Srijeda, Zu-l-ka'de 9, 1446
Stranica 117

Druženje sa dva hafiza u džematu Obrenovci

U utorak, 26. 11. 2015. godine, džemat Obrenovci bio je domaćin druženja sa dva hafiza, dva istaknuta predavača, hafizom Sulejman ef. Bugarijem i hafizom Husejn ef. Čajlakovićem.

Cijenjenom skupu se na početku druženja obratio imam džemata Muamer ef. Dizdarević, koji je selameći sve goste zaželio toplu dobrodošlicu i da se ugodno osjećaju u džematu Obrenovci. Na oduševljenje prisutnih gostiju, koji su posjetili ovaj džemat, imam džemata je predstavio goste i pozvao uvaženog hafiza Sulejman ef. Bugarija da se obrati.

U jako poučnom i porukama sadržajnom predavanju, hafiz Bugari je, prožimajući svoje predavanje ajetima Kur'ana i hadisima Poslanika a.s., govorio o saburu i zahvalnosti, o njihovom ispravnom shvatanju i doživljavanju u životu vjernika.

Zatim se džematu kratko obratio hafiz Husejn ef. Čajlaković, a druženje je nastavljeno u mektebskoj učionici uz razgovor i zakusku.

Piše: Muamer ef. Dizdarević

Hutba Reisu-l-uleme IZ-e u BiH

Hvala Allahu, Gospodaru svjetova, Milostivom, Svemilosnom. Zahvaljujemo Mu se na blagodatima koje nam je podario: na životu i zdravlju, na ljubavi i milosti. Od Njega tražimo uputu, oprost, milost i zaštitu od zla u nama i od zla u drugim ljudima. Koga Allah uputi na pravi put, niko ga s tog puta ne može odvratiti, a koga Allah ne uputi na pravi put, niko ga drugi ne može uputiti. Svjedočim da nema boga osim Allaha i svjedočim da je Muhammed Njegov Poslanik. Neka su Allahov blagoslov i mir na njega, na njegovu časnu porodicu i sve sljedbenike, koji slijede njegov jasni put i koji upućuju na dobro, a odvraćaju od zla.

Riječi su Božije: „Kada im se kaže: „ Ne remetite red na Zemlji!“ – odgovaraju: „Mi samo red uspostavljamo!“ Zar!? A, uistinu, oni nered siju, ali ne opažaju.“(Baqarah, 11 – 12)

Braćo i sestre.

Islam je vjera mira. Mi muslimani, njegovi sljedbenici, u stalnom smo nastojanju da uspostavimo mir u sebi, u svojim porodicama i u društvu u kojem živimo. Naše muslimansko ime i određenje definirano je riječju “mir” i njenim najdubljim značenjem.

Taj mir u nama i oko nas naša je najveća snaga. Riječi su Božije:

وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَاماً

A robovi Milostivoga su oni koji po Zemlji mirno hodaju, a kada ih bestidnici oslove, odgovaraju: “Mir vama!” (El-Furkan, 63)

U ovome samo jednom ajetu razumijemo svu plemenitost vjernika, iskrenih Allahovih pokornika, koji čak i bestidnicima zazivaju mir. To su istinski plemići ljudskoga roda.

Međutim, danas se taj poziv slabo čuje. Živimo u vremenu buke koju su zlikovci izazvali i nametnuli.

Braćo i sestre.

S mimbera naših džamija, kao i mnogo puta do sada, govorili smo  o izazovima pred koje smo stavljeni. Nije prvi puta da je svijet, i muslimani u njemu, iskušan zloupotrebom naše časne vjere. Sjetimo se, da se to dešavalo i onima koji su bili bolji od nas – prvoj generaciji muslimana. I oni su ostajali zapanjeni brutalnošću zločinaca, koji nisu prezali ni od čega, i nisu se bojali pravde i njezine ruke. Njima, ni najbolji muslimani, kojima je sam Poslanik, a.s., zagarantirao Džennet (h. Osman i h. Alija) nisu bili dovoljno dobri muslimani. Ubili su ih!

Danas se nasilje u svijetu širi. Stradaju mnogi nevini ljudi.

Protiv toga dižemo naš glas! Osuđujemo bezumlje i zločine nad ljudima! Ne smijemo biti nijemi i zbunjeni kada se ubijaju nevini, kada se nameću teror i mržnja. Nemojmo dopustiti, da se povodimo za time, da cilj opravdava sredstva. Ubijanje nedužnih se ne može ničim opravdati.

Isto tako, ne smijemo imati nikakve dileme, da zlikovci ne predstavljaju ničiju vjeru, a naročito ne, da pripadaju našoj zajednici dobra i mira. Grijeh je saosjećati s njima.

Također, ne možemo držati stranu ubicama nevinih ljudi u Gazi i Siriji, koji to čine za račun svjetskih sila. Nažalost, najbrojnije žrtve zločinaca i onih koji se protiv njih navodno bore, su muslimani. Od ukupnog broja nevinih žrtava u svijetu, ubijenih i stradalih u posljednjih nekoliko godina, preko 85% su muslimani.

Braćo i sestre.

Osnovni cilj naše vjere je dobrobit ljudskog roda! Muslimani treba da se bore da zaštite život, vjeru, razum, dostojanstvo, potomstvo i imovinu svakog ljudskog bića. Ugroziti neki od ovih temelja znači ugroziti ljudski rod.

Generacije muslimana dale su sve od sebe da se izgradi civilizacija zasnovana na dobru i razumijevanju. Njihova plemenitost, pravednost i posvećenost Božijoj riječi doprinijele su da milioni ljudi nađu svoj smiraj u okrilju islama. Tu našu tradiciju nam valja njegovati, čuvati i nju predočavati našim komšijama i drugima.

Muslimani nemaju pravo ostati zbunjeni i pometeni. A doimamo se kao da nas je silina zla i brutalnosti kojoj svjedočimo iznenadila i paralizirala. Nadahnuće moramo potražiti tamo gdje smo ga uvijek nalazili. Zato, okrenimo se Poslaniku, a.s., njegovoj pravovremenoj i blagotvornoj uputi: „Ko od vas vidi zlo, neka ga silom zaustavi, a onaj ko to nije u stanju neka ga javno osudi ili neka ga u srcu prezre, zaniječe i odbaci“.

Pozivam vlasti da silom zaustave sve one koji šire mržnju i prizivaju teror. Pozivam učene ljude da se javno suprostave zlu, da ga objasne i osude. Sada je potrebno da svi ustanemo i da ne dozvolimo da nas zlo pobijedi. Ne dozvolimo da strah ovlada našim čulima. Učinimo sve što je u našoj moći da mu se suprostavimo.

Pozivam sve dobronamjerne ljude da svojim nesmotrenim reakcijama na nedjela zločinaca ne pomažu njihovim ciljevima. Ne dopustimo im da stigmatiziraju cijelu našu zajednicu. Oni na to i računaju.

Pozivam mlade ljude da zaštite i sačuvaju svoju vjeru i zajednicu! Vi njoj pripadate, čak i više nego mi stariji. Pokažite ponos i dostojanstvo i, onako kako su naši preci znali znali braniti svoje vrijednosti, činite i vi: mudro, strpljivo i odlučno.

Pozivam sve koji misle da se nasiljem i terorom može riješiti nepravda, njihove učitelje, inspiratore, organizatore i pokrovitelje da se dozovu pameti, pokaju i napuste stranputicu i vrate u okrilje džemata i srednjeg puta.

Braćo i sestre.

U svemu što radimo, neka nam vodilja budu riječi našega Gospodara:

Ako neko želi veličinu – pa u Allaha je sva veličina! K Njemu se dižu lijepe riječi, i dobro djelo On prima. A one koji imaju hrđave namjere čeka patnja nesnosna, i njihovo spletkarenje je rabota bezuspješna. (Fatir,10)

Gospodaru naš.

Pomozi nam u našim stremljenjima da dobro i mir zavladaju među ljudima.

Raširi Svjetlo Tvoje vjere u našim srcima! Obasjaj njime i one koji su u neznanju i zabludi.

Učini da Tvojom stazom snažno i odlučno hodamo, dostojanstveni i smjerni, vođeni lučom Tvoje neizmjerne milosti.

Unesi mir među nas. Odagnaj iz naših srca strahove i osnaži nas da se odbranimo od zla naših neprijatelja.

Gospodaru naš, oprosti nam naše grijehe i smiluj nam se. Tvojoj se milosti nadamo i molimo Te za nju.

Amin!

Novi ciklus predavanja

Medžlis Islamske zajednice Zenica vas obavještava da, kao i svake, i ove godine organiziramo niz edukativnih predavanja za džematlije. Novi ciklus “Ćurs tribine”, Dersa za žene, predavanja, edukativnih sadržaja, te “Omladinske tribine” za 1437. h. – 2015/2016. godinu, počinju u mjesecu decembru.

Kao i predhodnih godina, “Ćurs tribina” bit će organizovana u Čaršijskoj – Sultan Ahmedovoj džamiji. Gosti “Ćurs tribine” će biti eminentni alimi iz cijele Bosne i Hercegovine. “Ćurs tribina” će se organizovati petkom, počevši od 18. decembra 2015. godine, poslije jacije namaza. Omladinska tibina bit će organizovana u Ensar džamiji.

Predavanja –  edukativne sadržaje će i ove godine voditi profesori sa Islamskog pedagoškog fakulteta u Zenici, po rasporedu Medžlisa IZ-e Zenica u gradskih džematima, a edukativne sadržaje pod nazivom “Hafiski ders – riječ hafiza” vodit će hafizi Medžlisa Zenica po rasporedu u džematima na području Medžlisa.

Ders za žene organizovat će se subotom, počevši od 05. 12. 2015. godine.

U mjesecima decembar, januar, februar i mart, predavanja će se održavati poslije jacije-namaza, a u mjesecu aprilu poslije akšam-namaza.

Budite nam dragi gosti.

Medžlis Islamske zajednice Zenica

Art radionica u mektebu džemata Sejmen

Art radionica u mektebu džemata Sejmen, novu školsku  godinu počela je modeliranjem balona, djeci interesantnoj tehnici koja pored kreativnog  ima i poticajan učinak na senzorno – motorički razvoj, obzirom da se radi o specifičnim tehnikama savijanja i uvrtanja balona.

Za djevojke i žene, zbog velikog interesovanja uskoro će biti ponovo ralizovana radionica oslikavanja kanom. Za sve zainteresovane,  informacije o datumu i  vremenu će biti na oglasnoj tabli džemata.

Aktivnosti realizuju Zijada Kurtodža-Vučak i Meliha Čančar.

Predstavnici Uprave za vjerske poslove posjetili mektebe u Zenici

?????????????

U skladu sa planom rada Uprave za vjerske poslove Rijaseta, Odjel za mektebsku nastavu i mlade, te prema već ranije najavljenim posjetama i obilascima mekteba,  predstavnici Uprave za vjerske poslove su u subotu 07.11.2015. god., boravili u radnoj posjeti mektebskoj nastavi na području Medžlisa Islamske zajednice Zenica, muftiluk zenički.

Mektebska nastava na području Medžlisa IZ Zenica izvodi se četiri dana u hefti, ponedjeljak, četvrtak, subota i nedjelja. Četveročlana delegacija Uprave za vjerske poslove je posjetila osam džemata i deset mekteba. U dva džemata mektebska nastava se izvodi u dva mekteba, sa dva muallima, kako bi svi oni koji žele imali priliku pohađati mekteb. Posjećeni su mektebi u džematima: Ensar džamija (dva mekteba, muški i ženski), Blatuša, Gornja Mahala, Babići, Novo Radakovo (dva  mekteba, dva muallima), Klopče, Orahovica i Nemila.

Analizirajući posjetu, sagledavajući viđeno i doživljeno, očigledno je da je nekoliko faktora koji doprinose kvalitetnom i uspješnom mektebu. Prije svega činjenica je, da je na prvom mjestu najvažnija uloga čovjeka, konkretno, uloga muallima, roditelja i članova džematskog odbora, te naravno samih polaznika. U džematima, mektebima koje smo posjetili, primjetili smo stručnost, predanost i posvećenost muallima mektebu, koji poziv muallima, muallime prije svega shvataju kao misiju i od Boga podareni emanet, izvršavaju utvrđene zadatke, postižu cilj odgoja i poučavanja u mektebu i tu su rezultati vidljivi.

Naravno, svijest roditelja, njihova uloga i značaj je neupitna, jer bez savjesnog i odgovornog roditelja nemamo ni redovnog polaznika u mektebu. Članovi džematskog odbora zajedno sa muallimom i roditeljima kreiraju cjelokupnu atmosferu oko mekteba i brinu se da imamo adekvatne mektebske učionice u koje će djeca rado dolaziti. Primjetno je da se kod djece razvija ljubav prema vjeri i ljubav prema mektebu, jer u mektebima vlada pozitivan ambijent i dobra atmosfera. Roditelji i djeca shvataju emanet mektebskog poučavanja sa velikim povjerenjem u muallima, a muallimi i muallime pokazuju da su dostojni misije i preuzetog emaneta.

Mektebi posjeduju pedagošku dokumentaciju, a pripreme i izvođenje mektebske nastave se odvija sa svim metodičko-didaktičkim elementima. Također, primjetno je da unatoč određenim odstupanjima u pogledu pedagoške dokumentacije u nekim mektebima, ne umanjuju se ostvareni rezultati, već su na zavidnom nivou i polaznici mekteba pokazuju da su uspješno savladali pređeno gradivo. Posebna pažnja se poklanja pravilnom učenju Kur'ana prema tedžvidskim propisima, a svakako za pohvalu je vannastavna aktivnost, sekcija hifza.

Vrijedno pažnje je istaći angažovanje muallime u jednom mektebu, te da je to dobar primjer kako bi se ako Bog da u budućnosti mogli poboljšati uslovi za kvalitetan mekteb, te istovremeno povećati angažman žena u Islamskoj zajednici. Na taj način bi uz dobru organizaciju i neuposlene muallime mogle biti na raspolaganju vjernicima koji žele da i kroz privatni, individualni angažman podučavaju svoju djecu vjerskim načelima.

U narednom periodu bit će organizovane posjete i mektebima u drugim gradovima Bosne i Hercegovine prema planu koji je utvrdila Uprava za vjerske poslove Rijaseta.

(www.rijaset.ba)

Naš odnos prema Kur'anu

بسم الله الرحمن الرحيم

وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَـٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا

I Poslanik reče: “Gospodaru moj, narod moj ovaj Kur'an izbjegava!

Zahvala pripada Uzvišenom Allahu, neka je salavat i selam na posljednjeg Allahovog miljenika Muhammeda a.s., njegovu časnu porodicu, vrle ashabe i sve one koji ih slijede do Sudnjega dana.

Vezanje za Kur'an i lijepo druženje s Kur'anom razlozi da nas Allah zavoli, ostavljanje i zapostavljanje Kur'ana i needebski odnos prema njemu razlog su za Allahov, subhanehu ve te'ala, prezir. Smatramo posebno bitnim, sa ovoga časnog mjesta sve nas posjetiti na našu dužnost i obavezu druženja sa Kur'anom.

Kako ljudi u druženju s Kur'anom imaju posebne deredže, tako i oni koji ga zapostavljaju padaju na najniže stepene. Oni koji se udaljavaju od Kur'ana oni ga i zapostavljaju. Poslanik, s.a.v.s., na takve se požalio svome Gospodaru:

“Poslanik je rekao: ‘Gospodaru moj, narod moj ovaj Kur'an izbjegava!'” (EI-Furkan, 30) Draga braćo,

Ne dozvolimo sebi da budemo od onih koji kada se uči Kur'an, besposličare i pričaju, kako ga ne bi slušali. Ovo je jedna vrsta njegova zapostavljanja. Nevjerovanje u njega i nepotvrđivanje njegovih propisa djelima, također su vid zapostavljanja. U zapostavljanje Kur'ana spada i ne razmišljanje o njemu i davanje prednosti pjesmi, zabavi, govoru ili bilo kojem drugom vidu zabave.

Draga braćo,

Mnogo je onih koji zapostavljaju Kur'an. Svaki vjernik treba se pribojavati da ne bude u jednoj od kategorija koje su zapostavile Kur'an.

Ibnu-l-Kajjim, Allah mu se smilovao, kaže: “Različiti su oblici zapostavljanja i izbjegavanja Kur'ana: Prvi je izbjegavanje njegova slušanja, vjerovanja u njega i pomnog praćenja. Drugi je izbjegavanje rada po njemu i onome što on dozvoljava ili zabranjuje, pa makar ga učio i vjerovao u njega. Treći je izbjegavanje njegova postavljanja za sudiju i uzimanje njegovih pravila u pitanjima vjere, osnovnim i sporednim. Četvrti je izbjegavanje razmišljanja o njemu, shvatanja i spoznaje onoga što Allah Uzvišeni putem Kur'ana želi reći. Peto je izbjegavanje liječenja Kur'anom za sve bolesti srca.“

Draga braćo,

Iako nas Poslanik a.s. uči životu, uči liječenju putem Kur'ana i Sunneta, naša braća i sestre ponekad pribjegnu metodama liječenja duševnih ili fizičkih bolesti kod osoba koje nisu ti koji praktikuju Sunnet u liječenju Kur'anom. Ovaj primjer, ali i sve nabrojano, podpada pod riječi Gospodara: ” Poslanik je rekao: „Gospodaru moj, narod moj ovaj Kur'an izbjegava.“

Možda i najopasnija i najrasprostranjenija vrsta zaposatavljanja Kur'ana, jeste i njegovo neučenje i čitanje. A kao posebnu karakteristiku ovog zapostavljanje, pogotovo u našim krajevima, imamo pojavu ostavljanja Mushafa na posebno mjesto radi bereketa zbog  njegovog prisustva. Kur'an se stavlja na police u kući, pozadine ili prednje dijelove automobila sve dok se na njemu prašina ne nakupi što nam jasno govori o zapostavljenju Kur'ana i formalnosti njegovog prisustva u našem okruženju.

Draga braćo,

Govoreći o našem odnosu prema Kur'anu, Ibnu-l-Dževzi kaže: ” Ko posjeduje Mushaf mora svaki dan proučiti po nekoliko ajeta iz njega da taj Mushaf ne bi bio odbačen ili zapostavljen.“

Naveo smo kategorije tj. vrste onih koji zapostavljaju Kur'an, a oni koji se s Kur'anom druže, također su različitih stepena i deredža, shodno Allahovoj blagodati prema njima.

Naši prethodnici, svoja srca su oživljavali Allahovom Knjigom i danju i noću. Oni su svoja srca njegovali uz stalno napajanje koje je ostavljalo na njima osjećaje živosti i budnost.

Ibnu-l-Dževzi kaže: “Običaji predhodnika razilaze se u obimu učenja. Neki od njih su svakog dana i noći završavali hatmu, neki svaka tri dana, neki sedmično, a neki mjesečno…“

Draga braćo, naši predhodnici imali su vremena da završavaju hatme svaka tri dana, sedmično, mjesečno a gdje smo mi? Obavežimo se i stavimo sebi u zadatak pored svih obaveza koje imamo, pored škole, fakulteta ili posla, nađimo vremena da svaki dan proučimo po jedan džuz ili barem deset stranica, i da to bude u kontinuitetu i da se svakodnevno družimo s Kur'anom. Vidjet ćete draga braćo da će i naši poslovi i škola i fakultet krenuti na bolje i Allah će nam olakšati izvršavanje svih tih poslova.

Za kraj hutbe, spomenut ćemo i one koji nisu naučili arapsko pismo. Sve što smo kazali o učenju Kur'ana to važi i za onoga koji ga ne znaju učiti, oni ga treba pomno slušati i razmišljati o njegovim riječima. Uzvišeni je obećao Svoju milost svakome onom ko sluša Kur'an skrušeno i pažljivo. On kaže: „A kada se uči Kur'an vi ga slušajte i šutite da biste bili pomilovani.“ (El-E'araf, 204)

Danas je toliko tehnika uznapredovala da imamo aplikacije Kur'ana na našim telefonima, u autima, kućama svugdje možemo slušati Kur'an.

Knjiga Medaridžu-s-salihin, može nam pomoći u najljepšem doživljaju učenja i slušanja Kur'ana: „Kome se bude učio Kur'an, neka sebi dočara kao da ga čuje od Allaha Koji mu se njime obraća.“

Završit ćemo hutbu dovom:

Gospodaru ti učini Kur'an proljećem naših srca, nestankom naših patnji i nedaća AMIN!

Ismail ef. Ibreljić

Vijesti iz džemata Sejmen

U četvrtak, 22. 10. 2015., poslije akšam namaza, u Sejmenskoj džamiji obilježen je Dan ašure. Tim povodom polaznici Škole hifza priredili su prigodan program koji se sastojao od učenja odlomaka iz Kur'ana, ilahija i kasida. Nakon toga, prisutnim džematlijama se obratio imam džemata naglasivši važnost mjeseca muharrema, a posebno desetog dana koji se tradicionalno obilježava kao Dan ašure.
U mnogim predajama koje su zabilježene u hadiskim zbirkama, prenosi se da je Allahov poslanik a.s. još u Mekki postio ovaj dan, a nakon što se preselio u Medinu, primijetio je da Jevreji poste ovaj dan, pa je rekao: “Šta je ovo?”. Rekli su: “Ovo je odabran dan, dan u kojem je Allah dž.š. spasio Izraelce od njihovih neprijatelja pa je zbog toga taj dan Musa, a.s., provodio u postu” a Božiji poslanik a.s. reče:” Ja imam veće pravo i bliži sam Musa a.s. od vas”.
Također, u nekim predajama se navodi da je Allah, dž. š., kroz historiju čovječanstva spasio mnoge poslanike i njihove sljedbenike: Ademovo, a.s., pokajanje je uslišano, Nuhova, a.s., lađa spašena od potopa, Junus, a.s., je izašao iz stomaka kita, Ibrahim, a.s., spašen od vatre, Jakub a.s. je našao svog sina Jusufa, a.s., i ponovo je progledao, Jusuf, a.s., je izašao iz bunara, Ejub, a.s., je ozdravio, Musa, a.s., je prošao kroz Crveno more, a Faraon se utopio, Sulejman, a.s., preuzeo vladavinu nad Izraelcima…
Prisutni vjernici i vjernice su sa velikom pažnjom pratili ovaj program. Na kraju je proučena dova.

Kurs sufare za odrasle
U nedjelju, 11. 10. 2015., poslije jacije namaza, u Sejmenskoj džamiji počeo je kurs učenja arapskog pisma-sufare za odrasle. Pozivamo sve zainteresovane da se priključe ovom kursu.

Ebu Jusuf

Predavanje za žene o pravu na slobodu vjere i uvjerenja

U organizaciji Odjela za ženski aktivizam i porodicu pri Muftijstvu zeničkom i Asocijacije „Fatma“ Zenica,  29.10.2015. u Velikoj Sali grada Zenice upriličeno je predavanje na temu „Pravo na slobodu vjere i uvjerenja u BiH na primjeru hidžaba, namaza i drugih islamskih propisa“.

Ovo ugodno i korisno druženje je započeto učenjem odlomaka iz Kur`ana kojim je prisutne počastila muallima Esma Kuršumović, dok su se u ime organizatora prisutnima obratile Mulaima Omić, koordinatorica Muftiluka zeničkog za ženski aktivizam, i Edina Kos-Burić, predsjednica Asocijacije „Fatma“ Zenica.

Naslovnu temu je, sa sociološkog aspekta, elaborirala mr Đermana Šeta, predsjednica Komisije za slobodu vjere Rijaseta IZ u BiH i šefica Odjela za brak i porodicu Uprave za vjerske poslove Rijaseta IZ u BiH.

Nakon nadahnutog i činjenicama potkrijepljenog predavanja, uslijedila je konstruktivna diskusija kojom su zeničanke akcentirale neka značajna pitanja koja se tiču svakodnevnih problema i dilema s kojima se suočavaju. Odgovori na ovu vrstu pitanja nikada nisu, niti mogu biti jednoznačni i jednostavni, ali svakako je mr. Šeta naznačila put i procedure kojim se neka od ovih pitanja mogu riješiti.

1

Generalno, tema je od strane publike procijenjena veoma važnom i aktualnom, a sama gošća, mr Đermana Šeta je, svojim osebujnim stilom izlaganja koji odražava optimizam i stručnost, pobudila velike simpatije  svih prisutnih.

(www.rijaset.ba)

Akcija prikupljanja zekata na poljoprivredne proizvode

Medžlis IZ-e Zenica je u periodu od 5. do 25. oktobra proveo akciju prikupljanja zekata na poljoprivredne proizvode, a navedena akcija je provedana i na teritoriji cijele Bosne i Hercegovine. Imajući u vidu obavezu davanja zekata na poljoprivredne proizvode kojom nas je obavezao Svemogući Allah dž.š. naše džematlije su se aktivno uključile u akciju, a Islamska zajednica je po prvi put ove godine organizovala jednu ovakvu akciju.

Medžlis IZ-e Zenica je skupa sa Džematskim odborima sakupio i distribuirao društvenim institucijama koje su u potrebi za poljoprivrednim proizvodima, ukupno oko 25 500 kg poljoprivrednih proizvoda. Džemati koji su dali svoj doprinos u ovoj akciji:

  1. Šerići cca 15 tona
  2. Jastrebac cca 2,5 tone
  3. Starina cca 2.5 tona
  4. Vukotići 1,2 tone
  5. Vrselje 1.2 tone
  6. Babići 1 tona
  7. Bistrica 500- 600 kg
  8. Pojske 250 -300 kg
  9. Seoci 200 kg
  10. Gladovići 200 kg
  11. Orahovica 100 kg
  12. Mahala 100 kg
  13. Tišina 100 -150 kg
  14. Arnauti 70 kg
  15. Obrenovci 45 kg
  16. Lokvine 75 kg
  17. Lašva 42 kg.

90 % sakupljenih proizvoda je bio krompir, dok je ostali postotak proizvoda činilo: luk, mrkva, grah, jabuke, kruške i brašno. Svi prikupljeni proizvodi su distribuirani u sljedeće institucije:

  1. Gradska narodna kuhinja Zenica – 15 tona;
  2. Gradska narodna kuhinja Doboj – 6,8 tona;
  3. JU Predškolski odgoj i obrazovanje – 1,8 tona;
  4. Dom porodica – Zenica (Dom za nezbrinutu djecu) 1,8 tona.

Medžlis Islamske zajednice Zenica koristi priliku da se zahvali svim džematlijama koji su učestvovali u akciji te džematskim odborima na čelu sa imamima i predsjednicima što su proveli akciju, sa dovom Allahu dž.š. da ukabuli njihov trud.

Petnaest tona poljoprivrednih proizvoda zekata iz džemata Šerići

Rijaset islamske zajednice u Bosni i Hercegovini ove godine je po prvi put pokrenuo akciju organizovanog prikupljanja zekata na poljoprivredne proizvode. Ova vijest obradovala je džematlije džemata Šerići, obzirom da su sada mogli na lakši način da izvrše ovu islamsku dužnost. Svjesni obaveze davanja zekata na poljoprivredne proizvode, džematlije Šerića su i mnogo godina unazad vodili računa da izdvoje zekat na ono što im Uzvišeni Allaha daje od prihoda sa zemlje, te su pojedinačno odvozili svoj zekat u neke od naših medresa, nekada u Gradsku narodnu kuhinju, u Dom za nezbrinutu djecu, i druga mjesta.
Dakle, Šerićani su tradicionalno svojim zekatom pomagali medrese, razne ustanove i institucije, i na taj način izgrađivali kod sebe osječaj međusobne solidarnosti i potrebe pomaganja drugog.

Najnoviji članci

X