Nedjelja, Rebiul-evvel 22, 1447
Stranica 98

Program povodom Nove 1439. Hidžretske godine

?

U četvrtak, 21.09.2017. god., poslije akšam namaza u džematu Trgovišće održana je Centralna svečanost MIZ Zenica povodom Nove 1439. hidžretske godine. Svečanosti su  prisustvali muftija zenički dr. Ejub ef. Dautović, glavni imam MIZ Zenica mr. Jakub ef. Salkica, predsjednik IO Medžlisa Muhamed Begagić, članovi Sabora IZ Ahmet Čerim i Edin Beganović, imami i mnogi drugi gosti. Prisutne je poselamio i uputio izraze dobrodošlice imam džemata hfz. Amir ef. Kaknjo. Posebne selame uputio je bivšem reisul-ulemi, dr. Mustafi ef. Ceriću koji je nakon proučenog mevludi šerifa održao prigodan vazi nasihat i ukazao na neke poruke hidžre.

Hfz. Amir je u uvodu  spomenuo da je svečanost organizirana povodom Nove hidžretske godine kako bi se na ovaj način prisjetili značaja hidžre koja je, kao jedan od najvažnijih događaja u historiji islama, stalna inspiracija vjernicima u svim vremenima. Obzirom da se ovih dana navršilo deset godina od Svečanog otvorenja džamije Trgovišće, podsjetio je i na neke rezultate koje je ovaj džemat ostvario u proteklom periodu. Od svoga osnivanja ovaj džemat je iznjedrio desetine učenika i svrešenika naših medresa i fakulteta te tri mlada hafiza. Džemat Trgovišće je, iako spada među mlađe džemate, za kratko vrijeme izrastao u stabilan i respektabilan džemat.

Program su izveli hafizi i imami MIZ Zenica među kojima su bili prisutni i dosadašnji imami u ovome džematu: dr. hfz. Safet ef. Husejnović, Tarik ef. Sarajlić i mr. Mirnes ef. Kovač. Nakon proučenog mevluda prigodno predavanje je održao dr. Mustafa ef. Cerić. Svoje predavanje dr. Cerić je naslovio:

„MUSLIMANSKA NOVA GODINA… SA STARIM MUSLIMANSKIM PITANJIMA“…

U svome predavanju, između ostalog je kazao:

„Draga braćo i sestre, Nova muslimanska ili hidžretska 1439. godina prilika je za nove muslimanske pouke i poruke o starim muslimanskim pitanjima, koja muče naš Ummet.
Zanimljivo je da od svih hijeropovijesnih i povijesnih ličnosti samo su dvije koje ne pamtimo po njihovoj smrti, već po njihovom rođenju. To su Isa sin Merjemin i Muhammed sin Aminin. Isaov rođendan nazivamo Mīlad, a Muhammedov Mevlūd. Ove dvije riječi koje se razlikuju po obliku, imaju isti korijen (ولد، يولد، ولادة – ميلاد – مولود), a to glagolski znači: “roditi se”. U rađanju je radost, a u smrti je žalost. To je vjerovatno razlog što se radije sjećamo rođendana voljenih osoba (Isaa i Muhammeda, a.s.) nego njihove smrti, iako se rođendan umrle osobe ne slavi, već nam je njen dan smrti na umu kao dan sjećanja na nju. Koliko je važan rođendan (“Mīlad”) Isa, a.s., pokazuje činjenica da je to uzeto kao početak univerzalnog računanja vremena po solarnom sistemu, pa se zato kaže “prije ili poslije Mīlada”, “prije ili poslije rođenja Isa Alejhisselama”. Da, upravo tako, u našem muslimanskom vakabularu treba koristiti ovaj izraz (“Mīlad” i “mīladski kalendar”) kad računamo vrijeme po solarnom sistemu, a ne govoriti ni “kršćanski” ni “gerogorijanski” kalendar, kao što to slušam od nekih naših hatiba petkom sa minbera.

Na drugoj strani, rođendan Muhammeda Alejhisselama (“Mevlūd”) nije uzet kao početak muslimanske ere, ali jeste ostao u dubokom sjećanju muslimana, koji se ne sjećaju toliko njegove smrti. Naglašavaju Muhammed Alejhisselamovo rođenje kao univerzalnu radost i novi početak u povijesti čovječanstva. Rođendan (“Mevlūd”) Muhammeda Alejhisselam jest važan kao povod da nam se duše razgale i sjećanje na Poslanika osvježi, ali njegov i prvih muslimana čin “Hidžre” je bio važniji za kontinuitet pamćenja islamske poruke. Zbog toga su muslimani na prijedlog hazreti Omera, drugi pravedni halifa, usvojili datum (“Hidžre”), selidbe prvih musliman iz Mekke u Medinu radi očuvanja vjere i morala za cijelo čovječanstvo, kao datum za početak računanja vremena po lunarnom sistemu, tj., po kretanju mjeseca oko sunca, što je 10 dana kraća godina od solarnog sistema, kao i to što muslimanski mjeseci padaju u svim godišnjim dobima…“

„Povijesne činjenice same po sebi ne znače ništa. Mi im dajemo značenje, mi povijesne činjenice osmišljavamo i definiramo. Tako je i sa povijesnom činjenicom Alejhisselamove Hidžre. Hazreti Omer se mogao sjetiti i nekog drugog događaja u ranoj povijesti islama pa prema njemu ustanoviti početak muslimanskog kalendara, ali nije. On je izabrao Hidžru i na taj način joj dao kako povijesni značaj tako i duhovni smisao. Čini mi se da se hem kod nas hem u muslimanskom svijetu posvećuje mnogo više pažnje povijesnom značaju nego duhovnom smislu Hidžre.“

Povijest muslimana od vremena Poslanika a.s. pa do danas, dakle proteklih 14 stoljeća, dr. Cerić je tumačio u duhu Kur'anskog kazivanja o sedam debelih i sedam mršavih krava iz sure Jusuf.

Nakon ciklusa od sedam prvih stoljeća kad su muslimani punili svoje i svjetske hambare kulturom i civilizacijom i sedam drugih stoljeća kad su muslimani praznili svoje hambare u korist drugih kultura i civilizacija, muslimani su danas na navom početku, kao u Hidžri, kao u Jesribu, kao u Medini, kao u nadi da se vrate tamo gdje su bili, da iznova pune svoje kulturne i civilizacijske hambare sljedećih sedam stoljeća u ciklusu, koji ih sudbinski prati

Petnaesto stoljeće, prvi korak od sedam za sijanje i žetvu klasova zelenih, bit će presudna za novi ciklus islamske povijesti po Hidži. Sedam mršavih stoljeća je pojelo sedam debelih stoljeća. Vrijeme je da se to nadoknadi po receptu iz prvih sedam stoljeća islama po Hidžri, a to znači da se muslimani moraju vratiti ovim vrijednostima:

1) Bratstvo i prijateljstvo!

2) Rad i trud!

3) Nauka i moral!

4) Red i poredak društva na čelu sa savjesnom i odgovornom glavom!

5) Širokogrudnost srca i otvorenost uma!

6) Briga za djecu i pažnja prema starijima!

7) Vjera kao motiv za dobro i moral kao vodilja do plemenitog cilja!

To bi bile samo neke pouke i poruke Hidžre!“

Na kraju programa dovu je proučio muftija dr. Ejub ef. Dautović.

Kompletno predavanje dr. Cerića možete pronaći na facebook stranici:

https://www.facebook.com/DrMustafaCeric.Official/posts/1993093510968891

Predavanje prof. dr. Safveta Halilovića u džamiji Bosna

U petak, 22.09.2017. godine, nakon akšam namaza u džamiji „Bosna“ održano je prigodno predavanje u povodu Nove 1439. hidžretske godine. Prisutne džematlije su imale priliku saslušati poruke i pouke koje proizlize iz događaja hidžre posljednjeg Božijeg Poslanika Muhameda s.a.v.s. i njegovih ashaba, a na iste nam je ukazao naš uvaženi alim prof. dr. hfz. Safvet Halilović.

Hidžra kao neiscrpna tema u islamskim promišljanjima i događaj iz kojeg svaka generacija muslimana ima šta učiti i naučiti, svakako je aktuelna i danas, kako za pojedinca, isto tako i za zajednicu – džemat, pa i kompletan ummet. Upravo na to je dr. Halilović nastojao ukazati, na stvari koje bi kod svakog od nas ponaosob trebalo da se dese, da učinimo „svoje hidžre“, te na one stvari koje trebaju da se dese na globalnom planu, sa posebnim osvrtom na mjesto, ulogu i stanje muslimana naših prostora, izazove sa kojima se susreću, te značaja potrebe našeg jedinstva u odgovorima na iste.

U kontekstu poruka koje je uputio prisutnima, dr. Halilović je mubarekleisao novu 1439. hidžretsku godinu, uz dovu Allahu Uzvišenom da nam da snage, da svi mi učinimo „svoje hidžre“, te da nam na taj način nova godina bude ispunjena hajrom i dobrom!

Edin I.

DSC06208

Nova Hidžretska 1439. godina u Janjićima

Iako je bio kišan dan, to nije omelo polaznike mekteba i njihove roditelje da dođu na ikindiju u džematu Janjići 21.09.2017. / 01.01.1439.
Novu hidžretsku godinu sa prigodnim programom obilježili su svakako mektebski polaznici. Osim podjele paketića za 100 polaznika uz pomoć vjernih donatora, polaznici su imali i iznenađenje, druženje sa zlatnim momkom i sportistom Amelom Tukom.
Rado se odazvao i obradovao polaznike, koji su tražili autograme i slikanje. Naš zlatni momak je imao pune ruke posla, ali djeca nisu krila svoju radost i sreću na Novu 1439. Hidžretsku godinu.
Tarik ef. Sarajlić

Svečano otvorena džamija u džematu Varošište

Dana, 9. septembra, 2017. godine, otvorena je novoizgrađena džamija u džematu Varošište kod Vranduka, Zenica. Džamiju su izgradili hadžije braća Ismet i Besim Begić u svom rodnom mjestu.

Svečanom otvorenju je prisustvovao reisu-l-Ulema Husein ef. Kavazović, a njegov domaćin bio je muftija zenički Dr. Ejub ef. Dautović. Glavni imam Medžlisa IZ Zenica Jakub-ef. Salkica na početku je poselamio visoku delegaciju IZ te posebno istakao radost što na otvorenju prisustvuje reisu-l-ulema. Glavni imam Salkica izrazio je dobrodošlicu visokom zvanicnicima iz političkog, kulturnog i privrednog života grada Zenice. Čestitke Islamskoj zajednici, džematu Varošište, porodici Begić i vakifima Ismetu i Besimu uputio je i gradonačelnik Zenice Gosp. Fuad Kasumović.

Muftija Dautović je u svojoj besjedi kazao kako je ponosan što danas svjedočimo Alahovim blagodatima, a posebno što danas možemo u ovoj našoj lijepoj domovini iskazivati ljubav prema Allahu dž.š. i njegovom poslaniku Muhamedu, a.s.  “Naši vakifi hadži Ismet i njegov brat hadži Besim osjetili su potrebu u svom srcu da posije njih ostane nešto sto će svjedočiti da su živjeli i bili na ovim prostorima,” poručio je muftija Dautović iskazavši priznanje i zahvalnosti porodicama Begić na vakufu kojeg su podigle.

U ovoj Bosni ili će biti pravde ili će biti tuga golema!

U svom obraćanju reisu-l-ulema je iskazao zadovoljstvo sto se nalazi u kraju koji je bio odsudan za odbranu domovine Bosne i Hercegovine. “Jako sam sretan da sam danas ovdje mogao stisnuti ruku braći Begić što su učinili ono što su naumili. Veliki je to trud i odluka. Poslanik je kazao da se djela cijene prema namjeri i vi ovdje koji ste došli danas iskazujete da je vaš nijet da im učinimo dovu da im Allah primi ovaj njihov hajrat,” kazao je u svom obraćanju reisu-l-ulema.

Prvo što je kazao Allahov poslanik kada je došao među ljude bilo je:  – Širite mir među ljudima! Naši muslimani i naša zajednica i belaji na sve strane: ima zabrinutosti među nama. Niko nas neće ugroziti s polja, niko nikad Bošnjake s polja nije ugrozio. Znate li ko je Bošnjake ugrožavao: naši velikaši naša nesloga. Da smo ovako bili posvađani 1992. i da nas Allah nije počastio Alijim Izetbegovićem ne znam šta bi sa nama bilo. Pozivam odgovorne Bošnjake da sjednu i razgovaraju o važnim stvarima. U ovoj Bosni ili će biti pravde ili će biti tuga golema,” poručio je reisu-l-ulema u Varošištu kod Zenice.

Sastanak s privrednicima

Prije otvorenja džamije u Varošištu reisu-l-ulema se u Uredu muftije zeničkog sastao sa predstavnicima zeničkog političkog i privrednog  života gdje je ukazao na nužnost i obavezu dijaloga među svim političkim predstavnicima Bošnjaka.

Sergija za pomoć Rohingya muslimanima

Sarajevo, 14. septembar 2017. (MINA) – Sutra će poslije džume-namaza u svim džematima Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini te u bošnjačkoj dijaspori bit organizovana sergija za pomoć Rohingya muslimanima u Mijanmaru.

Odluka za organizovanje sergije donešena je na sastanku reisu-l-uleme Kavazovića sa članovima Odbora za pomoć Rohingya muslimanima održanog 12. septembra 2017. godine. Podsjećanja radi, ovaj odbor je formiran na inicijativu reisu-l-uleme Husein ef. Kavazovića koji će raditi na upoznavanju bosanskohercegovačke javnosti sa genocidom nad narodom Rohingya te prikupljati pomoć za narod Rohingya u saradnji sa organima IZ i poduzimati potrebne aktivnosti na dostavljanju prikupljene pomoći žrtvama progona u Mijanmaru.

Otvorenje džamije u džematu Vukotići

Kubranbajramska hutba Reisu-l-uleme

Hvala Allahu Uzvišenom. Njemu se zahvaljujemo i od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od poroka i ružnih djela naših.

Svjedočimo da je samo Allah Bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov poslanik. On ga je, uistinu, kao milost poslao svjetovima da radosnu vijest donese i da opomene, prije nego što nastupi Sudnji dan.

Mi muslimani jutros obilježavamo prvi dan Kurban bajrama 1438. hidžretske godine. Veliki je ovo mubarek dan za nas, za svakog muslimana i muslimanku. Posebno su radosni oni koji su obavili obrede hadža i oni koji će žrtvovati kurban. Radosni su i oni čija je ruka ispružena, čija je sreća uslovljena darežljivošću drugih. Danas slave svi svjetovi, jer se veliča ime Allahovo i jer je ovaj blagdan Njemu posvećen.

Tradicija ovog Bajrama nas povezuje s Ibrahimom, a.s., praocem vjerovjesnika, neka je na sve njih Allahovih mir i spas. Iako su se ljudi tokom dugih stoljeća udaljili jedni od drugih, u njima nikada nije zgasla potreba da se upoznaju, da se susreću i podsjećaju da smo djeca istih roditelja Adema i Have, neka je na njih Božiji blagoslov.

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِير

„O ljudi, Mi vas od jednog čovjeka i jedne žene stvaramo i na narode i plemena vas dijelimo da biste se upoznavali…“.(49:13)

Potreba za susretom s voljenom osobom najbolje se može razumjeti na brdu Arefat, koje nas podsjeća na susret naših praroditelja nakon izgona iz Dženneti Adna.

Težnja za susretom je naša potreba da prevladamo samoću i strah od nepoznatog i potrebu da preživimo surovost života, pomažući jedni drugima. U tom susretanju ljudi leži i smisao života i vjere. Taj naš put prati Iblis, l.a. Njegovo sjeme straha, pohlepe i mržnje truje naše duše i zavađa braću i sestre. Šejtan tako unosi patnju, bol i beznađe između nas.

Braćo i sestre!

Danas, više nego ikada, čovjeku ne manjka sredstava za život, ali mu nedostaje vizije i traganja za smislom i zajedničkim ciljevima. Vara nas prolazni život i umišljenost da možemo vladati onim što nije samo naše već što pripada svima. Izgubili smo sposobnost da gledamo u cjelovitu sliku svijeta. Ponašamo se poput Kabila, i iz nas progovara poriv da drugog učinimo poniženim, pobijeđenim i pokorenim.

 Bojimo se slobodnog čovjeka, onoga koji će biti jednak nama, a različit po vjerovanju, po običaju, po kulturi i tradiciji. Gluhi smo i slijepi, ne čujemo Božiji zov, veličanstvenu nakanu Božiju da čovjeka učini slobodnim: „U vjeru nama prisiljavanja.(2:256) Pa zašto ti da nagoniš ljude da budu vjernici?“ (10:99) „I reci: «Istina dolazi od Gospodara vašeg, pa ko hoće – neka vjeruje, a ko hoće – neka ne vjeruje!»“ (18:29) „Svima vama smo zakon i pravac propisali. A da je Allah htio, On bi vas sljedbenicima jedne vjere učinio, ali On hoće da vas iskuša u onome što vam daje, zato se natječite ko će više dobra učiniti.“ (5:48)

Braćo i sestre!

Smisao ljudskog postojanja je u služenju Bogu, kako kaže Kur'an, u natjecanju u dobru. To je šansa našeg društva i naše domovine. Vrijeme je da se okitimo vrlinama koje ispunjavaju svakog od nas i daju smisao životu, kao što su: ljubav, pažnja, dobročinstvo, pravedno postupanje, činjenje dobra, suprostavljanje zlu i nepravdi i njihovo otklanjanje. Ljudi bi trebali imati samo jedan primarni cilj, živjeti u miru, onako kako ga je i Kur'an postavio:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ

O vjernici, živite svi u miru i ne idite stopama šejtanovim; on vam je zaista neprijatelj otvoreni.“ (2:208) Svi mi želimo podizati porodicu, sinove, kćerke, unuke, kao našu najveću radost, kao što je to činio i Ibrahim, a.s., čuvajući ih i štiteći od vlastitog zla, jer je kur'anska istina: „Sve što činite – činite sebi, dobro i zlo.“ (17:7)

Braćo i sestre.

Svemu što je Allah stvorio odredio je svrhu, a stvorio je čovjeka da se koristi svim što je na zemlji i u univerzumu, na način da poštuje red i poredak, da ne narušava ravnotežu u prirodi. Svi ljudi bi trebalo da žive životom dostojnim čovjeka. Oni koji nisu u stanju brinuti se o sebi, morali bi biti briga zajednice. U svakom obredu, koji nam je propisan, Allah nas poučava da je solidarnost, bratska povezanost, međusobna ljubav i jednakost, temelj napretka u zajednici.

وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ أَن صَدُّوكُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ أَن تَعْتَدُوا ۘ وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ ۖ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ

 „I neka vas mržnja koju prema nekim ljudima nosite, zato što su vam spriječili pristup Časnom hramu, nikako ne navede da neprijateljstvo pokažete! Jedni drugima pomažite u dobročinstvu i čestitosti, a ne sudjelujte u grijehu i neprijateljstvu“. (5:2)

Iz obreda hadža mnogo toga bismo mogli naučiti i kada je u pitanju naš život u zajednici i način kako se rješavaju važna životna pitanja. Na hadžu nikome ne smije biti uskraćeno ništa što je neophodno za život. Od Ibrahima, a.s., neko je bio zadužen da vodi brigu o tome. Nikada se nije dogodilo da ova služba zakaže. Služiti Bogu, znači služiti ljudima. I obratno. Služba je briga o zajednici, a službenik osoba dostojna povjerenja zajednice u čije ruke je položen njen emanet. To je sadržano u onome u što vjerujemo.

Kao društvo u cjelini, još nismo naučili koja je razlika između rezultata i dobre namjere, nijeta. U općim javnim poslovima, važan je rezultat i on je najvažnije mjerilo. U vjerskim obredima (namaz, post, zekat i hadž) nijet, kojeg samo Bog poznaje, jeste njihova suština. Pravilna orijentacija u životu je ono što se traži od članova zajednice. Ništa se neće samo od sebe dogoditi. Poslanik, a.s., se nije oslanjao na čuda u svojoj poslaničkoj misiji. Ciljeve je postizao svojim radom i upornošću, uz Allahovu pomoć, kao i angažmanom svojih sljedbenika. Vjerovjesnik ashabe nije pitao za nijet, već za rezultate njihovog javnog angažmana u javnim poslovima.

Iz ovih razloga, kao slobodni ljudi i građani ove zemlje, imamo obavezu da tražimo da se politike, koje su odgovorne za javne poslove, vrate primarnom cilju, jedinom suvislom predmetu zbog koga postoje, poslovima organizacije i rada javnih službi u zajednici. Nacionalistička retorika i nesuvisli politički obračuni ne mogu zadovoljiti potrebe običnih ljudi.

Javni poslovi, kao što su sigurnost građana, zdravstvena zaštita, vakcinacija i školovanje djece, uvjeti studiranja, stanje u javnim ustanovama, opremljenost vojske i policije, socijalna zaštita i sl., jesu ono što nam život znači. Nikakve nacionalističke ili velikodržavne politike neće usrećiti ljude u Bosni i Hercegovini. Svi treba da uživamo naša pojedinačna i kolektivna prava, da se osjećamo ljudima, da živimo u našem ljudskom dostojanstvu, slobodni i bez straha.

Braćo i sestre!

Od vas muslimana tražim da živite dostojanstveno u svojoj vjeri i tradiciji, poštujući svu našu braću i sestre, sljedbenike korijena Ibrahimove vjere, jevreje i kršćane, da štitite njihova prava kao i svoja. Nedjela koja čine pripadnici terorističkih organizacija koji to čine u ime državnih projekata, krijući se iza islama, s prezirom i gnušanjem odbacujemo i osuđujemo. Pozivamo sve odgovorne ljude u muslimanskom svijetu da se ujedine u jedinoj ispravnoj namjeri, u borbi protiv onih koji vrše teror u svijetu. Ovo je za sve nas i najvažnija vjerska obaveza, naređivanja dobra i sprečavanja zla.

Također, zabrinuti smo zbog talasa mržnje prema muslimanima u Evropi i Americi. Mržnja nikada ništa dobro nije donijela. Nasilje se ne može ukloniti mržnjom i nasiljem, već širenjem razumijevanja i odlučnim suprotstavljanjem. Mržnja je poput ispijanja otrova, neka se niko ne nada da će njenim ispijanjem drugog otrovati.

Uznemireni smo i fizičkim i verbalnim napadima na muslimanke, kako od pojedinaca tako i od institucija u našoj zemlji, koje krše njihova prava. Očekujemo od onih koje smatramo prijateljima bosanskih muslimana iz evropskih zemalja da ne povjeruju u balkansku propagandu od strane onih koji su nad bosanskohercegovačkim muslimanima počinili zločin i genocid.

Ako još i imaju sumnje dokle njihova mržnja i propaganda mogu ići neka posjete Srebrenicu i Kozarac, pa će im, nadam se, sve biti jasno. Odbacujemo zlonamjerne izjave prema muslimanima i muslimankama u Sarajevu i Bosni i Hercegovini.

Također, pozivam naš narod da ljubomorno čuvamo našu bosansku tradiciju, našu etiku i moral zasnovanu na Kur'anu, kao i slobodu od ataka odakle god dolazili.

Nas  su uvijek smatrali hereticima, i iz Carigrada, i iz Rima, i iz Beča i iz Beograda. Izgleda da će to nastaviti. Međutim, biti heretik ne znači biti nevjernik, već imati vlastiti izbor, i čuvati svoje pravo na drugačije viđenje svijeta. Našu bosansku herezu, naš bošnjački izbor, niko nikada nije savladao.  Tako treba i ostati.

Braćo i sestre.

Vjerujte u Boga, držite se Njegove riječi i izvršavajte ono što je On stavio u obavezu. Činite to prema svojim mogućnostima, jer Bog nas ne duži iznad naših mogućnosti.

Budite otvorenih srca prema ljudima, činite im dobro, a odvraćajte od zla i u njemu ne sudjelujte. Trudite se, nema nagrade bez truda i dobra djela. Upućujte dovu Allahu, jer primljena dova može promijeniti ljudsku sudbinu.

Praštajmo jedni drugima, jer to učvršćuje veze među ljudima i narodima.

Muslimanima i muslimankama u domovini Bosni i Hercegovini, u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji i dijaspori želim sretne i berićetne bajramske dane. Provedimo ih s porodicom, rodbinom i prijateljima.

Siromašnima želim povećanje nafake, bolesnima ozdravljenje, a svima puno zdravlja i porodične i svake druge sreće.

Bajram šerif mubarek olsun!

Otvorenje džamije u džematu Varošište

Medžlis Islamske zajednice Zenica i džemat Varošište vas pozivaju na svečano otvorenje džamije u džematu Varošište, vakifa hadži Ismeta i hadži Besima Begića sa porodicama, koje će biti upriličeno 09. septembra 2017. godine sa početkom u 11:30 h.

Manifestacija svečanog otvorenja džamije počet će dan ranije sa džumom-namazom, te mevludskim programom i zikrom poslije akšam namaza.

Na dan svečanog otvorenja, uz prigodan program planirano je obraćanje vakifa, Muftije zeničkog doc. dr. Ejub ef. Dautovića te Reisu-l-uleme Islamske zajednice u BiH Husejn ef. Kavazovića.

Budite nam dragi gosti i svojim prisustvom uveličajte ovu svečanost.

Plakat Varošište-page-001

Zeničke džamije

Centralna svečanost za Lejletu-l-bedr

Svake godine , Medžlis islamske zajednice Zenica organizira program u povodu mubarek noći lejletul-bedr. Ove godine,11.06.2017.u džematu Kočeva ,prije teravih namaza, Medžlis je upriličio centralnu svečanost.

Ismet ef. Bašić, imam džemata Kočeva, ukazao je na važnost sjećanja na istaknute događaje iz historije islama kao i univerzalne poruke koje možemo izvući iz tih događaja. Ti događaji, iako neznatni ako pogledamo broj učesnika ,bili su prekretnica za malu i mladu muslimansku zajednicu u Medinu.

Najnoviji članci

Osuda skrnavljenja pravoslavnog groblja u naselju Pečuj

U Zenici promovisana knjiga “Ja sam Alen”

Mevludski program za žene u Sejmenskoj džamiji

Mektepski mevludski program u Zenici: I najmlađima pripada mevlud

Centralni mevludski program u džematu Blatuša

X