Ponedjeljak, Muharrem 5, 1447
Stranica 116

Čovjek kojeg je Pejgamber zvao lijepi, čisti i pedantni

Ammar ibn Jasir ibn Amir[1] , zvani Ebu Jakzan. Sin Jasira i Sumejje, r.a., prve žene koja je ubijena kao šehid u vrijeme Muhammeda, s.a.v.s. Ammar ibn Jasir je bio među prvim muslimanima koji su slijedili Muhammeda, s.a.v.s., i javno obznanili svoju pripadnost islamu.

Abdullah ibn Mes'ud, r.a., je rekao: „Prva sedmorica koji su obznanili svoju pripadnost islamu bili su: Allahov Poslanik, s.a.v.s., Ebu Bekr, Ammar, njegova majka Sumejja, Suhejb, Bilal i Mikdad. Allahovog Poslanika je Allah, dž.š., zaštitio preko njegovog amidže Ebu Taliba, Ebu Bekra je štitio preko njegovog naroda a ostali su bili izloženi raznim načinima zlostavljanja i maltretiranja. Izlagali su ih vrelini pustinjskog pijeska. Svi su popustili i u tom stanju prisile zanijekali slijeđenje Muhammeda, s.a.v.s., osim Bilala, r.a., koji je bio najuporniji i bio je spreman žrtvovati svoj život za interes islama. Čak su ga svezanog djeca vodila po Mekki a on bi izgovarao: Allah je Jedan.“

Nakon tog maltretiranja Ammar, r.a., bi dolazio Poslaniku, s.a.v.s., i žalio mu se da su ga mušrici prisilili da kaže nešto čime nije zadovoljan. Poslanik bi ga upitao: -A šta ti osjećaš u svom srcu? On bi rekao: -Osjećam potpunu iskrenost u vjerovanju. Tada mu Poslanik reče: -Nema problema, ako te ponovo budu mučili ti opet kaži ono što oni hoće, s tim da si u srcu ubijeđen u vjerovanje.

Bez obzira na riječi koje je u prisili izgovorio Ammar je bio ubijeđen u dubinu i iskrenost svoga vjerovanja. To potvrđuje i Poslanikov hadis u kojem kaže: „Zaista je Ammar napunjen imanom sve do koštane srži (hrskavice).“ Alija, r.a., to pojašnjava pa kaže da je iman ušao u njegove uši i njegove oči kao i u ostale dijelove njegovog tijela.[2]

Uz Ammara, r.a., su povjerovali i njegovi roditelji Jasir i Sumejja koji su također bili izloženi mučenju i maltretiranju. Poslanik, s.a.v.s., ne mogavši im pomoći bi prolazio pored njih i tješio bi ih ovim riječima: „Strpite se o porodico Jasirova, vama je obećan Džennet.“ Zatim bi Poslanik, s.a.v.s., molio Allaha za oprost njihovih grijeha: „Allahu moj, oprosti porodici Jaserovoj, jedino Ti to možeš.[3]

Između ostalog čime su mušrici kažnjavali Ammara bilo je sa vatrom. Poslanik, s.a.v.s., bi prolazio pored njega, stavljao bi ruku na njegovu glavu i učio bi ovu dovu: „O vatro, budi hladna i spasonosna za Ammara, kao što si bila spasonosna za Ibrahima, a.s.!“

Interesantno je napomenuti da od prvih ashaba, samo su oba roditelja Ebu Bekra i Ammara bili muslimani.

Nakon Hidžre u Medinu Ammar je učestvovao sa Allahovim Poslanikom, s.a.v.s., u najvažnijim bitkama poput Bedra, Uhuda i Hendeka. Također je bio među ashabima koji su bili sa Poslanikom na Hudejbiji. Poslanik, s.a.v.s., ga je zvao lijepi, čisti i pedantni. Kaže se da je on bio prvi ko je sagradio džamiju u islamu. To je bilo u Medini i nazvao ju je Kuba’.

Ammar, r.a., je bio vrlo hrabar ali i dosjetljiv ashab. Njegovo mišljenje su mnogi uvažavali i držali do onoga što on kaže. To potvrđuje i hadis u kojem  Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: „Kada bi god Ammar bio u dilemi da izabere neku stvar uvijek bi izabrao onu koja je ispravnija.

Također od njegovih vrlina je da ga je Allah zaštitio od šejtana, na što ukazuje slijedeća predaja.

U jednoj predaji stoji da je Ammar rekao: „Borio sam se sa Allahovim Poslanikom i protiv ljudi i protiv džinna. Neko ga upita o tome a on reče: -Bili smo jednom prilikom sa Poslanikom, s.a.v.s.,  pa smo odsjeli na nekom mjestu. Ja sam uzeo posudu za vodu i krenuo prema izvoru da donesem vode. Tada mi Poslanik reče: -Pazi, doći će ti kod vode neko ko će te spriječiti da je zagrabiš. Kada sam stigao do bunara pomoli se neki crni čovjek poput vještog ratnika i reče: -Tako mi Allaha, nećeš danas zagrabiti vode. Uhvatili smo se u koštac i ja sam ga oborio, zatim sam mu kamenom razbio glavu i nos. Nakon toga sam napunio posudu vodom i došao do Poslanika, pa me on upita: -Jeli ti ko došao kod vode. Ja mu ispričah šta se desilo, a on me upita: -A znaš li ko je to bio? Rekoh da ne znam, a Poslanik mi reče: -To je bio šejtan.“[4]

Iz mnogih predaja da se zaključiti da je Ammar, r.a., bio od odabranije skupine ashaba, r.a. Evo jedne od tih predaja. Alija, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: „Nije bilo ni jednog od ranijih Poslanika, a.s., a da nije imao sedmoricu odabranih i bliskih prijatelja i saradnika a meni ih je dato četrnaest, i to su: Hamza, Ebu Bekr, Omer, Alija, Dže'afer, Hasan, Husejn, Ibn Mes'ud, Ebu Zerr, Mikdad, Huzejfe, Ammar, Bilal i Selman.“[5]

Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Džennet se poželio trojice: Alije, Selmana i Ammara.“

Allahov Poslanik, s.a.v.s., je posebno cijenio i volio Ammara, pa je i druge podsticao da ga vole. Jednom prilikom se nešto desilo između Halida ibn Velida i Ammara, r.a., pa se on požalio Poslaniku, s.a.v.s., na što Poslanik reče: „Ko se bude protivio Ammaru taj se protivi i Uzvišenom Allahu, a ko bude mrzio Ammara, toga će Allah zamrziti.“[6] Halid ibn Velid je odmah izgladio odnose sa Ammarom želeći time postići Allahovo zadovoljstvo.

U drugom hadisu Poslanik, s.a.v.s., kaže: „Ammarova krv i meso su zabranjeni džehennemskoj vatri.“

U vrijeme Omerovog hilafeta bio je imenovan za namjesnika u Kufi. Kao dokaz njegove skromnosti, r.a., bilo je da bi sijeno koje bio kupio lično nosio na svojim leđima dok je bio namjesnik u Kufi.

Učestvovao je sa Alijom, r.a., u bici na Džemelu, kao i u bici na Siffinu 37. godine po Hidžri, u kojoj je ubijen. Tada je imao 93 godine i sve do svoje smrti bio je vitalan, tako da je mogao jahati konja bez sedla. Pred samu bitku na Siffinu zatražio je da mu donesu čašu mlijeka. Nakon što je to popio prenio im je hadis u kojem mu je Poslanik, s.a.v.s., najavio i rekao: „Zadnje što ćeš popiti na dunjaluku biće mlijeko.“ Nakon toga je poginuo.

Taj nemili događaj sukoba između Alije i Muavije i velikog iskušenja i smutnje koja je bila posijana među muslimanima, rezultirao je ubistvom jednog broja muslimana. Poslanik, s.a.v.s., je u nekoliko pouzdanih hadisa najavio da će Ammara ubiti skupina koja nije bila u pravu. Ebu Seid, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: „Teško sinu Sumejjinom! Njega će ubiti nepravedna skupina, on će njih pozivati u Džennet a oni će njega zvati u Džehennem.“ Tada je Ammar rekao: -Utječem se Allahu od iskušenja!“[7]

Međutim, obzirom da je riječ o ashabima, r.a., naše vjersko pravilo je da se suzdržimo od bilo kakvih suvišnih komentara i da molimo Allaha, dž.š., za oprost grijeha i nama i njima i svim drugim muslimanima. Neka Allah bude zadovoljan sa svim ashabima i neka im podari Džennet, a nama društvo s njima u Džennetu. Na nama je da uzmemo pouku iz tih događaja i da vodimo računa da nikada svojim postupcima ne budemo razlogom da se neko posvađa ili sa nekim zamjeri.

E'ameš prenosi od Ebu Vaila da je rekao: Ebu Mejsere je u snu vidio Amra ibn Šurahbila i Ammara u predvorju Dženneta u bijelim kupolama, pa ih je upitao: -Pa zar vi niste međusobno ratovali i jedni druge ubijali? Oni odgovoriše: -Jesmo, ali smo se susreli sa Uzvišenim Allahom, Koji je najmilostiviji i On nam je oprostio.[8]

[1] Ammar ibn Jasir je rođen 57. godine prije Hidžre a poginuo je 37. godine po Hidžri u bici na Siffinu, što odgovara da je rođen 567. a poginuo 657. godine po Miladu. Pogledaj El-Ealam od Zeriklija, 5/36.

[2] Sijer e'alamin-nubela’ od Zehebija, 1/414.

[3] Sijer e'alamin-nubela’ od Zehebija, 1/410.

[4] Sijer e'alamin-nubela’ od Zehebija, 1/412.

[5] Hadis su zabilježili Tirmizi i Ahmed, 1/88.

[6] Hadis su zabilježili Ahmed, 1/89 i Hakim 3/391.

[7] Hadis su zabilježili Buhari (448) i Ahmed.

[8] Sijer e'alamin-nubela’ od Zehebija, 1/428.

Piše: Fuad Sedić (www.preporod.com)

Ders hafiza Ishaka ef. Efendića u džematu Lokvine-Luke

U subotu 23. januara 2016. godine u sklopu programa Medžlisa Islamske zajednice Zenica pod nazivom „Ders hafiza“ održano je predavanje u džematu Lokvine-Luke. Uvodnu riječ i dobrodošlicu zaželio je lokalni imam Sumedin ef. Kobilica.

IMG_20160123_185212

Prisutnima se potom nadahnutim predavanjem obratio hfz. Ishak ef. Efendić, imam Bijele džamije u Novom Radakovu. Hafiz Efendić je između ostalog naglasio važnost razumijevanja šerijatskih propisa u islamu, a pogotovo danas, te način njihove praktične primjene, kao i važnost međuljudskih odnosa u islamu povezivanjem važnosti tih odnosa sa neizvršavanjem ibadeta, na način da takav nemar možda Allah nekome i oprosti, jer je On Milostivi, ali međuljudske odnose Allah prepušta ljudima da ih sami rješavaju.

image-7ecc8d04351f67f12453154735e311abc1981e76f82731dd10695f8b15991748-V

Piše: M.B.

Predavanje u džematu Smajići

U subotu, 16. 1. 2016.godine, poslije jacije namaza, organizovano je predavanje u džematu Smajići. Gost predavač je bio hfz. Ishak ef. Efendić- imam u džematu Novo Radakovo, Medžlis IZ-e Zenica.

Pored hafiza Ishaka, gosti su bili i  predstavnici Fondacije Turk-Bošnjak: predsjednik Fondacije gospodin Bilal can. Balci, kurra hafiz Mustafa Jašar i njihovi saradnici, te mladi softa Ibrahim ef. Bilčević.

Na samom početku, imam džemata Smajići Haris ef. Vilajet, je nakon zahvale Uzvišenom Allahu i salavata na Muhammeda, a.s., poselamio goste i sve prisutne, te se zahvalio svima koji su  odvojili vrijeme i došli da svojim prisustvom uveličaju ovaj događaj. Zatim je Ibrahim ef. Bilčević otvorio program prelijepim učenjem odlomka iz Kur'ana.

Nakon toga, hafiz Ishak ef. Efendić je održao jako korisno predavanje, ističući važnost pripremanja za Sudnji dan i na koje načine se vjernici sve mogu pripremati za Sudnji dan. Također, hafiz je posebno istakao da se muslimani, nažalost, zadovoljavaju osnovnim stvarima i ibadetima poput namaza, posta i sl., a s druge strane, ne znaju ništa ili znaju vrlo malo o drugim, itekako važnim stvarima, poput propisa vezanih za bračni život, propisa iz domena imovinsko-pravnih odnosa te propisa o nasljednom pravu.

Džematlije su također mogle uživati u prelijepoj ilahiji koju je također proučio Ibrahim ef. Bilčević.

Nakon ilahije, prisutnima se kratko obratio ospodin Bilal can. Balci, ističući vrijednost namaza i grijeh njegovog izostavljanja, a sve kroz tefsir Kur'ani Kerima i hadise Božijeg Poslanika, a.s.

Kao krunu i ukras cijelog programa, kurra hfz. Mustafa Jašar je proučio par ajeta iz Kur'ana.

Na kraju je hafiz Ishak ef. Efendić proučio dovu, a imam džemata Haris ef. Vilajet se još jednom zahvalio svima na dolasku, te pozvao sve na večeru i druženje poslije predavanja na kojem su prisutni imali priliku da postavljaju pitanja i razgovaraju sa gostima. Da je bilo lijepo i korisno, dovoljno govore podaci da je ovom programu prisustvovalo oko 150 osoba,  a  druženje je trajalo do 22:30h.

Proučena hafiska dova hafizu Tariku Karaliću

?

U Ensar džamiji, u subotu 09. januara 2016. godine poslije podne namaza upriličena je hafiska dova kojom je u časno zvanje hafiza Kur’an-i-kerima promoviran Tarik Karalić. Dova je proučena u prisustvu velikog broja hafiza, imama, rodbine i prijatelja mladog hafiza, te brojnih džematlija i gostiju koji su došli kako bi uveličali ovu svečanost.

Selame i dobrodošlicu svim okupljenim na početku svečanosti uputio je glavni imam mr. Jakub ef. Salkica iskazujući radost što je Zenica dobila još jednog mladog hafiza, spomenuvši da hafiz Tarik nije svršenik medrese i da je trenutno apsolvent Mašinskog fakulteta u Zenici.

Posebno zadovoljstvo, svojim dolaskom, priredili su izaslanik Reisu-l-uleme hfz. Ismet ef. Spahić te hfz. dr. Kenan Musić, profesor na Fakultetu islamskih nauka u Sarajevu.

Priređeni program bio je lijepa prilika za sve prisutne da uživaju u ljepotama Allahove riječi, koje su u okviru svečanosti učili hafizi: hfz. Sead Šahinović, hfz. Alem Rihić, hfz. Fahir Arnaut, hfz. Sulejman Rafuna, hfz. Zehrid Rešić, hfz. Muhamed Kolić, hfz. Husejn Čajlaković, hfz. Ishak Efendić, hfz. Amir Kaknjo, hfz. Kenan Musić, te hfz. Mevludin Dizdarević.

Poslije njihovih učenja, novi hafiz Tarik Karalić proučio je kraća kur'anska sura, nakon čega je proučena hafiska dova koju je proučio njegov muhaffiz dr. hfz. Safet Husejnović.

Nakon proučene dove, kao izaslanik Reisu-l-uleme, prisutnima se obratio i hfz. Ismet ef. Spahić, dugogodišnji predsjednik Komisija za hifz, a koji, kako je kazao, nije mogao odbiti poziv za hafisku dovu hafiza Tarika Karalića, jer je upravo taj mladić jedan od najboljih kandidata koji je do sada polagao hifz pred pomenutom komisijom. Ponosan na ovog mladića, hfz. Spahić iskazao je najiskrenije čestitke njegovim roditeljima, te muhaffizu dr. Safetu Husejnoviću koji je do sada izveo šesnaest hafiza.

Po završetku besjede izaslanik Reisu-l-uleme hfz. Ismet ef. Spahić pozvao je hafiza Tarika i uručio mu diplomu čijim primanjem je i zvanično proglašen hafizom Časnog Kur'ana. Uz tekbire uslijedile su i čestitke, hair-dove hafizu Tariku Karaliću, potekle iskreno iz srca okupljenih džematlija.

Piše: Hasan Pašalić

Održana Večer Kur'ana u Orahovici

U organizaciji Medžlisa IZ-e Zenica i orahovičkih džemata: Kovačevići, Babići i Gornja Mahala, u prepunoj džamiji As-Sahabah, održana je peta tradicionalna Večer Kur'ana i ilahija, u četvrtak 31. decembra 2015. godine nakon jacija namaza.
I ove godine Večer Kur'ana su svojim milozučnim glasovima ukrasili poznati učači Časnog Kur'ana: Mustafa ef. Isaković, Ćamil ef.Hajdarević, Behaija ef.Zeherović, Saudin ef. Lužić, Šerif ef.Delić. Posebno odabrane ilahije za ovu priliku učili su Mustafa ef. Isaković, Miralem ef. Babajić i Šerif ef. Delić.

Poseban gost večeri  bio je mladi hafiz Mustafa Jašar iz Turske koji je učeči Kur'an, svojim glasom zadivio sve prisutne.
Na kraju programa prisutnim vjernicima se kratko obratio glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Zenica mr. Jakub ef.Salkica, koji je naglasio da je ova večer Kur'ana ujedno i završetak manifestacije „Želja za Resulom“, te najavio predavača hafiza Zijada ef.Dervića, profesora visočke medrese. Hafiz je veoma nadahnuto govorio o vrijednostima učenja i čuvanja Kurani Kerima.

Na kraju programa dovu je proučio glavni imam MIZ Teslić, Džafer ef.Gračić.

Piše: Ekrem ef. Aščerić

Hutba: Ko oponaša neki narod, on je od njih!

Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini – Medžlis IZ-e Sarajevo – džamija Kralj Fahd –

hatib: Nezim Halilović Muderris – hutba: 1/2016 – 20. rebiu-l-evvel 1437.H. / 01. januar 2016. godine

KO OPONAŠA NEKI NAROD, ON JE OD NJIH

Braćo i sestre u islamu! Tema naše današnje hutbe je: Ko oponaša neki narod, on je od njih. Neposredan povod ovoj temi je sinoćnje divljanje nekih Bošnjaka, koji izgubljeni u vremenu i prostoru po svaku cijenu žele da se poistovijete sa nemuslimanima, pa da ih čak u griješenju i preteknu, nesvjesni da svako slijepo oponašanje drugih znači udaljavanje od islama i njegovih propisa. Još je apsurdnije da veliki broj njih to praktikuje uz činjenje drugih harama, koji muslimane izvode iz islama.

Novogodišnjoj noći nije trebalo pridavati nikakvu važnost u odnosu na druge noći, nije je trebalo obilježavati nikakvim posebnim sijelima, večerama, kahvama, gledanjima novogodišnjeg programa, ne čestitati je, ne kupovati djeci nikakve poklone niti primati, već kao i ostalih noći na vakat leći spavati, ustati na noćni namaz i sabah i nastaviti živjeti islamski kao i prije nje!

Kaže Allah, dželle še'nuhu, u 102. ajetu Sure Alu Imran:

“O vjernici, bojte se Allaha istinskom bogobojaznošću i ne umirite drugačije nego kao muslimani!”

Ibn Mes'ud, radijallahu anhu, komentirajući citirani ajet, kaže: “Istinska bogobojaznost je da se Allahu pokornost bez grijeha ispoljava, da se On puno spominje i da Mu se puno zahvaljuje, bez nijekanja Njegovih blagodati.” (Hakim)

Allah, azze ve dželle, govoreći o odmetnicima od vjere, kaže u 115. ajetu Sure En-Nisa’:

“Onoga koji se suprostavi Poslaniku (sallallahu alejhi ve sellem), a poznat mu je pravi put i koji pođe putem koji nije put vjernika, pustićemo da čini šta hoće i bacićemo ga u džehennem, a užasno je on boravište.”

Prema tome onaj ko ostavlja sunnet Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i slijedi običaje nemuslimana, izlazi iz islama, bez obzira koliko se on smatrao muslimanom i imao izvorno muslimansko ime.

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nas podučava riječima:

Prenosi Ukbe bin Amir El-Ensari El-Bedri da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Od onoga što je doprlo do ljudi od prošlih poslanika je: “Sine Ademov (čovječe), ako se ne stidiš, radi što hoćeš!” (Buharija)

U ovim lijepim Allahovim, subhanehu ve te'ala, danima, danima sjećenja na stravične zločine počinjene nad našim narodom, u danima nemoralnih pojedinaca i grupa, u ovoj šehidskom krvlju natopljenoj zemlji, zemlji za 45 mjeseci oružane agresije, dvije stotine hiljada šehida, zemlji četrdeset hiljada silovanih majki i sestara, među kojima je deset hiljada maloljetnih djevojčica, zemlji još uvijek sedamnaest hiljada nepronađenih Bošnjaka, zemlji masovnih grobnica u kojima su zajedno nakon klanja bacane nene i praunuke, zemlji Srebrenice, Žepe, Goražda, Prijedora, Bijeljine, Zvornika, Foče, Prozora, Mostara i Gornjeg Vakufa, zemlji dobrih predaka, čestitih majki, nena, baba i đeda, zemlji velikih gazija, zemlji dobročinitelja koji su sva dunjalučka dobra ostavljali kao trajno dobro i zemlji koju nikada dušmani potpuno nisu uspjeli pokoriti, u toj dobroj zemlji, Bosni i Hercegovini, nakon teške oružane agresije, na sceni je opći moralni sunovrat, koji se ogleda u slijepom oponašanju drugih. Ovakvog razvrata, nepoštivanja i srljanja teško da se danas može naći igdje na dunjaluku, pa se bojmo Allahove, subhanehu ve te'ala, kazne, a prije nas su uništeni mnogi narodi koji su javno činili slične grijehe!

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u hadisu koji bilježi imam Ebu Davud kaže:

Prenosi Abdullah ibn Omer, radijallahu anhuma, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ko oponaša neki narod, on je od njih.” (Ebu Davud)

U ovom hadisu je veliko upozorenje svima onima koji oponašaju nemuslimane, jer ih to oponašanje svrstava u njihov red. Imam Ibn Kesir kaže da ovaj hadis označava veliku prijetnju i upozorenje onima koji slijede nemuslimane u njihovom govoru, djelima, odjeći, praznicima i načinu robovanja Stvoritelja, a tako isto i u svemu drugome što nije od naše vjere i što nam se ne dozvoljava.

Podsjećam i sebe i vas na hadis Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, koji bilježi imam Hakim:

Prenosi Ebu Seid El-Hudri, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Slijedićete ranije narode, pedalj po pedalj i aršin po aršin, pa čak i da uđu u gušterovu jazbinu vi biste ih u tome slijedili.” Rekosmo: „Allahov Poslaniče, Jevreje i Kršćane?“ Reče: „Koga drugog?” (Hakim)

Tužno je braćo i sestre što ima veliki broj „muslimana“ koji su u slijeđenju nemuslimana prešli svaku mjeru i koji se ni po čemu ne razlikuju od njih. To njihovo slijeđenje ih nije amnestiralo od ubijanja i progona u toku posljednje oružane agresije na Republiku Bosnu i Hercegovinu!

Kaže Allah, dželle še'nuhu, u 120. ajetu Sure El-Bekare:

“Ni Jevreji, ni Kršćani neće biti tobom zadovoljni sve dok ne prihvatiš vjeru njihovu.Reci: “Allahov put je jedini Pravi put!” A ako bi se ti poveo za željama njihovim, nakon Objave koja ti dolazi, od Allaha te niko ne bi mogao zaštititi niti odbraniti.”

Braćo i sestre, ovo je Kur'anska istina koju treba dobro zapamtiti i znati da Jevreji i Kršani neće biti zadovoljni sa muslimanima sve dotle dok ne prihvate njihovu vjeru. Recept za odricanje od vjere je da muslimani slijede želje drugih, da ih slijepo oponašaju u svemu i da se trude da se ni po čemu ne razlikuju od drugih.

Braćo i sestre, izvršavajmo sve naše islamske obaveze, a posebno čuvajmo propisane namaze, jer ćemo na Sudnjem danu prvo biti pitani za namaze, čvrsto se držimo Allahova, subhanehu ve te'ala, užeta i ne povodimo se za običajima i praznicima drugih naroda!

Allahu, učvrsti nas na putu islama, pomozi svoj našoj ugroženoj braći i sestrama, a posebno onima u Palestini i Siriji, učini nas od onih koji se čuvaju zabranjenih i sumnjivih stvari i sačuvaj nas slijepog slijeđenja drugih, oprosti našim roditeljima i dobrim precima, učini našu djecu i potomke radostima naših očiju i srca, budi nam milostiv na Sudnjem danu i počasti nas u Džennetu društvom poslanika, iskrenih, šehida i dobrih ljudi!

Predavanje hafiza Sulejmana Bugarija u Bijeloj džamiji

?

U srijedu, 30. 12. 2015. godine, u Bijeloj džamiji, poslije jacije namaza, a uoči „najluđe“ noći, desila se najljepša noć u Zenici, koja je onu „najluđu“ potisnula tamo negdje daleko u sjenu.

Prelijepa Bijela džamija, bratska i imanska atmosfera, čista vjernička srca, oko 2000 iskrenih vjernika i vjernica i na kraju briljantan i posebno nadahnut nastup hafiza Sulejmana Bugarija su, učinili da ova noć bude zaista najljepša. Njenu ljepotu potvrđuje i prisustvo jedne nemuslimanke koja je izrazila želju da uživa u njenoj ljepoti.

Ova noć je završni dio manifestacije pod nazivom „Želja za Resulom“, koju organizira Medžlis Islamske zajednice Zenica svake godine,  u posljednjih petnaestak godina. Na samom početku programa, domaćin hfz. Ishak ef. Efendić  je poselamio i zaželio toplu dobrodošlicu svim vjernicima i vjernicama koji su došli da uljepšaju ovu noć svojim prisustvom. Zatim se prisutnima obratio glavni imam Medžlisa IZ-e Zenica, mr. Jakub ef. Salkica, koji je prisutne obradovao viješću o dva nova hafiza u našem gradu.

Poslije proučene ilahije, vjernici su imali priliku da uživaju u predavanju hafiza Bugarija. I na kraju, zapamtimo poruku koju nam je u emanet ostavio hfz. Bugari: „ U ovim zimskim danima, kada smo  izloženi mnogobrojnim virusima iskušenja, zaštitimo svoj iman odjećom takvaluka, ukrasimo ga stidom i obogatimo znanjem.”

hfz. Ishak ef. Efendić

Bratimljenje Medžlisa IZ-e Zenica i Novi Pazar

U utorak, 29. 12. 2015. g. u jednodnevnoj posjeti Medžlisu Islamske zajednice Zenica boravila je delegacija Medžlisa IZ-e Novi Pazar, na čelu sa glavnim imamom Asmir ef. Crnovršaninom, Tarik ef. i Harun ef. gdje ih je ugostio glavni imam, mr. Jakub ef. Salkica.

U lijepoj i bratskoj atmosferi Glavni imam je upoznao goste sa aktivnostima i informisao ih o poslovima i zadacima koje Medžlis Zenica provodi. Nakon toga  razgovaralo se o bratskim  odnosima i bratimljenju i saradnji između dva medžlisa. Poseban akcenat u razgovoru i razmjeni informacija, dat je na rad u mektebu i poboljšanju mektebske nastave i njenog omasovljenja.

Zajednička je ocjena da ova dva medžlisa imaju značajne mogućnosti za njihovo daljnje unapređenje naročito u obrazovnom segmentu, te da je potrebno intenzivirati i razmjene posjeta na ovom nivou. Tom prilikom obavljeno je bratimljenje između ova dva medžlisa koji će u budućnosti raditi na zajedničkim projektima.

Nakon prijema u Medžlisu IZ-e Zenica, delegaciju je ugostio i Muftija zenički u svom uredu. Topao doček i lijepu riječ muftija mr. Ejub ef. Dautović uputio je delegaciji, te ih  upoznao sa aktivnostima i ličnom kartom Muftiluka zeničkog.

Također,  glavni imam mr. Jakub ef. Salkica i Džemal ef. Salkić, a na poziv glavnog imama Medžlisa IZ-e Tešanj mr. Fuad ef. Omerbašića, sa delagacijom Novopazarskog medžlisa posjetili su Medžlis IZ-e Tešanj.

Uz dovu Gospodaru Allahu dž.š. da pomogne rad oba medžlisa, molimo Ga da nam bude Pomagač u budućem radu i izvršavanju emaneta Allahove vjere na Zemlji.

Piše: Nihad Durmić

Mi smo ono što vidimo kod drugih

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ الرحيم

وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَمِ  

Upućujemo najdublju i najiskreniju zahvalu Stvoritelju Nebesa i Zemlje, Allahu dž.š., prisjećajući se Pejgambera Muhammeda a.s. i donoseći salavat i selam na njega, njegovu porodicu, i sve vjernice i vjernike.

Uzvišeni Allah dž.š. u Kur’ani-Kerimu, govoreći o našem Resulu a Svom Miljeniku, kaže: „A Mi smo te poslali kao milost svjetovima.“  Milostivi nam je iz svoje neizmjerne milosti, poslao čovjeka, Resula i Nebijja, koji će plijeniti srca ljudi, biti najbolji i najsavremeniji učitelj cijelog čovječanstva, milost svim svjetovima.

Dani u kojima obilježavamo rođenje Poslanika a.s. su dani u kojima intenzivno govorimo o Resulu s.a.v.s., međutim, nikada, riječima ne možemo ispričati sve šta je i kakav je on doista bio. Nama svima poznati hadisi hvale Poslanika a.s. kao najodabranijeg bića koje je rođeno na Dunjaluku, daju nam dvije zadaće. Prva je da ga se prisjećamo donoseći salavate na njega, Sallahu alejhi ve sellem. Ono što je naša najvrednija misija kada govorimo o prisjećanju na Resulullaha, ujedno i druga naša zadaće jeste da se trudimo da ga što dosljednije slijedimo u životu.

Današnju hutbu smo naslovili : Mi smo ono što vidimo kod drugih. Tema se tiče upravo naših međuljudskih odnosa, onoga na što je Muhamed a.s. uložio mnogo truda kako bi nas podučio – naše prosudbe o drugim ljudima.

Pouka puna i značinski duboka je predaja o slučaju koji se dogodio Ebu Hanifi r.a. Ebu Hanife je koristio poslaničku metodologiju u donošenju sudova o tuđim postupcima, svoje učenike je, na temelju Sunneta podućavao istome, te se desilo  sljedeće. Imam Ebu Hanife rahmetullahi ‘alejhi., je bio upitan o statusu čovjeka koji kaže: „Ne žudim za džennetom, niti se plašim džehennema, niti se bojim Allaha dž.š. Jedem mrcinu i klanjam namaz bez učenja Kur'ana i bez obavljanja ruku'a i bez obavljanja sedždi. Svjedočim uvjek onome što ne vidim očima i mrzim hakk/istinu, a fitna mi je draga. “

Učenici imama Ebu Hanife rahmetullahi ‘alejhi., rekoše: “Ovaj čovjek je stvarno problematičan.”

Imam Ebu Hanife rahmetullahi ‘alejhi., ukratko odgovori:

„Ovaj čovjek se nada susretu sa Allahom dž.š., a ne žudi toliko za džennetom, i plaši se Allaha dž.š., a ne džehennemske vatre (Ne žudim za džennetom, niti se plašim džehennema), i ne boji se toga da će Allah dž.š., nepravedan prema njemu biti po pitanju kažnjavanja (niti se bojim Allaha dž.š.). Jede mrcinu tj. jede ribu i skakavce, i klanja namaz bez učenja Kur'ana, ruku'a i sedždi tj. klanja dženaze-namaz. Svjedoči onome što ne vidi, tj. Tevhid – jednoću, Allaha dž.š., a mrzi smrt – a hak/istina je. Voli pare i djecu – a fitna su.”

Onaj što je postavio pitanje, namah skoči i poljubi imama Ebu Hanifu rahmetullahi ‘alejhi., u glavu i reče: „Svjedočim da si ti pravo „bure“ znanja!“

Ovim odgovorom, koristeći se dubljim značenjem riječi a ne njenom površnošću, Ebu Hanife je ustvari pokazao svojim učenicima da status tog čovjeka nije onakvim kakav se on čini kada površno shvatamo njegove riječi. Tome nas savjetuje i uči Poslanika a.s., mnogobrojnim propisima i hadisima, da stvari shvaćamo dubinom njihovog značenja a ne samo površinom. Da ne donosimo presude i prosudbe na osnovu naših individualnih i površnih viđenja i stavova. Površnost ni u čemu nije dobra, i može nas odvesti na stranputicu. Pa zar jedna od karakteristika Kur’ani-Kerima i Poslanikovog a.s. govora nije dubina i širina njihovih značenja. Ta karakteristika od nas traži da razmišljamo o njihovom značenju i stvorenjima Mudroga Stvoritelja.

Površno shvatanje vjere, govora, izgleda, može imati za rezultat brigu o stanju brata muslimana a zapostavljanje svoga stanja. S toga nas Poslanika a.s. savjetuje :

“O skupino koji svojim jezicima očitujete a iman još nije ušao u vaša srca! Ne ogovarajte muslimane, ne istražujte njihove propuste, jer onaj ko istražuje njihove propuste, Allah će tragati za njegovim propustima. A za čijim propustom Allah bude tragao, izložit će ga sramoti u vlastitoj kući.” (Imam Ahmed i Ebu-Davud.)

Često naše viđenje, naš stav o nećemu bude razlogom osude ili komentara na računa našeg brata, iako nismo razmislili o tome kako nas poslanik uči da rezonujemo stvari. Često ga osudimo, potvorimo i ogovoramo.  Konkretan rezultat toga jeste da doživljavamo sramotu u vlastitoj kući: od svoje porodice, prijatelja, rodbine itd. Allah dž.š. traga za njihovim propustima, i On ih otkriva. A kada to čini Allah dž.š. čini, zbog naših postupaka, nemoguće ih je sakriti i izbjeći.

Zašto je jako bitno da rezonujemo stvari onakvima kakve one i jesu, da tražimo dublje, a ne površinsko, značenje govora i postupaka naše braće muslimana, ne zalazeći u njihovu intimu i privatnost !?

Mi smo ogledalo u kojem vidimo svako loše ili dobro kod svoga brata muslimana. Naša podsjest u govoru, postupcima drugih ljudi, vidi nas, vidi naš potencijalni i govor i postupak za kojim čeznemo. To govori o nama, kakva su naša razmišljanja, o čemu najviše pričamo, mislimo, maštamo itd.

Poslušajmo jako interesantnu predaju, koja upravo o tome govori. Prenosi se da je jednog dana Ebu Džehl susreo Muhammeda, a.s. i rekao mu: “Muhammede, ja od tebe nisam vidio ružnijeg čovjeka!” “Pravo si rekao”, odgovorio je Muhammed, a.s. Na ovo je rekao Ebu Bekr, r.a. Pejgamberu: “O ti sunce duhovnog svijeta, miljeniče Svevišnjeg Boga, ja od tebe nisam vidio ljepšeg čovjeka” – Pravo si rekao, “odgovori i njemu Pejgamber. Čuvši ashabi ova dva odgovora upitaju: “Ja Resulallah! Kako je to moguće da ti isti odgovor daje i Ebu Bekru, r.a. i Ebu Džehlu? Oni su sušte suprotnosti! Ebu Bekr, r.a. je tvoja desna ruka, a Ebu Džehl je tvoj najveći din-dušmanin.” Pejgamber im odgovori: “Nemojte se čuditi, jer ja sam kao jedno najčistije ogledalo. Ko god u meine pogleda, vidjet će sebe. Zato i Ebu Bekr vidi na mome licu svoje ljepote, a Ebu Džehl vidi svoju ružnoću. Istinu su rekli što su vidjeli. Ebu Bekr svoju ljepotu, a Ebu Džehl svoju ružnoću.”

Kada tražimo krivca, griješnika, nepravednika, zulumčara u drugom čovjeku optužujući ga, naša podsvijest govori i o našim razmišljanima, o onome što mi radimo ili što bi potajno željeli da radimo.

Zato dragi brate, budi dobro koje želiš da vidiš kod drugih ljudi. Slijedi Kur’an i Sunnet Poslanika a.s. i dovi za one koji to ne čine, možda će postati onakvi kakvima ih ti vidiš. Gospodaru podari nam snage i čvrstoće u vjeri. Učini nas od čvrstih i nepokolebljivih sljedbenika Tvoje vjere i sunneta Poslanika a.s. Učini nas od onih koji žive i putuju sa Dunjaluku kao oni sa kojima si ti zadovoljan. Dragi Bože, proživi nas u džennetu u društvu šehida, poslanika i vjernika, Amin.

Hatib: Muhamed ef. Bilčević

Pismena vježba: ŠTA ĆU TRAŽITI OD DJEDA MRAZA

Ja živim u porodici koju čine babo, majka, brat i sestra. Babo je najstariji i svaki dan ide na posao. Mama ne ide na posao, ona radi po kući.  Kuha ručak, loži vatru, hrani seku i mjenja joj pelene. Ja idem u školu a mlađi brat ne ide nego se kad je vako hladno ko sad, po čitav dan kliže majki po živcima. On je još mali i ne shvata da ne može vani kada je hladno. Ja idem u školu i moram se u školi fino ponašat da ne rekne učiteljica da me majka nije fino odgojila, a moram i dobro učiti da bi kad odrastem ko babo mogo imati dobar posao i zaraditi dovoljno para da mogu djeci kupiti šta žele.

Trebam biti dobar s drugovima i drugaricama jer su prijatelji važni u životu. Moj babo i mama imaju prijatelje i oni nam nekad dođu na sijelo i donesu nešto slatko za mene i brata. Nekad neko od njih donese i neku igračku, ali mi ih većinu kupi babo. Jednom sam ja i babo šetali gradom i ja sam u izlogu vidio jednu finu igračku.
-Kako bi ja, babo, volio da imaš para pa da mi kupiš onu igračku iz izloga!, rekao sam babi jer nam je jednom i meni i bratu i mami rekao da moramo svoje želje izgovarati jer on ne zna naše misli.
Babo je pitao koju igračku želim i ja sam mu je pokazao u izlogu. Bila je puno para jer je babo izrogačio oči i nabrao čelo. Ja sam se rastužio jer sam znao da mi je ne može kupit. Tad me pomilovao po glavi, poljubio u čelo i rekao mi:
-Babi, sine, sad nema para da ti kupi ovu igračku, ali ima neko ko puno voli djecu i može im ispuniti sve fine želje. Samo trebaš da ga zamoliš.
Ja sam se obradovao i odmah pito babu možemo li otić kod njega da ga zamolim da mi da para da kupim igračku.
Babo me na to opet sa smješkom pomilovao po glavi i pokazao na džamiju.
-Sad ćemo sine otić na podne u džamiju, kad klanjamo i kad hodža počne učiti dovu i ti digni ruke Bogu i traži da ti da babi para za igračku.
-Hoće li odmah? pitao sma ga.
-Ne znam, ako Bog da, trebaš biti dobar, fino se ponašat, jer Bog prije da dobroj djeci ali prvo moraš tražiti.
-Znam, rekao si da sve želje treba govoriti.
-Tako je sine. Samo kad tražiš od Boga ne moraš glasno, možeš i u sebi, on čuje i u sebi kad tražiš.
I ja sam tražio od Boga da mom babi da para da mi kupi igračku. Nakon namaza sam gledao u babu a on mi je rekao da se strpim. Ja sam kasnije zaboravio na svoju želju al babo je nakon nekoliko dana došao s posla i u ruci donio onu igračku.

Razgoračio sam oči od sreće i ljubio babu.
Mama ga je pogledala ko što mene gleda kad uradim nešto što nije dobro i spomenula neki tepih a on joj je rekao, biće ako Bog da i za to, naplatio sam nešto što sam mislio da neću nikad i mislim da je ovo njegova nafaka.
Kasnije su njih dvoje veselo pili kafu a ja sam se s bratom igrao u hodniku.
Kad nam je nakon toga crkla veš mašina i kad je mama rekla babi da će morat negdje pozajmit jer se toliko veša ne može oprat na ruke ja sam čim sam čuo ezan otišo u džamiju i tražio od Boga da mom babi da para da kupi veš-mašinu. Mislio sam da će opet trebat nekoliko dana ali Bog je babi dao pare odmah jer su nam idućeg jutra radnici s kombijem dotjerali veš mašinu ispred našu zgradu i pitali gdje stanuje moj babo da je iznesu.
Kasnije sam tražio od Boga puno stvari, pley stejšn, kopačke i da se sviđam Naidi iz prvog C ali mi te želje Bog nije ispunio jer, kako mi je rekao babo, Bog ispunja samo dobre želje. A ja sam kasnije kad je Naida nakon dva dana rekla da joj Orhan više nije simpatija shvatio da je bolje što mi nije ispunio želju jer bi tako i mene ostavila čim joj ne bi mogao kupiti dvojni C na velikom odmoru.
Kad dođe Nova godina neki moji prijatelji iz razreda imaju novogodišnje želje i pišu Deda Mrazu da im ih ispuni. Ja ne pišem jer mi je babo rekao da Deda Mraz opet mora tražiti od Boga, a kako ja to znam i mogu i sam tražiti od Boga nije dobro da zahmetim čojeka. Pogotovo što mi je mama rekla da od svih u kući meni Bog najbolje ispunja želje. Jednom me čak zamolila da i njenu želju za novom peglom tražim pa sam tražio i kad sam navečer rekao babi šta sam taj dan tražio od Boga on se veselo nasmijao a mama je pocrvenila i otišla u kuhinju. Za nekoliko dana mama je peglala s novom peglom.

(www.preporod.com)

Najnoviji članci

Nova 1447. hidžretska godina

Ministar Adnan Šabani posjetio Medžlisa Zenica

Šest hiljada paketića za šest hiljada osmijeha

X