Srijeda, Džumade-l-ahira 26, 1447
Stranica 119

Tvoj facebook si zapravo ti!

Istraživanje je, kroz eksperimente, pokazalo da tzv. rupe u pamćenju uzrokuje prolazak kroz vrata na način da taj čin služi kao granica događaja u umu koji razdvaja epizode aktivnosti i pohranjuje ih u memoriju. Zbog toga je prisjećanje odluke ili aktivnosti obavljene u drugoj sobi teže jer je ista već pohranjena u zaseban odjeljak pamćenja. Naizgled, zvuči bezazleno. No, naizgledno posmatranje fenomena nikada nije urodilo plodnim promišljanjima, niti platformama pogodnim za diskusiju. Zamislimo, zato, da se naše svakodnevne aktivnosti odvijaju u različitim „sobama”, gdje ćemo pod „sobama” podrazumijevati kuću u kojoj stanujemo, džamiju u kojoj klanjamo, kancelariju u kojoj radimo, fakultet na kojem učimo, caffe u kojem se družimo sa prijateljima… Naravno, nećemo zaboraviti niti jednu od najvažnijih soba današnjeg mlađahnog, samosvjesnog i pametnog čovjeka – internet. Zaboravljamo li kako smo se ponašali i ko smo bili u jednoj „sobi” nakon što pređemo u drugu?

Odnos muhammedanskih osobina i „soba”Imena po kojima je naš Poslanik, alejhi-selam, bio poznat još prije poslanstva bila su es-Sadik (Iskreni) i el-Emin (Povjerljivi). Ugledajući se na njega, ove dvije osobine bi svakom vjerniku trebale biti zvijezde vodilje kroz sumaglicu zvanu dunjaluk.

Iskrenost se najčešće ogleda u dosljednosti. Dosljedan čovjek u svim „sobama” drži do istih principa. On nastoji da mu riječi ne odudaraju od njegovih djela. Takav čovjek neće u javnosti govoriti o poštivanju svojih ukućana i istovremeno ugnjetavati svoje. On neće u džamiji/tekiji hvaliti svoju ljubav prema noćnim ibadetima, a ujutro ne ustati na sabah-namaz. Neće sebi dopustiti strahoklecajuće uvažavanje radnih kolega preko dana, a preko noći transformaciju u nadobudnog omladinca od čije arogancije, manipulativnosti i ismijavanja neće ostati pošteđen niko ko mu zapadne za oko. Povjerljivost je druga osobina. Povjerljiv čovjek gleda da ne iznevjeri povjerenje stavnovnika ni jedne „sobe”, pa šuti o porodičnoj intimi, ne otkriva poslovne tajne, ne iznevjerava džematske dogovore, čuva prijateljevo povjerenje. Ukoliko mu se ipak desi da iznevjeri ove muhammedanske osobine – on priznaje sebi da je bio nedosljedan i neiskren, pa moli Uzvišenog Gospodara da ga sačuva od vlastitog bezobrazluka i pokvarenosti i svega na šta je spremna nefsi-emmara u nama.

„Soba” zvana internet

„Soba” u kojoj je najteže ostati dosljedan sebi i kroz čija vrata prolazak poput lahora odnosi iz pamćenja našeg omladinca ono što je radio, govorio i mislio u prethodnoj „sobi” – zove se internet. Paljenjem računara i prolaskom kroz ta čudnovata vrata osoba doživljava strašno prosvjetljenje – osjeća kako mu misli pulsirajući hoće iskipiti iz glave pa ih žuri ispisati, šteta je da propadnu. Osjeća on i talase hrabrosti i odvažnosti koji zapljuskuju njegovo misleće biće – sada će svojim tipkanjem voditi džihad. Otvorit će forum i baciti rukavicu u lice svim neistomišljenicima, te anonimno pisati o najnovijem lopovluku nekog od poznatih imena IZ-e, bez da išta može dokazati. Ukoliko mu se neko suprotstavi, svjetlost monitora će mu na čelu osvijetliti zacrvenjelu žilu, a ego će smisliti masu nadripametnih i ismijavajućih rečenica kojim će dotući svog oponenta.

Hrabriji će se okaniti džihada anonimnih, pa će napisati potpisani tekst. Allah bio zadovoljan onima koji pišu tekstove sa jednim ciljem – dosezanja istine, no nije rijetkost naići na tekstove koji su sami sebi cilj. U njima se autor razbacuje megalomanskim rečenicama, pa da bi shvatio slijed njegovih misli, čitalac se u nekom trenutku uhvati kako čita razrogačenih očiju – kao, lakše će uhvatiti poentu. U takvim tekstovima se najčešće na pretjeran način kritikuje osoba sa čijim idejama se autor ne slaže pa iz teksta čitalac može pomisliti da se radi o, ako ne i, priličnom neprijatelju muslimana i BiH. A najčešće nije tako. Jasno je da nam nedostaje husnu z-zanna (lijepog mišljenja o muslimanima), pa nerijetko – umjesto da osjetimo samilost spram griješnika – iskorištavamo njega i njegov grijeh kao sredstvo vlastitog probitka i izgradnje „čuvenja”, dok ga punih usta kritikujemo sa visine.

„Faceroom”

Nekidan mi jedna tinejdžerka prvo zabrinutog, pa onda i namrštenog lica reče: „Znaš, tvoj facebook je zapravo ti!” Ni ne sluteći šta je upravo rekla, okrenula se i napisala novi status o ispraznosti života. Naravno, nisam se složila sa njom, no to više nije bilo ni važno jer je pažnju usredsredila na „lajkovanje”. Facebook (u daljem tekstu faceroom; eng. room – soba) je „soba” u kojoj je najlakše biti neko drugi, odnosno zaboraviti na ono što smo radili prije nego što smo ušli u nju. Iskoristit ćemo taj vlastiti medijski prostor da prezentujemo svoje ideje, osjećaje, stavove i neslaganja sa drugima – pri tome pazeći da izgradimo što ljepšu, pametniju i neviniju sliku o sebi. Kritikovat ćemo novi tekst dr. Hafizovića/dr. Latića u Oslobođenju, arduana stil odijevanja naših djevojaka, prosidbu na nedavnom koncertu održanom u Zetri (…) na način kao da smo svjetlosnim miljama daleko od vlastite lošosti čije smo žrtve bili upravo taj isti dan. No, u drugoj „sobi”! Pa smo prolaskom kroz vrata zaboravili da smo prepisivali ispit na fakultetu, povrijedili smo momka/djevojku na bi-gajri-hak, iznevjerili prijatelja koji nam je vjerovao (…) Ne, ne kritikujem kritike niti kritičare. Treba ukazivati na loše pojave. Kritikujem zajapurene načine upućivanja kritike, uzdizanja sebe iznad njih i zaboravljanje samokritike. Na početku sure el-Mutaffifun se govori o onima koji pri mjerenju zakidaju: punu mjeru uzimaju kada od drugih kupuju, a kada drugima mjere na litar ili na kantar.

 Piše: Emina Ćeman (www.preporod.com)

Zablude 21. stoljeća: Gdje smo to izgubili sebe?

Dragi svi,

u 21. stoljeću ljudi imaju najviše bogatstva, a najmanje su sretni. Sve im je dostupno i tehnološki su najnapredniji, ali izgubili su sebe. Javnost je u stalnom grču, strahu, šoku i svađi. Rasuđuje se po emocijama i interesima, pa je svijet uredno u neredu.

A šta možemo kazati o ljudima koji su izgubili sebe? Ovo je vrijeme kad se vlada svima, ali ne i sobom. Vrijeme u kojem je važnije šta drugi misle o nama, nego mi o sebi. Sebičnost kao drugarica, novac kao jedini cilj, politika i nacija kao primarni identitet, prijateljstvo kao interes, vjerski osjećaj kao sredstvo manipulacije…

Isključivost je najveći imperativ, istomišljenici su jedina braća, a političke stranke su majka. Obrazovanje je jedna prevara, ali je laž najčešća istina. Užitak je jesti i gledati golotinju. Strast je beskrajno mahalanje, talasanje, linčovanje, sataniziranje i ubijanje. Dobronamjerni neistomišljenici najveći su neprijatelji, jer jedino još oni upozoravaju na greške. Pravda je ono što zastupa rulja, masa koja se krije iza lažnih imena i prezimena. Protesti za “bolje sutra” sredstvo su u rukama manipulatora. Ako i čujete za istinske pravednike, oni su češće pod zemljom, nego na njoj.

Komunikacija s drugima i drukčijima je smrtni grijeh. Što manje znaš o “njima”, lakše, više i kvalitetnije mrziš. Privatnost i intima su sebičnost, jer nije sreća ako nije na društvenim mrežama. Vrijeme više nije novac, sad je informacija moć. Što više informacija, to manje koristi u životu, što više medija, to manje objektivnosti, što više negativnosti, to više želje za krvlju.

Zvjeri koje poznajete iz horor-filmova umiljate su u usporedbi s onim šta kriju ljudska prsa. Svi su veliki, uspješni, najbolji, najsposobniji, a ipak duboko u sebi isfrustrirani, nesretni i bezvoljni. Živote provode negdje u prošlim sretnim danima ili u budućim imaginarnim idealnim mjestima. Prisutni su svugdje, ali ne i “sada”, u ovom trenutku. StrIsključivost je najveći imperativ, istomišljenici su jedina braća, a političke stranke su majka. Obrazovanje je jedna prevara, ali je laž najčešća istina. Užitak je jesti i gledati golotinju. Strast je beskrajno mahalanje, talasanje, linčovanje, sataniziranje i ubijanje. Dobronamjerni neistomišljenici najveći su neprijatelji, jer jedino još oni upozoravaju na greške ah je živjeti “sada”, misliti i raditi bez lutanja po imaginarnom idealnom svijetu.

Čovječanstvo u 21. stoljeću razgovara, ali sagovornici ne čuju jedan drugog. Odsutni su. Odjavljeni iz uma. Za sve nesreće u svijetu krivi su “moćnici” iz predmeta “teorija zavjere”. Zanimljiva činjenica je da ljudi plaču za ubijenom djecom po svijetu, ali ne čuju vapaje vlastite djece. Svi znaju odgajati tuđu, a bespomoćni su pred potrebama svojih razmaženih potomaka.

Skromnost odavno više nije vrlina. Ona se smatra nesposobnošću za snalaženje u životu, a bezobrazna nametljivost predstavlja se ambicioznošću. Najbolji radnici su oni kojima je kompanija život.

Ni vjernici više nisu dužni davati onoliko koliko su u mogućnosti, već koliko im se kaže da treba. Više ni žrtvovanje nema mjeru – ljudi se žrtvuju zato što to neko od njih očekuje, a ne zato što sami misle da trebaju. Svi vape za duhovnoću, ali je praznoće najviše. Slijepo slijeđenje u političkom, vjerskom i svakom drugom obliku je zakonska direktiva. Licemjernost je ogledalo stvarnosti, a iskrenost je izmišljeni ideal.

Svi obični ljudi u zajednicama žive slično – siromašno. U suštini, jedan posto stanovništva posjeduje više od ostatka svijeta. Valjda tako bude kad čovjeku daš sa dijeli po slovu “demokratije i jednakosti”.
Nije sve ni tako crno u 21. stoljeću, ima mnogo lijepih i pozitivnih vijesti, samo mi za njih ne znamo, nisu nam zanimljive, pa nisu ni u fokusu naših života. Teško da će i biti, pa Vam šaljemo ovu poruku:

Učite iz vlastitih grešaka, jer vjerovatno drukčije, kao ni mi, ni ne znate, vi koji dolazite u narednim stoljećima…

Piše: Nermin Burzić (www.preporod.com)

Posjeta džematliji Fikretu Planćiću

Glavni imam, Jakub ef. Salkica i mjesni imam mr. Džemal ef. Salkić, jučer, 10. februara 2016. godine posjetili su Fikreta Planćića, džematliju džemata Nur Han kojeg je Apelaciono vijeće Suda Bosne i Hercegovine osudilo na 11. godina zatvora zbog navodog djela „ratnog zločina“.
Džematliji Fikretu Planćiću pružena je puna moralna podrška, te upućena dova i nada da će pravda ugledati svjetlo dana iako je apsolutna pravda kod Gospodara. „Kad se prisjetim patnji koje je preživio Jusuf a.s. bude mi lakše“, riječi su džematlije Fikreta, koji živi život iskrenog i predanog vjernika i džematlije džemata Nur Han.
Iskazujući nadu da će pravda pobijediti i da će Sud za ljudska prava u Strazburgu donijeti pravednu presudu, molimo Gospodara da podari snage Fikretu da istraje, a njegovoj porodici i iskrenim prijateljima sabur.

Džematski odbor Nur Han

Saopćenje Rijaseta: Nastavak diskriminacije muslimana i muslimanki

Povodom odluke Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine da ostaje pri svom ranije donesenom zaključku o vjerskim obilježjima, Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini je izdao saopćenje za javnost u kojem se kaže:

– Odluku Visokog sudskog i tužilačkog vijeća od 10. 02. 2016. godine da ostane pri svom ranijem zaključku o zabrani vjerskih obilježja, kojim se muslimanke s mahramom isključuju iz pravosudnih institucija, Islamska zajednica razumijeva kao ostajanje Visokog sudskog i tužilačkog vijeća pri zaključku o kršenju temeljnih ljudskih prava muslimana. Islamska zajednica je nastojala u otvorenoj i transparentnoj argumentaciji i komunikaciji da ukaže Visokom sudskom i tužilačkom vijeću na pogrešno tumačenje mahrame u islamu što ima za posljedicu nedopustivo kršenje prava muslimanki. Nastavak diskriminacije muslimana i muslimanki od strane Visokog sudskog i tužilačkog vijeća po ovom pitanju, čijim se sprovođenjem nastavlja kršiti Ustav BiH, Zakon o slobodi vjere i međunarodne konvencije o ljudskim pravima, tako što se jedna društvena grupa potpuno diskriminira, čini se da obesmišljava ovu vrstu komunikacije. Štaviše, pozivanje na dijalog oko već zauzetih konačnih stavova, uz najavu da se oni neće mijenjati, teško je smatrati iskrenim i s željom da se postigne rješenje u interesu zadovoljstva svih građana.

Islamska zajednica drži neprihvatljivim istupe pojedinih članova Visokog sudskog i tužilačkog vijeća koji su se stavili u ulogu tumača islama i njegovih propisa, iako za to nemaju nikakve kvalifikacije, što oslikava intencije pojedinih članova Visokog sudskog i tužilačkog vijeća i pokazuje njihov odnos prema slobodi i autonomiji Islamske zajednice i njenim ingerencijama u tumačenju islamskih propisa.

Muslimani trebaju znati za ovakve uvredljive i diskriminirajuće postupke, ali i činjenicu da država Bosna i Hercegovina nastavlja sustavno diskriminirati muslimane odugovlačenjem da potpiše ugovor s Islamskom zajednicom, kao najvećom vjerskom grupacijom u BiH, premda je isti ugovor potpisala sa Katoličkom crkvom 2006. i Srpskom pravoslavnom crkvom 2007. godine.

Sve ovo ukazuje da država i njeni organi prema muslimanima i njihovim vjerskim pravima ne pokazuju potrebnu odgovornost i da su spremni s pozicije moći nastaviti svoje protuustavno djelovanje na štetu vjerskih sloboda i ljudskih prava muslimana.

Nakon što je u otvorenoj komunikaciji Islamska zajednica predložila Visokom sudskom i tužilačkom vijeću korekciju zaključka o zabrani vjerskih obilježja, a Visoko sudsko i tužilačko vijeće svojom jučerašnjom odlukom praktički razgovor o ovom pitanju učinilo bespredmetnim, Islamska zajednica neće razgovarati s onima koji krše ljudska prava i Ustav Bosne i Hercegovine.

Islamska zajednica će nastavit poduzimati sve potrebne mjere u zaštiti prava muslimana koristeći sve legalno raspoložive domaće i međunarodne instrumente.

Hafizi Sulejman ef. Bugari i Husejn ef. Čajlaković u Orahovici

Medžlis Islamske zajednice Zenica i džemat Orahovica-Kovačevići bili su domaćini predavanja koje je održano u utorak, 9.2.2016. godine poslije jacije namaza u prelijepoj, ali i najljepšim ukrasom – prepunoj džematlija, ukrašenoj džamiji As-Sahabah. Gosti predavači su bili hafiz mr. Sulejman ef. Bugari te hafiz Husejn ef. Čajlaković, a gost predavanja bio je i glavni imam Medžlisa Zenica, mr. Jakub ef. Salkica.

Prisutnima se u ime domaćina obratio Huso ef. Gračić, imam džemata Orahovica-Kovačevići uputivši tople selame i dobrodošlicu svim gostima, te je pozvao hafiz Husejn ef. Čajlakovića da večerašnji program otvori učenjem odlomka iz Kur'ani Kerima.

Hafiz Sulejman ef. Bugari je, na sebi svojstven način, govorio o pet stubova sigurnog i dostojanstvenog života svakog vjernika, te je spomenuo šesti stub koji je uzrokom rušenja tih stubova, rušenja bratske veze, ljudskosti i svega onoga što čovjeka čini čovjekom.

Istakao je da je bitno ovih pet stubova činiti kontinuirano te da je posljedica ukoliko se ne čine konstantno, uništavanje jedinstva zajednice. Tih pet stubova su: zikr, salavat, šukr – zahvalnost, sabur te dova, i šesti stub i glavna boljka Ummeta u današnjem vaktu – imetak. „Glavni uzrok razvaljivanja stubova sigurnosti i jedinstva jeste neobrazovano raspolaganje imetkom“, istakao je hafiz Sulejman Bugari. Svojim izrazito osjećajnim i nadahnutim govorom, Hafiz Bugari je dirnuo u srca svih prisutnih, te nadamo se, naveo nas na razmišljanje o našem odnosu prema ovih šest stubova.

Na kraju programa se kratkom besjedom obratio hafiz Husejn ef. Čajlaković, a sam kraj programa obilježilo je izvođenje nekoliko ilahije od strane uvaženih predavača hafiz Bugarija i hafiza Čajlakovića, te Sinanudina Smrike.

Piše: Huso ef. Gračić

Čurs tribina i radionice za mlade

Medžlis islamske zajednice Zenica vas obavještava da je gost “Ćurs tribine”, za mjesec februar u Sultan Ahmedovoj – Čaršijskoj džamiji u Zenici, dr. Nedžad Ćeman. Tribina će biti održana u petak, 12. 02. 2016. g., poslije jacija namaza.

Također, Medžlis Islamske zajednice Zenica vas obavještava da će se od mjeseca februara do juna tekuće godine održavati dvomjesečne radionice za mladu populaciju. Pravo učešća na radionicama imaju svi momci i djevojke od 13 do 18 godina.

Radionice će se realizovati u dvije grupe: grupa muškaraca koji će se sastajati u džematu Novo Radakovo i grupa djevojaka koje će se sastajati u džematu Potok.

Termin održavanja radionica je subota poslije jacije namaza, a prvi susret zainteresovanih kandidata je u subotu 13.02.2016. godine poslije jacije namaza u spomenutim džematima.

Voditelji radionica bit će edukatori Medžlisa Islamske zajednice Zenica, a teme koje će se obrađivati su: znanje o sebi i drugima, uloga polova u društvu, nasilje, ekstremizam, internet, komunikacija, timski rad, razumijevanje konflikta, predrasude, i sl.

Pozivamo vas da se aktivno uključite u navedene aktivnosti Medžlisa IZ-e Zenica.

Hafiska dova hafizi Samri Pivić

U džematu Starina, u subotu 06. februara 2016. godine poslije podne namaza upriličena je hafiska dova kojom je u časno zvanje hafiza Kur’an-i-kerima promovirana Samra Pivić. Dova je proučena u prisustvu velikog broja hafiza, imama, rodbine i prijatelja mlade hafize, te brojnih džematlija i gostiju koji su došli kako bi uveličali ovu svečanost.
Selame i dobrodošlicu svim okupljenim na početku svečanosti uputio je glavni imam mr. Jakub ef. Salkica iskazujući radost što je Zenica dobila još jednog mladog hafiza, spomenuvši da je hafiza Samra svršenik Gazi Husrev-begove medrese u Sarajevu, te Prirodno matematičkog fakulteta, Odsjek hemija, u Sarajevu.
Posebno zadovoljstvo, svojim dolaskom, priredili su izaslanik Reisu-l-uleme hfz. Ismet ef. Spahić, hfz. mr. Mensur ef. Malkić te hafizi Nijaz i Adisa Aganhodžić, profesori u Medresi “Osman ef. Redžović u Visokom.
Priređeni program bio je lijepa prilika za sve prisutne da uživaju u ljepotama Allahove riječi, koje su u okviru svečanosti učili prisutni hafizi.
Poslije njihovih učenja, nova hafiza Samra Pivić proučila je kraća kur'anska sura, nakon čega je proučena hafiska dova koju je proučio jedan od dva muhaffiza, dr. hfz. Safet Husejnović.
Nakon proučene dove, kao izaslanik Reisu-l-uleme, prisutnima se obratio i hfz. Mensur ef. Malkić, direktor Gazi Husrev- begove medrese. Istakao je da je bio prvi muhaffiz, ali i profesor u Medresi hafizi Samri koja je bila učenica generacije, te nije mogao odbiti poziv za hafisku dovu hafizi Samri Pivić, jer je upravo ta djevojka jedna od boljih kandidata koji je su do sada polagali hifz pred pomenutom komisijom. “Ponosan sam na ovu mladu djevojku” kazao je hfz. Malkić te je iskazao najiskrenije čestitke njenim roditeljima, te i drugom muhaffizu dr. Safetu Husejnoviću koji je do sada izveo šesnaest hafiza.
Po završetku besjede, izaslanik Reisu-l-uleme hfz. Mensur ef. Malkić, pozvao je hafizu Samru i uručio joj diplomu čijim primanjem je i zvanično proglašena hafizom Časnog Kur'ana. Uz tekbire uslijedile su i čestitke, hair-dove hafizi Samri Pivić koje su potekle iskreno iz srca okupljenih džematlija.

Samra Pivić

Samra Pivić rođena je u Zenici 1992. godine, kći Šefika i majke Esme. Osnovnu školu završila je u Nemili. Gazi Husrev-begovu medresu u Sarajevu.
Nakon toga završava Prirodno matematičaki fakulteta, Odsjek hemija u Sarajevu.
Potiče iz ulemanske porodice. Porodice koja je oduvjek pridavala veliku pažnju odgoju i obrazovanju.
Hifz je počela učiti u medresi 2009. godine pred hfz. mr. Mensurom Malkićem. Nakon završene medrese 2011. godine hifz nastavlja učiti pred hfz. dr. Safetom Husejnovićem.
Pred komisijom Rijaseta Islamske zajednice u BiH, Kur'an je uspješno proučila u periodu od 20. decembra 2015. g. do 5. januara 2016. godine, u sastavu: hfz. Ismet Spahić, predsjednik, kurra hafiz dr. Dževad ef. Šošić, hfz. Mensur Malkić, hfz. Abdulaziz Drkić, hfz. Muhamed Čajlaković i hfz. Haso Popara i time stekla zvanje hafiza Kur'ana.



Saopštenje za javnost Skupštine džemata Nur Han

Skupština džemata Nur Han, održana dana 05. 02. 2016. godine, na čelu sa džematskim odborom i džematskim imamom, mr. Džemal ef. Salkićem, upućuje protestno pismo, povodom odluke Apelacionog vijeća Suda BiH (od dana 04.02. 2016. godine), kojom se naš džematlija Fikret Planinćić osuđuje na 11 godina zatvora, zbog navodnih „ratnih zločina“ u općini Kotor Varoš, tokom 1992. godine, bez prava žalbe.

Skupština džemata šalje svoj protest iz sljedećih razloga:

Prvo: Mi podržavamo rad Suda i sudskih organa BiH u procesuiranju svih koji su činili zločin za vrijeme agresije na Bosnu i Hercegovinu od 1992-1995 godine, na bilo kojoj strani i iz bilo kojeg naroda dolazili, ako za to postoje validni dokazi. Ali ne podržavamo i protivimo se „zatvaranju slučajeva i formalnom osuđivanju“ osoba, uz navođenje samo površnih dokaza i svjedočenja svjedoka o stvarima koje nisu jasno vidjeli.

Drugo: Smatramo da naš džematlija, Fikret Planinćić, kojeg svi poznajemo kao blagog, komunikativnog, susretljivog, poštenog, mirnog, dobronamjernog čovjeka, uzornog oca i muža, već 20 godina, od kada je došao kao muhadžir u Zenicu iz Kotor Varoši, nije uradio ono za što ga Sud tereti. Naš džematlija, Fikret Planičić, spada u kategoriju ljudi, za koje se u narodu kaže da „ni mrava ne bi zgazio“. U prilog tome ide i činjenica njegovog odnosa prema Sudu BiH, da se redovno javljao i pridržavao svih uputa koje su mu naložili, te mirno čekao „pravednu“ presudu. S druge strane, poznato je da su mnoge osobe izvršile samoubistva u zatvoru ili kod kuće, zbog tereta zločina koji su počinili, jer nisu smjeli da čekaju suđenje. Fikretovo mirno čekanje, po našem mišljenju, dokazuje da nije kriv.

Treće: Mislimo da je Apelaciono vijeće Suda BiH, podleglo pritiscima Vlasti Republike Srpske, te da se želi „izjednačiti zločin na svim stranama“, pa je naš džematlija u svemu ovome „kolateralna šteta“. Napominjemo da u Kotor Varoši još uvijek nije završen niti jedan slučaj, niti je ko osuđen za ratne zločine počinjene nad Bošnjacima, od kojih je preko 300 ubijeno, 350 se vode kao nestali, stotine ranjenih, desetine silovanih žena i na hiljade je protjerano.

Uz to, izražavamo bojazan da će ovakva i slične presude dovesti u sumnju Bošnjake u Republici Srpskoj da Sud BiH donosi pravedne odluke, što je i cilj Vlasti Republike Srpske i srpskog naroda. Mi se nikako ne možemo složiti sa činjenicom da istu kaznu dobijaju oni koji su planirali, naredili i činili genocid nad Bošnjacima (poput Biljane Plavšić) i oni koji su branili svoj narod da bi ostali „svoj na svome“, kao što je naš sadašnji džematlija Fikret radio u svom rodnom mjestu.

IMG_0340

Zbog svega gore navedenog mi izražavamo svoj protest i protivljenje ovoj odluci Apelacionog vijeća Suda BiH, jer ko se ne protivi nepravdi koja je nekome nanesena postaje saučesnik u tome. Zato mi dižemo svoj glas kao upozorenje da je našem džematliji Fikretu Planinćiću ovom odlukom nanesena velika nepravda.

Skupština džemata Nur Han (MZ Perin Han)

Najava hafiske dove i predavanja

Medžlis IZ-e Zenica koristi priliku da vas obavijesti da će u subotu, 06. 02. 2016. godine, poslije podne namaza u džematu Starina biti održana promocija novog hafiza – hafiska dova mladoj hafizi Samri Pivić.

Samra Pivić je svršenica Gazi Husrev-begove medrese u Sarajevu te Prirodno-matematičkog fakulteta, Odsjek Hemija, u Sarajevu.

Također vas obavještavamo da će se u utorak, 09. 02. 2016. godine, poslije jacije namaza u džematu Orahovica-Kovačevići održati prigodan vazu-nasihat – predavanje. Gost predavač je hafiz Sulejman ef. Bugari.

Pozivamo Vas da svojim prisustvom uveličate ove sadržaje.

Medžlis IZ-e Zenica

Katedra hadisa u Čaršijskoj džamiji

Večeras, 05. 02. 2016. godine poslije jacije namaza, Čaršijska džamija u Zenici bila je domaćin druge po redu Katedre hadisa koju vodi prof. Mahmut ef Karalić.

Medžlis IZ-e Zenica je pokrenuo ovu katedru koja će se održavati svake dvije sedmice, a na kojoj će prof. Karalić aktuelne teme današnjice, prezentirati kroz hadis Poslanika Muhameda a.s.

Kompletno predavanje prof. Karalića možete pogledati na sljedećem linku:

Najnoviji članci

X