Utorak, Muharrem 6, 1447
Stranica 115

Posjeta džematliji Fikretu Planćiću

Glavni imam, Jakub ef. Salkica i mjesni imam mr. Džemal ef. Salkić, jučer, 10. februara 2016. godine posjetili su Fikreta Planćića, džematliju džemata Nur Han kojeg je Apelaciono vijeće Suda Bosne i Hercegovine osudilo na 11. godina zatvora zbog navodog djela „ratnog zločina“.
Džematliji Fikretu Planćiću pružena je puna moralna podrška, te upućena dova i nada da će pravda ugledati svjetlo dana iako je apsolutna pravda kod Gospodara. „Kad se prisjetim patnji koje je preživio Jusuf a.s. bude mi lakše“, riječi su džematlije Fikreta, koji živi život iskrenog i predanog vjernika i džematlije džemata Nur Han.
Iskazujući nadu da će pravda pobijediti i da će Sud za ljudska prava u Strazburgu donijeti pravednu presudu, molimo Gospodara da podari snage Fikretu da istraje, a njegovoj porodici i iskrenim prijateljima sabur.

Džematski odbor Nur Han

Saopćenje Rijaseta: Nastavak diskriminacije muslimana i muslimanki

Povodom odluke Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine da ostaje pri svom ranije donesenom zaključku o vjerskim obilježjima, Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini je izdao saopćenje za javnost u kojem se kaže:

– Odluku Visokog sudskog i tužilačkog vijeća od 10. 02. 2016. godine da ostane pri svom ranijem zaključku o zabrani vjerskih obilježja, kojim se muslimanke s mahramom isključuju iz pravosudnih institucija, Islamska zajednica razumijeva kao ostajanje Visokog sudskog i tužilačkog vijeća pri zaključku o kršenju temeljnih ljudskih prava muslimana. Islamska zajednica je nastojala u otvorenoj i transparentnoj argumentaciji i komunikaciji da ukaže Visokom sudskom i tužilačkom vijeću na pogrešno tumačenje mahrame u islamu što ima za posljedicu nedopustivo kršenje prava muslimanki. Nastavak diskriminacije muslimana i muslimanki od strane Visokog sudskog i tužilačkog vijeća po ovom pitanju, čijim se sprovođenjem nastavlja kršiti Ustav BiH, Zakon o slobodi vjere i međunarodne konvencije o ljudskim pravima, tako što se jedna društvena grupa potpuno diskriminira, čini se da obesmišljava ovu vrstu komunikacije. Štaviše, pozivanje na dijalog oko već zauzetih konačnih stavova, uz najavu da se oni neće mijenjati, teško je smatrati iskrenim i s željom da se postigne rješenje u interesu zadovoljstva svih građana.

Islamska zajednica drži neprihvatljivim istupe pojedinih članova Visokog sudskog i tužilačkog vijeća koji su se stavili u ulogu tumača islama i njegovih propisa, iako za to nemaju nikakve kvalifikacije, što oslikava intencije pojedinih članova Visokog sudskog i tužilačkog vijeća i pokazuje njihov odnos prema slobodi i autonomiji Islamske zajednice i njenim ingerencijama u tumačenju islamskih propisa.

Muslimani trebaju znati za ovakve uvredljive i diskriminirajuće postupke, ali i činjenicu da država Bosna i Hercegovina nastavlja sustavno diskriminirati muslimane odugovlačenjem da potpiše ugovor s Islamskom zajednicom, kao najvećom vjerskom grupacijom u BiH, premda je isti ugovor potpisala sa Katoličkom crkvom 2006. i Srpskom pravoslavnom crkvom 2007. godine.

Sve ovo ukazuje da država i njeni organi prema muslimanima i njihovim vjerskim pravima ne pokazuju potrebnu odgovornost i da su spremni s pozicije moći nastaviti svoje protuustavno djelovanje na štetu vjerskih sloboda i ljudskih prava muslimana.

Nakon što je u otvorenoj komunikaciji Islamska zajednica predložila Visokom sudskom i tužilačkom vijeću korekciju zaključka o zabrani vjerskih obilježja, a Visoko sudsko i tužilačko vijeće svojom jučerašnjom odlukom praktički razgovor o ovom pitanju učinilo bespredmetnim, Islamska zajednica neće razgovarati s onima koji krše ljudska prava i Ustav Bosne i Hercegovine.

Islamska zajednica će nastavit poduzimati sve potrebne mjere u zaštiti prava muslimana koristeći sve legalno raspoložive domaće i međunarodne instrumente.

Hafizi Sulejman ef. Bugari i Husejn ef. Čajlaković u Orahovici

Medžlis Islamske zajednice Zenica i džemat Orahovica-Kovačevići bili su domaćini predavanja koje je održano u utorak, 9.2.2016. godine poslije jacije namaza u prelijepoj, ali i najljepšim ukrasom – prepunoj džematlija, ukrašenoj džamiji As-Sahabah. Gosti predavači su bili hafiz mr. Sulejman ef. Bugari te hafiz Husejn ef. Čajlaković, a gost predavanja bio je i glavni imam Medžlisa Zenica, mr. Jakub ef. Salkica.

Prisutnima se u ime domaćina obratio Huso ef. Gračić, imam džemata Orahovica-Kovačevići uputivši tople selame i dobrodošlicu svim gostima, te je pozvao hafiz Husejn ef. Čajlakovića da večerašnji program otvori učenjem odlomka iz Kur'ani Kerima.

Hafiz Sulejman ef. Bugari je, na sebi svojstven način, govorio o pet stubova sigurnog i dostojanstvenog života svakog vjernika, te je spomenuo šesti stub koji je uzrokom rušenja tih stubova, rušenja bratske veze, ljudskosti i svega onoga što čovjeka čini čovjekom.

Istakao je da je bitno ovih pet stubova činiti kontinuirano te da je posljedica ukoliko se ne čine konstantno, uništavanje jedinstva zajednice. Tih pet stubova su: zikr, salavat, šukr – zahvalnost, sabur te dova, i šesti stub i glavna boljka Ummeta u današnjem vaktu – imetak. „Glavni uzrok razvaljivanja stubova sigurnosti i jedinstva jeste neobrazovano raspolaganje imetkom“, istakao je hafiz Sulejman Bugari. Svojim izrazito osjećajnim i nadahnutim govorom, Hafiz Bugari je dirnuo u srca svih prisutnih, te nadamo se, naveo nas na razmišljanje o našem odnosu prema ovih šest stubova.

Na kraju programa se kratkom besjedom obratio hafiz Husejn ef. Čajlaković, a sam kraj programa obilježilo je izvođenje nekoliko ilahije od strane uvaženih predavača hafiz Bugarija i hafiza Čajlakovića, te Sinanudina Smrike.

Piše: Huso ef. Gračić

Čurs tribina i radionice za mlade

Medžlis islamske zajednice Zenica vas obavještava da je gost “Ćurs tribine”, za mjesec februar u Sultan Ahmedovoj – Čaršijskoj džamiji u Zenici, dr. Nedžad Ćeman. Tribina će biti održana u petak, 12. 02. 2016. g., poslije jacija namaza.

Također, Medžlis Islamske zajednice Zenica vas obavještava da će se od mjeseca februara do juna tekuće godine održavati dvomjesečne radionice za mladu populaciju. Pravo učešća na radionicama imaju svi momci i djevojke od 13 do 18 godina.

Radionice će se realizovati u dvije grupe: grupa muškaraca koji će se sastajati u džematu Novo Radakovo i grupa djevojaka koje će se sastajati u džematu Potok.

Termin održavanja radionica je subota poslije jacije namaza, a prvi susret zainteresovanih kandidata je u subotu 13.02.2016. godine poslije jacije namaza u spomenutim džematima.

Voditelji radionica bit će edukatori Medžlisa Islamske zajednice Zenica, a teme koje će se obrađivati su: znanje o sebi i drugima, uloga polova u društvu, nasilje, ekstremizam, internet, komunikacija, timski rad, razumijevanje konflikta, predrasude, i sl.

Pozivamo vas da se aktivno uključite u navedene aktivnosti Medžlisa IZ-e Zenica.

Hafiska dova hafizi Samri Pivić

U džematu Starina, u subotu 06. februara 2016. godine poslije podne namaza upriličena je hafiska dova kojom je u časno zvanje hafiza Kur’an-i-kerima promovirana Samra Pivić. Dova je proučena u prisustvu velikog broja hafiza, imama, rodbine i prijatelja mlade hafize, te brojnih džematlija i gostiju koji su došli kako bi uveličali ovu svečanost.
Selame i dobrodošlicu svim okupljenim na početku svečanosti uputio je glavni imam mr. Jakub ef. Salkica iskazujući radost što je Zenica dobila još jednog mladog hafiza, spomenuvši da je hafiza Samra svršenik Gazi Husrev-begove medrese u Sarajevu, te Prirodno matematičkog fakulteta, Odsjek hemija, u Sarajevu.
Posebno zadovoljstvo, svojim dolaskom, priredili su izaslanik Reisu-l-uleme hfz. Ismet ef. Spahić, hfz. mr. Mensur ef. Malkić te hafizi Nijaz i Adisa Aganhodžić, profesori u Medresi “Osman ef. Redžović u Visokom.
Priređeni program bio je lijepa prilika za sve prisutne da uživaju u ljepotama Allahove riječi, koje su u okviru svečanosti učili prisutni hafizi.
Poslije njihovih učenja, nova hafiza Samra Pivić proučila je kraća kur'anska sura, nakon čega je proučena hafiska dova koju je proučio jedan od dva muhaffiza, dr. hfz. Safet Husejnović.
Nakon proučene dove, kao izaslanik Reisu-l-uleme, prisutnima se obratio i hfz. Mensur ef. Malkić, direktor Gazi Husrev- begove medrese. Istakao je da je bio prvi muhaffiz, ali i profesor u Medresi hafizi Samri koja je bila učenica generacije, te nije mogao odbiti poziv za hafisku dovu hafizi Samri Pivić, jer je upravo ta djevojka jedna od boljih kandidata koji je su do sada polagali hifz pred pomenutom komisijom. “Ponosan sam na ovu mladu djevojku” kazao je hfz. Malkić te je iskazao najiskrenije čestitke njenim roditeljima, te i drugom muhaffizu dr. Safetu Husejnoviću koji je do sada izveo šesnaest hafiza.
Po završetku besjede, izaslanik Reisu-l-uleme hfz. Mensur ef. Malkić, pozvao je hafizu Samru i uručio joj diplomu čijim primanjem je i zvanično proglašena hafizom Časnog Kur'ana. Uz tekbire uslijedile su i čestitke, hair-dove hafizi Samri Pivić koje su potekle iskreno iz srca okupljenih džematlija.

Samra Pivić

Samra Pivić rođena je u Zenici 1992. godine, kći Šefika i majke Esme. Osnovnu školu završila je u Nemili. Gazi Husrev-begovu medresu u Sarajevu.
Nakon toga završava Prirodno matematičaki fakulteta, Odsjek hemija u Sarajevu.
Potiče iz ulemanske porodice. Porodice koja je oduvjek pridavala veliku pažnju odgoju i obrazovanju.
Hifz je počela učiti u medresi 2009. godine pred hfz. mr. Mensurom Malkićem. Nakon završene medrese 2011. godine hifz nastavlja učiti pred hfz. dr. Safetom Husejnovićem.
Pred komisijom Rijaseta Islamske zajednice u BiH, Kur'an je uspješno proučila u periodu od 20. decembra 2015. g. do 5. januara 2016. godine, u sastavu: hfz. Ismet Spahić, predsjednik, kurra hafiz dr. Dževad ef. Šošić, hfz. Mensur Malkić, hfz. Abdulaziz Drkić, hfz. Muhamed Čajlaković i hfz. Haso Popara i time stekla zvanje hafiza Kur'ana.



Saopštenje za javnost Skupštine džemata Nur Han

Skupština džemata Nur Han, održana dana 05. 02. 2016. godine, na čelu sa džematskim odborom i džematskim imamom, mr. Džemal ef. Salkićem, upućuje protestno pismo, povodom odluke Apelacionog vijeća Suda BiH (od dana 04.02. 2016. godine), kojom se naš džematlija Fikret Planinćić osuđuje na 11 godina zatvora, zbog navodnih „ratnih zločina“ u općini Kotor Varoš, tokom 1992. godine, bez prava žalbe.

Skupština džemata šalje svoj protest iz sljedećih razloga:

Prvo: Mi podržavamo rad Suda i sudskih organa BiH u procesuiranju svih koji su činili zločin za vrijeme agresije na Bosnu i Hercegovinu od 1992-1995 godine, na bilo kojoj strani i iz bilo kojeg naroda dolazili, ako za to postoje validni dokazi. Ali ne podržavamo i protivimo se „zatvaranju slučajeva i formalnom osuđivanju“ osoba, uz navođenje samo površnih dokaza i svjedočenja svjedoka o stvarima koje nisu jasno vidjeli.

Drugo: Smatramo da naš džematlija, Fikret Planinćić, kojeg svi poznajemo kao blagog, komunikativnog, susretljivog, poštenog, mirnog, dobronamjernog čovjeka, uzornog oca i muža, već 20 godina, od kada je došao kao muhadžir u Zenicu iz Kotor Varoši, nije uradio ono za što ga Sud tereti. Naš džematlija, Fikret Planičić, spada u kategoriju ljudi, za koje se u narodu kaže da „ni mrava ne bi zgazio“. U prilog tome ide i činjenica njegovog odnosa prema Sudu BiH, da se redovno javljao i pridržavao svih uputa koje su mu naložili, te mirno čekao „pravednu“ presudu. S druge strane, poznato je da su mnoge osobe izvršile samoubistva u zatvoru ili kod kuće, zbog tereta zločina koji su počinili, jer nisu smjeli da čekaju suđenje. Fikretovo mirno čekanje, po našem mišljenju, dokazuje da nije kriv.

Treće: Mislimo da je Apelaciono vijeće Suda BiH, podleglo pritiscima Vlasti Republike Srpske, te da se želi „izjednačiti zločin na svim stranama“, pa je naš džematlija u svemu ovome „kolateralna šteta“. Napominjemo da u Kotor Varoši još uvijek nije završen niti jedan slučaj, niti je ko osuđen za ratne zločine počinjene nad Bošnjacima, od kojih je preko 300 ubijeno, 350 se vode kao nestali, stotine ranjenih, desetine silovanih žena i na hiljade je protjerano.

Uz to, izražavamo bojazan da će ovakva i slične presude dovesti u sumnju Bošnjake u Republici Srpskoj da Sud BiH donosi pravedne odluke, što je i cilj Vlasti Republike Srpske i srpskog naroda. Mi se nikako ne možemo složiti sa činjenicom da istu kaznu dobijaju oni koji su planirali, naredili i činili genocid nad Bošnjacima (poput Biljane Plavšić) i oni koji su branili svoj narod da bi ostali „svoj na svome“, kao što je naš sadašnji džematlija Fikret radio u svom rodnom mjestu.

IMG_0340

Zbog svega gore navedenog mi izražavamo svoj protest i protivljenje ovoj odluci Apelacionog vijeća Suda BiH, jer ko se ne protivi nepravdi koja je nekome nanesena postaje saučesnik u tome. Zato mi dižemo svoj glas kao upozorenje da je našem džematliji Fikretu Planinćiću ovom odlukom nanesena velika nepravda.

Skupština džemata Nur Han (MZ Perin Han)

Najava hafiske dove i predavanja

Medžlis IZ-e Zenica koristi priliku da vas obavijesti da će u subotu, 06. 02. 2016. godine, poslije podne namaza u džematu Starina biti održana promocija novog hafiza – hafiska dova mladoj hafizi Samri Pivić.

Samra Pivić je svršenica Gazi Husrev-begove medrese u Sarajevu te Prirodno-matematičkog fakulteta, Odsjek Hemija, u Sarajevu.

Također vas obavještavamo da će se u utorak, 09. 02. 2016. godine, poslije jacije namaza u džematu Orahovica-Kovačevići održati prigodan vazu-nasihat – predavanje. Gost predavač je hafiz Sulejman ef. Bugari.

Pozivamo Vas da svojim prisustvom uveličate ove sadržaje.

Medžlis IZ-e Zenica

Katedra hadisa u Čaršijskoj džamiji

Večeras, 05. 02. 2016. godine poslije jacije namaza, Čaršijska džamija u Zenici bila je domaćin druge po redu Katedre hadisa koju vodi prof. Mahmut ef Karalić.

Medžlis IZ-e Zenica je pokrenuo ovu katedru koja će se održavati svake dvije sedmice, a na kojoj će prof. Karalić aktuelne teme današnjice, prezentirati kroz hadis Poslanika Muhameda a.s.

Kompletno predavanje prof. Karalića možete pogledati na sljedećem linku:

Čuvajmo se hvalisanja i oholosti

Braćo i sestre u islamu! Tema današnje hutbe je Čuvajmo se hvalisanja i oholosti. Govorim na zadatu temu u vremenu u kojem su mnogi pojedinci i grupe opsjednuti svojim postupcima i koji misle da toj njihovoj radosti nikada neće doći kraj. Vrijeme našeg življenja je vrijeme oholosti i dvoličnosti u kojem se istina želi prikazati kao laž, a laž predstaviti kao istina. Naše vrijeme je i vrijeme poltrona i beskičmenjaka, koji radi niskih prohtjeva i neznatne dunjalučke koristi izdaju sebe, svoju vjeru, čast, narod i Domovinu.

Na pretek je onih koji se hvale sa onim što oni nisu učinili, pa i tuđe uspjehe i pobjede obilježavaju kao svoje. Koliko je u našem okruženju samo hvalisavaca i kukavica koji u vrijeme teške oružane agresije na Republiku Bosnu i Hercegovinu nisu smjeli da izađu iz podruma, a ne tako mali broj njih danas odlučuju i utiču na donošenje odluka?

Podsjećam sebe i vas na 188. i 189. ajet Sure Ali Imran:

Ne misli nikako da će oni koje veseli ono što rade i kojima je drago da budu pohvaljeni i za ono što nisu učinili, kazne biti spašeni; njih čeka teška patnja.(188) Samo Allahu pripada vlast na nebesima i na Zemlji i jedino je Allah kadar sve!(189) 

Gdje smo mi i gdje je naša odgovornost i ozbiljnost, kada se na više frontova vodi odsudna borba za cjelovitu Bosnu i Hercegovinu i Bošnjake? U vrijeme oružane agresije na Republiku Bosnu i Hercegovinu su se jasno znale linije fronta i tada se znalo ko je hrabar, a ko kukavica, ko smije, a ko ne smije i znalo se ko napada, a ko brani Zemlju. Danas je sve drugačije i frontova je mnogo, a boraca za vjeru, čast i Domovinu je sve manje.

Braćo i sestre, potpisivanjem Dejtonskog sporazuma je samo prekinuta oružana agresija na Bosnu i Hercegovinu, ali je agresija nastavljena drugim, podmuklijim metodama: političkim, ekonomskim, obrazovnim, kulturnim i drugim! Zato se valja i toj agresiji suprostaviti, ako želimo da sačuvamo ono što smo plaćali životima najhrabrijih od nas.

 Među ljudima ima onih koji su dvolični i koji nakon slatkog i privlačnog govora, kada dođu na položaj, požuruju u činjenju nasilja, o čemu govore 204. – 206. ajeti Sure El-Bekare:

Ima ljudi čije te riječi o životu na ovome svijetu oduševljavaju i koji se pozivaju na Allaha kao svjedoka za ono što je u srcima njihovim, a najljući su protivnici.(204) Čim se neki od njih dočepa položaja, nastoji napraviti na Zemlji nered, uništavajući usjeve i stoku. A Allah ne voli nered!(205) A kada mu se kaže: “Boj se Allaha!”, on onda iz inada griješi. Njemu je dosta džehennem, a on je, doista ružno boravište.(206)

Braćo i sestre, dobro prostudirajmo ova tri ajeta Sure El-Bekare, pa ćemo vidjeti da i u našem vremenu ima puno onih koji lijepo govore i koji se pozivaju na Allaha,subhanehu ve te'ala, kao svjedoka, ali kada dođu do položaja, obično sjedećih koje obavljaju ležeći ili putujući, onda čine nasilje na Zemlji, ne samo prema ljudima nego i prema usjevima i životinjama. Takvi, kada im se kaže da ne griješe, oni iz inada griješe i govore kako oni na Zemlji red uspostavljaju i kako su za sve krivi njihovi predhodnici ili politički protivnici. Koliko je onih koji iz inada danas ovdje u krvavoj i opustošenoj Bosni i Hercegovini griješe i izazivaju Allahovu, dželle še’nuhu, srdžbu?

U Bosni i Hercegovini ima pojedinaca koji su najkorisniji za Državu i narod onda kada su u dubokom snu, jer jedino tada joj ne čine zlo, osim što i kada spavaju to naplaćuju, kao prekovremeni rad ili odvojeni život. To šta je Bosna i Hercegovina uz Allahovu, azze ve dželle, pomoć izdržala ne bi lahko podnijela bilo koja druga zemlja, a ona se pljačka i napada punih trinaest decenija i opet se ima još nešto opljačkati.

Kroz historiju je bio vrlo mali broj čestitih naroda i pojedinaca u tim narodima, koji su se suprostavljali nasilju i koji su spriječavali nered na Zemlji. Takvi narodi i pojedinci su bili spašeni i imaće nagradu kod Onoga koji ispunjava Svoje obećanje, na Danu kada će se gledati samo dobra djela. Za razliku od njih, griješnici su kažnjeni bolnom kaznom, još na dunjaluku, a ahiretska kazna je vječna. O tome, kako su se ponašali narodi prije nas, govori 116. ajet Sure Hud:

A zašto je među narodima prije vas bilo samo malo čestitih, koji su branili da se na Zemlji nered čini, koje smo Mi spasili! A oni koji su zlo radili odavali su se onome u čemu su uživali i grješnici su postali.

Nevjernici su uvijek kroz historiju imali potpuno prepuštanje grijehu i činili su nasilje. Griješenje i nered koji su svojstveni njima, su činjeni javno i uz puno ironije. Nasilnici su uvijek kroz historiju uživali u svome nasilju, tlačeći druge i živeći na njihov račun. Tako su sebe smatrali gospodarima, isto kao što danas jedan dio onih koji su na vlasti, misli kako su bez obzira na varljivu funkciju koju obavljaju, oni ključna lica za očuvanje “pravnog poretka” u Bosni i Hercegovini i kako od njih sve počinje i sa njima se završava. Oni više vole da ih oslovljavaju sa “šefe”, nego sa ministre, načelniče ili direktore. Kada bi ne dao Allah njihov mandat bio duži od dvije ili četiri godine, vjerovatno bi pojedini počeli da govore kao što je govorio Faraon Musaova, alejhis-selam, vremena, da je on “gospodar” svega. Teško onima koji izazivaju Allahovu, dželle še’nuhu, srdžbu na način prkošenja u grijehu i koji svoje strasti uzimaju za vodiča!

Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, govoreći o želji za vlašću, kaže:

Prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Vi ćete se boriti za vlast, a ona je na Sudnjem danu kajanje; u početku je draga, a poslije donosi nesreću.” (Buharija)

A u drugoj predaji koju bilježi imam Ahmed stoji:

Prenosi Ebu Umame da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: Nema niti jednog čovjeka koji je odgovoran za deset i više osoba, a da na Sudnjem danu neće biti vezanih ruku za vrat, koje će osloboditi dobročinstvo, a pritegnuti grijeh. Prvi period vlasti je prekoravanje, drugi kajanje, a posljednji poniženje na Sudnjem danu!” (Ahmed)

Braćo i sestre, čuvajmo se hvalisanja i oholosti, natječimo se u dobru i tražimo oprosta od Onoga Koji prašta i Koji je milostiv!

Gospodaru, pomozi našoj braći i sestrama u Palestini, Siriji i na svakom drugom mjestu gdje su ugrožena prava muslimana, učini nas od onih koji samo Tebi na ruku i sedždu padaju, sačuvaj nas iskušenja koja ne možemo podnijeti, oprosti našim umrlim roditeljima i precima koji su na nas prenijeli svjetlo islama, učini našu djecu radostima naših očiju i srca i prvacima ummeta, budi nam milostiv na Sudnjem danu i uvedi nas u džennete u društvu poslanika, iskrenih, šehida i dobrih ljudi!

وَالسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ!

Hatib: Muderis Nezim ef. Halilović

Hidžab i vjerske slobode shodno zakonodavstvu

Ustav Bosne  i Hercegovine

Čl.II st 1: „Bosna i Hercegovina i oba entiteta će osigurati najviši nivo međunarodno priznatih ljudskih prava i osnovnih sloboda.“

Čl. II/4 (Nediskriminacija) :„Uživanje prava i sloboda, predviđenih u ovom članu ili u međunarodnim sporazumima navedenim u Aneksu I ovog Ustava, osigurano je svim licima u Bosni i Hercegovini bez diskriminacije po bilo kojem osnovu kao što je pol, rasa, boja, jezik, vjera, političko i drugo mišljenje, nacionalno ili socijalno porijeklo, povezanost sa nacionalnom manjinom, imovina, rođenje ili drugi status.“

Univerzalna deklaracija UN za zaštitu ljudskih prava

Čl.1: Sva ljudska bića rađaju se slobodna i jednaka u dostojanstvu i pravima.

Čl.2: Svakom pripadaju sva prava i slobode proglašene u ovoj Deklaraciji bez ikakvih razlika u pogledu rase, boje, pola, jezika, vjeroispovijesti, političkog ili drugog mišljenja, nacionalnog ili društvenog porijekla, imovine, rođenja ili drugih okolnosti. Dalje, neće se praviti nikakva razlika na osnovu političkog, pravnog ili međunarodnog statusa zemlje ili teritorije kojoj neko lice pripada, bilo da je ona nezavisna, pod starateljstvom, nesamoupravna, ili da joj je suverenost na bilo koji način ograničena.

Međunarodni pakt o građanskim i političkim pravima

Čl.2: Sva su lica jednaka pred zakonom i imaju pravo, bez ikakve diskriminacije, na jednaku zakonsku zaštitu. Zakon treba da zabrani svaku diskriminaciju i da garantuje svim licima jednaku i djelotvornu zaštitu protiv diskriminacije bilo na osnovu rase, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog i drugog mišljenja, nacionalnog i društvenog porijekla, imovine, roda ili bilo koje druge okolnosti.

Europska konvencija za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda

Čl. 14: Uživanje prava i sloboda predviđenih u ovoj Konvenciji obezbjeđuje se bez diskriminacije po bilo kom osnovu, kao što su pol, rasa, boja kože, jezik, vjeroispovijest, političko ili drugo mišljenje, nacionalno ili socijalno porijeklo, veza s nekom nacionalnom manjinom, imovno stanje, rođenje ili drugi status.

Zakon o zabrani diskriminacije

Čl.2 (Diskriminacija): 1. Diskriminacijom će se, u smislu ovog zakona, smatrati svako različito postupanje uključujući svako isključivanje, ograničavanje ili davanje prednosti utemeljeno na stvarnim ili pretpostavljenim osnovama prema bilo kojem licu ili grupi lica na osnovu njihove rase, boje kože, jezika, vjere, etničke pripadnosti, nacionalnog ili socijalnog porijekla, veze s nacionalnom manjinom, političkog ili drugog uvjerenja, imovnog stanja, članstva u sindikatu ili drugom udruženju, obrazovanja, društvenog položaja i spola, spolnog izražavanja ili orijentacije, kao i svaka druga okolnost koja ima za svrhu ili posljedicu da bilo kojem licu onemogući ili ugrožava priznavanje, uživanje ili ostvarivanje na ravnopravnoj osnovi, prava i sloboda u svim oblastima javnog života.

Čl.6 (Oblast primjene): Ovaj zakon primjenjuje se na postupanje svih javnih tijela na nivou države, entiteta, kantona i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine, općinskih institucija i tijela, te pravnih lica s javnim ovlaštenjima, kao i na postupanje svih pravnih i fizičkih lica. 

Čl.7 (Centralna institucija za zaštitu od diskriminacije): Centralna institucija nadležna za zaštitu od diskriminacije je Ombudsmen za ljudska prava Bosne i Hercegovine.

(www.preporod.com)

Najnoviji članci

Nova 1447. hidžretska godina

Ministar Adnan Šabani posjetio Medžlisa Zenica

Šest hiljada paketića za šest hiljada osmijeha

X