, s.a.v.s., na njegovu časnu porodicu, uzorite ashabe, r.a., i na sve one koji slijede ispravan put vjere islama do Sudnjeg dana. Svjedočim da je samo Allah Bog, i da drugog boga osim Njega nema, te da je Muhammed, s.a.v.s., Allahov rob i poslanik.
Draga braćo, danas ćemo govoriti o važnosti islamske porodice u savremenom društvu i izazovima koji okružuju današnje zajednice. Kur'an nas usmjerava da su vijekovima postojali problemi sa kojima se zajednice suočavaju, te nam o njima kazuje i nudi nam konkretna rješenja. Izazovi sa kojima se danas suočavaju zajednice nisu ništa teži od onih povijesno opisanih. Roditelji se često suočavaju s izazovima kako odgojiti svoju djecu u okolnostima koje u velikoj mjeri oni ne mogu kontrolirati, u okolnostima koje i njima predstavljaju izazov kako u ekonomskom, političkom, društvenom, tako i u ideološkom smislu.
Činjenica je da je ovo stoljeće informatičke revolucije, vrijeme „elektronskih tehnologija“, te da je utjecaj modernih medija, vršnjaka i drugih društvenih faktora velik na razvoj djece i da se uloga roditelja u razvoju djece mijenja, ali to nikako ne znači i da je uloga porodice na razvoj djece manje važna. Naprotiv, osnaživanje roditelja da razumiju razvoj djece i da su kompetentni definirati svoje stavove u kontekstu savremenih socijalnih devijacija predstavlja itekako bitnu odrednicu.
Uzvišeni Allah će nam zato ukazati: „Kunem se roditeljem i onim koga je rodio (djetetom).“ (El-Beled, 3) Neupitno je da ovom zakletvom Allah, dž.š., ističe važnost roditelja i djeteta, odnosno važnost porodice koju zajedno čine. Podjednako je, dakle, važno da djeca pokažu dobročinstvo roditeljima, ali i roditelji djeci. U vertikali podizanja djece i njihovoga odgoja roditelji imaju veću odgovornost prema njima, nego li djeca prema roditeljima, ali odrastanjem djeca postaju obavezna uzvratiti roditeljima poslušnost i činiti im dobro. Abdullah b. Omer, r.a, je često govorio: „Odgoji svog sina, jer ćeš biti pitan, kako si ga odgojio i šta si ga naučio, a i on će biti pitan, je li ti dobročinstvo činio i pokoran bio!“
Najjednostavnija definicija odgoja bi glasila „to je proces izgrađivanja, razvijanja i oblikovanja čovjeka u njegovim ljudskim odlikama.“ Uzmemo li u obzir da smo na ovome svijetu poučeni kako mnoge pojave i stvari imaju mjerne jedinice, pa tako osnovna jedinica za mjerenje dužine je metar, za vaganje težine je kilogram, za mjerenje temperature celzijus, itd., ali osnovna jedinica za mjerenje ljudskosti je moral.
Brojna su kazivanja o tome koje su moralne norme po kojima se treba uskladiti odgoj djece, ali i samoodgoj roditelja, ali zasigurno najjednostavnija definicija je ona koju je Aiša, r.a., kazala za Poslanika, s.a.v.s., kada je kratko odgovorila na pitanje o njegovom moralu: „Njegov moral je bio Kur'an“. On je praktično živio ono što je slovom zapisano u Kur'anu. I, doista, Kur'an će nam predstaviti najbolja rješenje u izazovima sa kojima se suočavaju, ne samo porodice, nego društvo općenito.
Kur'anski termin ehl govori o porodici kao temeljnoj zajednici društva i u njemu nailazimo različita kazivanja o porodicama i porodičnim odnosima. Tako nailazimo kazivanja o porodicama, poput Imranove, koji su odgoj djece podredili pokornosti Uzvišenom Bogu, kazivanja o porodicama u kojima je suprug u potpunosti predan Allahu, a njegova supruga nepokorna, ili kazivanje o suprugu silniku i supruzi vjernici, te kazivanja o porodicama gdje su djeca pokorna Allahu, a roditelji odani nepokornosti, ili obrnuto gdje su djeca nepokorna, a roditelji pokorni Allahu. U svim tim kazivanjima Uzvišeni Allah ukazuje da je heterogenost u porodicama vijekovima prisutna, ali isto tako nas obavještava o rješenju navedenih problema. Analizirajući ta kur'anska kazivanja o porodicama zaključiti se može da je osnovni problem svih porodičnih nerazumijevanja i u ideološkom i društvenom kontekstu bio neposlušnost Bogu.
Dokaz više navedenoj argumentaciji jeste činjenica da ako bi se adresiralo na temeljnu kur'ansku poruku koja se odašilje porodicama bile bi to dvije ključne rečenice: „O vjernici, sebe i porodice svoje čuvajte od džehennemske vatre…“ (Et-Tahrim, 6), a ponajbolje pojašnjenje kako ih sačuvati jeste kur'anska sintagma: „Naredi čeljadi svojoj da molitvu obavljaju i istraj u tome…“ (Taha, 132) Poziv na istrajnost u obavljanju namaza, koji je najjača veza sa Uzvišenim Gospodarom u ideološkom smislu i osnovna sprega činjenja nevaljalih djela (fevahiš) u moralnom smislu je vrsta obećanja Milostivog svim porodicama koje žele sačuvati svoju čeljad od društvenih devijacija.
Prema tome, ova neraskidiva veza sa Uzvišenim Gospodarom je svojevrsni štit od riziko faktora: ličnih, porodičnih ili spoljašnjih i snažno pomaže djeci u usmjeravaju i usvajanju ideoloških i moralnih odrednica koje će mu pomoći u izazovima sa kojima se suočava. U najmanjoj mjeri bi se moglo kazati kako je ova poruka previše produhovljena i nudi jednostavno rješenje svih problema, ali argument više navedenoj konstataciji jeste i Poslanikov, s.a.v.s., savjet roditeljima: „Savjetujte vašu djecu da klanjaju kad napune sedam godina, i udarite ih ako ne budu obavljali namaz u desetoj godini, i razdvojite ih u krevetima.“
Završit ću dovom Ibrahima, a.s., koji je molio Gospodara za svoju porodicu dvije stvari: “Gospodaru moj, daj da ja i neki potomci moji obavljamo molitvu. Gospodaru naš, Ti usliši molbu moju! Gospodaru naš, oprosti meni, i roditeljima mojim i svim vjernicima na dan kada se bude polagao račun!”. (Ibrahim: 40-41)
Sumedin ef. Kobilica
Glavni imam održao sastanak sa muallimama
U petak, 10. 12. 2021. godine, glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Zenica mr. Jakub ef. Salkica i muallima Mulaima Omić su održali sastanak sa muallimama koje dolaze iz svih regija zeničkog medžlisa a koje su već nekoliko godina angažovane u radu Medžlisa Zenica.
Sastanku je prisustvovalo 17 muallima, a razgovaralo se o aktivnijem učešću muallima u radu Medžlisa i Odjela za brak i porodicu kroz organizaciju redovnih predavanja, halki i kurseva za džematlijke. Muallime su upoznale glavnog imama da u pojedinim džematima već postoji navedena praksa ali da je potrebno proširiti aktivnosti na veći broj džemata.
Glavni imam je iskazao punu podršku radu Odjela za brak i porodicu pri Medžlisu Zenica a muallime su izrazile spremnost da budu aktivni sudionici i nosioci aktivnosti koje će se realizirati u narednom periodu u nadi da će ovakav pristup imati višestuku korist i važnost za afirmaciju žene muslimanke i porodice koja se nalazi u krizi.
Glavni imam je iskoristio priliku da se zahvali muallimama na aktivnostima i učešću u projektima koje realizuje Medžlis, a posebno na brizi i hizmetu Islamskoj zajednici.
Hutba: Temelji islamskog braka
Hvala Allahu, Gospodaru svjetova! Salavat i selam neka je na Allahova poslanika, Muhammeda, s.a.v.s., njegovu porodicu, časne ashabe i sve sljedbenike vjere islama do Sudnjega dana.
Draga braćo, bračna zajednica je stub ljudskog društva, a brak je formiranje temelja u ime Allaha dž.š., s ciljem izgradnje kuće dostojne čovjekovoj časti. Kao što svaka kuća ne može postojati bez temelja, tako i naš brak ima svoje temelje bez kojih se ne može zvati kućom.
Svaki brak, a posebno islamski, počiva na principima i načelima, i nijedan brak ne može opstati samo na formalnom poštivanju i izvršavanju općih bračnih obaveza. U cilju očuvanja i jačanja bračne zajednice artikuliranje duhovne, vjerske i emocionalne strane braka veoma je bitna. Ta bračna bliskost, povezanost, ljubav i samilost glavni je oslonac ili temelj za opstojnost svakog braka. Ako nema duhovnosti i emocije supružnici postaju roboti koji izvršavaju samo ono što je potebno kako bi brak funkcionisao.
Ovu istinu potvrđuje i kur'anski ajet iz sure Er- Rum koji kaže ; „ I jedan od dokaza Njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što između vas uspostavlja ljubav i samilost; to su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju“. (Er-Rum, 21)
Allah dž.š., traži od nas da razmišljamo kako bi uzeli pouke i dokaze iz Njegovih ajeta. Ako malo razmislimo o ovom ajetu vidjet ćemo da se u njemu kriju temelji za uspjeh svakog islamskog braka.
Ti temelji su: smiraj, ljubav i samilost.
Prvi temelj je smiraj kojeg Allah dž.š., spušta u bračnu zajednicu. Zanimljivo da ovaj ajet nudi smiraj koji je itekako potreban svakom čovjeku. Ovaj smiraj može biti zaštita od bluda, ali i smiraj i sigurnost koju nudi vlastiti dom. Čovjek i žena u svome domu nalaze najbolje sklonište, tvrđavu ljubavi, duševni mir nakon napornog posla i odmor od svih izazova koje ovo vrijeme donosi.
Brak treba da ponudi sigurno porodično gnijezdo gdje dva srca postaju jedno, gdje se dva života spajaju u jedan život. To je mjesto mira i spokoja, izvorište sreće koje nas podsjeća na Džennet. A sama pomisao na Džennet asocira na prvu bračnu zajednicu koja je sklopljena u džennetu između Adema a.s. i hz. Have. I upravo iz tog razloga brak sam po sebi nosi djelić džennetske ljepote i smiraja. Zato islamski brak znači osjetiti ukus džennetskog života na ovom svijetu.
Drugi temelj uspješnog braka je ljubav u ime Allaha dž.š.
Ljubav je prva stepenica braka. Stupiti u brak bez ljubavi je isto što i krenuti u borbu bez oružja. Svaki drugi razlog koji nije prožet imanom i ljubavlju u ime Allaha, dž.š., mora pokazati svoje mane i nedostatke u toku trajanja bračne zajednice. Mi moramo znati da prvi brak jeste sklopljen u Džennetu, ali nastavak života i razvijanje potomstava desilo se na dunjaluku punom izazova i poteškoča. Na ovom dunjalučkom putu treba dosta ljubavi i uzajamnog poštovanja kako bi se sačuvao brak i potomstvo.
Kur'an kaže da su muž i žena jedno drugom kao odjeća: „One su odjeća vaša, a vi ste njihova odjeća“. (El-Bekare, 187)
Zar nije funkcija odjeće da štiti, pokriva, čuva, osigurava pristojnost, čednost i ljepotu svake osobe. O ljubavi i poštovanju dosta toga možemo naučiti od jedne male ptice spomenute u Kur'anu, a njeno ime je Hudhud.
Naime, Hudhud je ptica koja se ženi samo jednom u životu. Hudhud je vrlo vjeran svojoj partnerici, kad pronađe hranu obavezno je doziva i to rade zajedno. Ukoliko ona negdje odleti i zadrži se, leti na sve strane kako bi je pronašao, a kad mu partnerica ugine, postaje vrlo tužan i nikad je ne prežali. U toj tuzi i žalosti obavezno posjećuje mjesta na kojima su zajedno uživali i radovali se životu.
U današnje vrijeme, nažalost, svjedoci smo sve više „staklenih brakova“, koji se razbijaju na najmanji udar. To su brakovi bez imalo ljubavi i uzajamnog poštovanja. Vidimo da već pri samom ulasku u brak, negdje u glavi bračni drugovi smjeste misao „ako ne bude išlo, razvest ću se“ i tako svoj zajednički život, i prije nego što počne, osude na propast.
Moramo biti svjesni da je svako bježanje od braka, bježanje i od Poslanikovog, a.s., puta. Kaže Božiji Poslanik a.s: “Brak je moj put, pa ko odstupi od braka, odstupio je sa mog puta.” (Muslim)
Treći temelj spomenut u ovom kur'anskom ajetu je samilost. Samilost treba da bude prožeta saburom i uzajamnim poštovanjem. Strpljenje je iznimno važno za svaki brak i porodicu. Naročito danas kada ljudi pokazuju nizak nivo međusobne tolerancije i kada supružnici zbog nebitnih stvari lome srca jedno drugome.
Jedna drevna poslovica kaže: “Odnos muža i žene treba da je kao odnos ruku i očiju; kada ruke bole, oči plaču; a kad oči plaču, ruke brišu suze.”
Žalosno je i to što partneri sve manje imaju tolerancije jedno prema drugom i misle da je formiranje sretne porodice nešto što se završava na dan sklapanja braka, te da su najviši čin ljubavi supružniku pokazali time što su ga izabrali za životnog saputnika.
Naš brak i obaveze traju duže od jednog dana, od jedne svadbe, a završavaju se našim dunjalučkim rastankom, ali i ponovnim sastankom u džennetu.
Ima jedna divna priča o starcu i njegovoj neizmjernoj ljubavi, poštovanju i samilosti prema svojoj supruzi. Ovo je slikovit primjer kako bi trebalo da bude u jednom islamskom braku.
Naime, radi se o starcu koji je imao osamdeset godina. On je svaki dan odlazio u starački dom da doručkuje sa svojom suprugom koja je prije par godina izgubila pamćenje. Starac je nahrani i porazgovara s njom, a poslije jela pospremi i očisti ono što se zaprljalo. On kazuje da ga ona uopšte ne poznaje. Pitali su ga: “Pa zašto onda odlaziš kod nje? Starac se osmjehnuo i rekao: “Ona ne zna ko sam ja, ali ja znam ko je ona!”
Naravno, istinitost i pouku ove priče moći ćemo potvrditi samo onog momenta kad se djeca raziđu tražeći svoj put i sreću, a mi ostanemo sami sa svojim bračnim drugom ili kada nam bračni drug preseli na onaj svijet. Mi to vidimo na licima mnogih ljudi koji poput Hudhuda tuguju i obilaze mjesta zajedničkih susreta. Ono što nas raduje kod njih je nepresušna ljubav ali i nada i želja za ponovni zajedniči život u Džennetu.
Završit ćemo ajetom iz sure El-Furkan koji na najljepši način opisuje svrhu i cilj braka i porodice. Ovaj ajet je dova koja štiti naš brak i naše potomstvo. Ako želimo radost i sreću, učimo ovu dovu kako bi nam Allah dž.š., spustio svoj smiraj i uspostavio između nas ljubav i samilost.
“Gospodaru naš, podari nam u ženama našim i djeci našoj radost i učini da se bogobojazni na nas ugledaju”. AMIN!
Elvir ef. Haskić, imam Jalijske džamije u Zenici
Izabrane najsadržajnije hutbe na temu islamskog braka
Medžlis Islamske zajednice Zenica i Savjetovalište za brak i porodicu su u mjesecu novembru raspisali interni poziv hatibima Medžlisa za najsadržajnije hutbe na teme: “Temelji islamskog braka” i “Islamski brak i savremeni izazovi”.
Sadržajnim i kvalitetnim hutbama, pozivu se odazvalo šezdesetak imama a komisija koju je imenovao glavni imam mr. Jakub ef. Salkica odabrala je po tri najsadržajnije hutbe za obje teme.
Za najsadržajniju hutbu na temu “Temelji islamskog braka” izabrana je hutba Elvir ef. Haskića – imama u džematu Jalija, a za najsadržajniju hutbu na temu “Islamski brak i savremeni izazovi” izabrana je hutba mr. Sumedin ef. Kobilice – imama u džematu Brist.
Obje hutbe će biti objavljene na portalu Medžlisa Zenica a bit će održane u svim džematima na području Medžlisa Zenica u sklopu projekta brige o porodici i pomoći porodicama koje imaju bračnih i porodičnih nesuglasica.
Koristimo priliku da podsjetimo da pri Medžlisu Islamske zajednice Zenica djeluje Savjetovalište za brak i porodicu u čiji rad je uključen interdisciplinarni tim, a Savjetovalište pruža besplatne usluge iz oblasti individualnog, predbračnog, bračnog i porodičnog savjetovanja, te savjetovanja o vjerskim pitanjima. Za sve informacije o radu Savjetovališta možete se obratiti na kontakt broj 032 402-654, na emil: info@mizzenica.ba, kao i putem kontakt forme na web portalu www.mizzenica.ba
Mreža mladih: Omladinsko druženje u džematu Smajići
U subotu, 04. decembra 2021. godine, u džematu Smajići je upriličeno Omladinsko druženje a u organizaciji Mreže mladih i džemata Smajići.
Druženje je započelo programom učenja ilahija u izvedbi omladinskog hora džemata Šerići, a nastavljeno kratkim obraćanjem koordinatora Mreže mladih i Ismail ef. Jusufovića koji je mlade podsjetio na Kur'an ski ajet: “Allah je Taj koji vas nejakim stvara, i onda vam, poslije nejakosti, snagu daje, a poslije snage iznemoglost i sijede vlasi; On stvara što hoće; On sve zna i sve može.” Sura Er-Rūm, 54.
“Ljudski život je omeđen sa dvije slabosti, a između njih je snaga od Allaha darovana. Mnoštvo omladine tu snagu iskoristi u haramu i lošim djelima, a vi ste, hvala Bogu tu svoju snagu i energiju večeras iskoristili i koristite je u dobru” – poručio je Ismail ef.
U nastavku druženja, Mreža mladih je kao nagradu za najaktivne sudionike u razgovoru uručila dvije knjige ističući da će praksa na ovakvim druženjima biti i kviz sa pitanjima iz poruke koju uputi neko od imama.
Uslijedilo je međusobno druženje mladih koji su priliku ovakvog susreta iskoristili za upoznavanje i ugodan razgovor.
Hutba: Islam zabranjuje nasilje
Hvala Alahu Gospodaru svih svjetova, Milostivom Samilosnom, Vladaru Sudnjeg dana, Onome Koji je razdvojio Istinu od neistine, neka je salavat i selam na našeg Poslanika Muhammeda, s.a.v.s., na njegovu porodicu, sve ashabe i one koji su živjeli i žive sa istinom u srcu.
Draga braćo!
Ovih dana u svijetu se obilježava „16 dana aktivizma protiv nasilja nad ženama“, a to je globalna, odnosno svjetska kampanja koju obilježavaju brojne države i organizacije. Kampanja počinje 25. novembra, Međunarodnim danom borbe protiv nasilja nad ženama, a završava 10. Decembra, Međunarodnim danom ljudskih prava. Osjećamo potrebu da i Medžlis Islamske zajednice Zenica danas u svim džematima putem hutbe izrazi zabrinutost za sve učestalije partnersko nasilje, posebno nad ženama, kao i nasilje u porodicama. S tim u vezi, imamo potrebu ukazati na izričitu zabranu bilo kakvog nasilja u islamskoj tradiciji sa posebnim osvrtom na partnersko nasilje, a ponajviše nasilje nad ženama, kao nasilje u porodici koje je, nažalost, u posljednje vrijeme sve učestalije.
Šokantno i žalosno je svjedočiti da je nasilje nad ženama postao globalni problem, te da su žene sve češće žrtve porodičnog nasilja. Ono što dodatno zabrinjava jeste činjenica da i unutar muslimanskih zajednica su sve učestalije prijave nasilja nad ženama, te osobe koje nose muslimanska imena i predstavljaju se sljedbenicima islamske tradicije vrše nasilje nad ženama ili svojom vlastitom djecom.
Ilustracije radi, ovih dana su u javnosti prisutne ankete nevladinih organizacija koje se brinu o zaštiti žena i porodica, a koje svjedoče frapantnim podacima, a to je da svaka treća žena u Bosni i Hercegovini je žrtva nasilja u porodici. Ovdje treba spomenuti da svaki vid nasilja, počev od psihičkog, ekonomskog, seksualnog, pa do onog fizičkog ugrožava i ugnjetava ličnost žrtve nasilja. Primjerice, u jednom vjerodostojnom kazivanju Buhari navodi da se Hinda, majka Muavije, požalila Poslaniku, s.a.v.s., na svoga supruga Ebu Sufjana kako je škrt, te je upitala Poslanika, s.a.v.s., da li smije tajno uzeti za sebe i porodicu dio njegovog imetka, a na šta joj je Poslanik, s.a.v.s., odgovorio: „Uzmite sebi ti i porodica koliko vam je potrebno.“
Nasilje uglavnom počinje malim i bezazlenim uvredama i neslaganjima bračnih partnera, a onda prerasta u fizičko nasilje. Valja spomenuti da je svaki brak izazov za sebe, te da svaki brak podliježe i određenim nesuglasicama i problemima. Uzvišeni Allah nas je poučio da je i sam Poslanik, s.a.v.s., koji je okarakterisan kao „najbolji uzor“ imao bračnih nesuglasica. „O Vjerovjesniče, zašto sebi uskraćuješ ono što ti je Allah dozvolio – u nastojanju da žene svoje zadovoljiš?“ (Et-Tahrim, 1) Također, u hadisu koji bilježi Buhari, a prenosi se od Aiše, r.a., se navodi: „Ja znam kad si sa mnom zadovoljna, a kada nisi.“ Upitala sam: „Kako znaš?“ A Poslanik, s.a.v.s., je odgovorio: „Kada si zadovoljna govoriš: Ne tako mi Muhammedovog Gospodara, a kada si srdita: Ne tako mi Ibrahimovog Gospodara“, pa sam potvrdila i dodala: „Tako mi Allaha samo izbjegavam spomenuti tvoje ime.“
Draga braćo!
U jednom hadisu-l-kudsijju (govoru Uzvišenog Allaha koji je prenio Poslanik, s.a.v.s., a nije zabilježen u Kur'anu) se prenosi od Ebu Zerra el-Gifarija, r.a., da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., prenio riječi Gospodara rekavši: „O Moji robovi, Ja Sam Sebi nasilje zabranio, a zabranio Sam ga i među vama, pa nemojte ga međusobno činiti…“ (Muslim, 2577) Akcenat navedenog kazivanja je da Uzvišeni Allah, kao Gospodar, Sebi lično zabranjuje nasilje, ali isto tako naređuje svima da tako postupe međusobno. Kur'anski termin zulm, koji je već arabiziran termin u našem jeziku označava svaku vrstu nasilja. Kur'an obiluje ajetima koji upozoravaju čovjeka na nasilje, ukazuje na zajednice koje su propale zbog nasilja, pa čak obećava čovjeku da je „Allah Onaj koji nikome ni trunke nasilja učiniti neće.“
U islamskoj tradiciji posebno je predstavljen reciprotitet između silnika i žrtve, odnosno onoga koji čini nasilje (zalim) i onoga kome se čini nasilje (mazlum). Tako se nailaze ajeti koji čak povezuju silnike (zalim) sa onima koji ne vjeruju, a onome kome je učinjeno nasilje (mazlum) Allah dovu ne odbija.
Na kraju, želimo istači da je Poslanik, s.a.v.s., bio osoba koja nikada nikome nije učinio nasilje, osoba koja je bio blag prema starijima i pažljiv prema djeci, čovjek koji je posebno volio, cijenio i poštovao svoje žene. Mnogi su hadisi koji ukazuju na navedeno, ali želim da se podsjetimo jednog od njih u kome se navodi “Najpotpuniji vjernici među vama su oni najboljeg morala, a najbolji od vas su oni koji su najbolji prema svojim ženama.”
Muškarci i žene su jednaki, ali nisu isti. Žene su krhkije i emotivnije, a muškarci su stabilniji i snažniji. Islam tretira i muškarca i ženu kao jedinku (insan), te su pred Bogom jednako obavezni i odgovorni i jedni i drugi. Stoga, brak je uspješan onda kada muž i žena zajedno učestvuju u odgoju i obrazovanju svoje djece, podižu zajedno svoju porodicu, ravnopravno se brinu o svome domu i svjesni su da je muž koji ukaže poštovanje ženi na putu sunneta Poslanika, s.a.v.s., a žena kojom je muž zadovoljan na putu ka Džennetu. Partneri trebaju biti odani, obzirni i upućeni jedno na drugo. I jedno i drugo trebaju raditi na prevladavanju nedostataka oba partnera. Također, jedno drugome trebaju osigurati društvo i utjehu.
Molim Uzvišenog Allaha da nas sačuva bilo kakvog nasilja, da među supružnicima podari slogu, ljubav i toleranciju, te da nas sve zajedno nastani u Džennetu. Amin!
16 dana aktivizma protiv rodno zasnovanog nasilja: Hutba o nasilju
Odbor za međureligijsku saradnju u Zenici Međureligijskog vijeća BiH pridružuje se seriji događaja Populacijskog fonda Ujedinjenih nacija (UNFPA) u obilježavanju “16 dana aktivizma protiv rodno zasnovanog nasilja” koje organizuju u partnerstvu sa vjerskim zajednicama u Bosni i Hercegovini.
Tim povodom u svih 75 džamija Medžlisa Islamske zajednice Zenica u petak, 03.12.2021., te u rimokatoličkoj crkvi svetog Josipa i pravoslavnoj crkvi Rođenja Presvete Bogorodice u nedjelju, 05.12.2021., bit će upriličene tematske hutbe/homilije/propovijedi posvećene Međunarodnom danu borbe protiv nasilja nad ženama i Međunarodnom danu ljudskih prava – danima kojim ova globalna kampanja počinje i završava.
Posveta hutbe/homilije/propovijedi na džumi, svetoj misi ili svetoj liturgiji ovoj bitnoj temi jeste upotreba najvažnijeg medija vjerskih zajednica i crkava, a sve u cilju transformacije vrijednosti koje dovode do nasilja nad ženama.
„Na ovaj način želimo skrenuti pažnju vjerničke, ali i opće javnosti o potrebi jasne osude svih oblika rodno zasnovanog nasilja i stigmatizacije žrtava, od nasilja u porodici, silovanja, seksualnog uznemiravanja, do seksualnog nasilja počinjenog u ratu. Svi u društvu, pa tako i vjerske zajednice i crkve imaju svoju prevažnu ulogu i svi možemo napraviti promjenu u životima žena koje trpe nasilje. Niko ne bi smio patiti u samoći i tišini,“ zajednička je poruka koja se prožima kroz hutbe/homilije/propovijedi sve tri konfesije.
Inače, UNFPA je u sklopu 16 dana aktivizma organizovao i seriju okruglih stolova širom Bosne i Hercegovine u vidu razmjene znanja između vjerskih službenika kao i zdravstvenih radnika o radu sa osobama koje su preživjele rodno zasnovano nasilje. Svrha okruglih stolova je da se učvrste veze između javnih uposlenika i sigurnih kuća koje pružaju podršku osobama koje su preživjele rodno zasnovano nasilje, s jedne strane, i vjerskih zajednica s druge strane, kako bi zajedno mogli pružati fokusiranu podršku osobama kojima je potrebna pomoć.
Uručeni higijenski paketi članovima Udruženja “DLAN”
U nastavku saradnje Medžlisa Islamske zajednice Zenica i Udruženja “DLAN”, u utorak 30. 11. 2021. godine izvršena je podjela paketa higijenskih proizvoda koje je obezbijedio Medžlis Islamske zajednice Zenica i Ured za društvenu brigu Rijaseta Islamske zajednice u BiH, za 88 članova Udruženja sa područja Grada Zenice. Uručivanju paketa su prisustvovali Selvedin Delić – direktor Servisnog centra “DLAN” i Muhamed ef. Bilčević u ime Medžlisa Islamske zajednice Zenica.
“Islamska zajednica ulaže velike napore u podršci porodicama i pojedincima koji se nalaze u stanju potrebe. Današnju posjetu članovima Udruženja smo realizovali u znak uručenja simbolične pomoći u higijenskim potrepštinama ali i kako bismo iskazali podršku Islamske zajednice” – istakli su iz Medžlisa Islamske zajednice Zenica.