Ponedjeljak, Redžeb 2, 1447
Stranica 84

Hutba o zabrani kockanja

Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini pokrenula je kampanju o borbi protiv poroka kockanja te je u tom kontekstu 2019. godina proglašena godinom borbe protiv pošasti kocke.

U okviru ove kampanje planirano je da hatibi danas pročitaju hutbu o poroku kockanja i na taj način još jedanput skrenu pažnju vjernicima na ovu krajnje štetnu i negativnu pojavu koja ostavlja nesagledive ekonomske i moralne posljedice u našem društvu.

Današnju hutbu, koju je pripremio Haris ef. Hadžić prenosimo u cijelosti:

Hutba  o zabrani kockanja

 „O vjernici, vino i kocka i kumiri i strjelice za gatanje su odvratne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste postigli što želite.“( El-Maide, 90.)

Riječi su Poslanika Muhammeda. a.s.,  „Kockar, to je neposlušnik (asija) Allahu i Poslaniku Njegovu.“(Ebu Dawud, Ibn Madže i Ahmed)

Hvala pripada Uzvišenom Allahu dž.š.,Gospodaru Sudnjeg Dana,Gospodaru u čijoj je ruci naš život i naša smrt, neka Mu je vječna slava i hvala. Neka je Salavat i Selam na sve poslanike, a posebno našeg posljednjeg Poslanika Muhammeda, a.s., na njegovu porodicu , ashabe, na sve one koji slijede Časni Kur'an i Sunnet našeg dragog Pejgambera, neka je Allahov oprost na one koji su preselili na drugi obećani svijet Ahiret, posebno na one koji su dali svoje živote i preselili  kao šehidi.

Esselamu alejkum draga i poštovana braćo,

Nema nimalo sumnje da je širenje nemorala – kao što je alkohol, kocka, blud, prostitucija, droga, mito i korupcija jedan od presudnih uzroka stradanja i propasti ranijih naroda, civilizacija i kultura. Kada se u jednom narodu ili društvu raširi nemoral, taj narod je krenuo stopama samouništenja. Jedna od pošasti koja je zahvatila našu državu i naš narod, a o kojoj su postali ovisni i mladi i stari, jeste kocka, kockarnice i kladionice.

Ljudi se razlikuju po svom karakteru, po tome koliko su jaki da se odupru izazovima. Neki olahko pokleknu na  malim stvarima, a onda ubrzo gube razum i uljudnost. Opet oni drugi, ostaju imuni, jaki na spram  teških iskušenja, i pored teških nasrtaja, ne gube svoj ispravan sud i uljudnost. Karakter kod osoba igra veliku ulogu u kreiranju ljudske ličnosti koju je Uzvišeni Allah stvorio sa svim njenim sferama savršenosti ali i nedostacima koji nam ponekad pomute razum i u mnogo čemu otežavaju naš kratki ovosvjetski život.

Kockanje u Islamu je zabranjeno (haram). Islam je zabranio svaki oblik kocke i opklada, ma kako se one zvale, i ma kako bilo jeftino učestvovanje u tome. Kaže Uzvišeni:“ O vjernici, vino i kocka i kumiri i strijelice za gatanje su odvratne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste postigli što želite.“( El-Maide, 90.)

Za one koji  kockaju Muhammed,a.s., je rekao:„Ko se kocka, taj svoju ruku kao da je umočio u mješavinu svinjskog mesa i krvi“ (Muslim, Ibn Madže, Ahmed i Ibn Dawud)

Zabilježeno je od Ebu-Musaa el-Esarija da je Muhammed, a.s, rekao: “Kockar, to je neposlušnik (asija) Allahu i Poslaniku Njegovu“(Ebu Dawud, Ibn Madže i Ahmed)

Također, sam poziv nekome na kockanje je grijeh koji zahtijeva otkup sadakom, pa kakva je tek kazna predviđena za onoga ko to i učini?!

U hadisu kojeg bilježi Buharija i Muslim, je rekao:„Ko svom prijatelju kaže: „Hajde da kockamo“, neka podijeli sadaku.“ To jest: neka podijeli ono što je mislio uložiti u kockanje, kako to pojašnjava Ibn Esir usvom dijelu El-Nihaje. Ovaj hadis nudi najbolji odgovor onima koji smatraju da kockanje sa malim iznosima nije veliki grijeh.

Kockanje je velika opasnost po društvo kao i za pojedinca. Ova navika od ljudi pravi neproduktivne ljenčine i društvene parazite, uništava sposobnost, vrijeme i energiju. Oni koji se kockaju, zanemaruju svoje obaveze prije svega prema svome Stvoritelju kao i one prema samome sebi, svojoj porodici i zajednci. Takvi ljudi  u toj svojoj zaluđenoj strasti srozavaju svoju čast, vjeru i zemlju sve zarad jedine želje, da ostvari zamišljenu zaradu. Kockanje je ovisnost poput ovisnosti o alkoholu ili drogama. I zbog toga kockanje može dovesti do značajnih problema, jer takve osobe kad nemaju dovoljno sredstava za kockanje, zadužuju se i time ulaze u probleme kako te dugove vratiti, što vrlo često vodi u krađe, razbojništva jednom riječju u kriminal. Normalan čovjek se u današnje vrijeme pita kako sebe i svoju porodicu odbraniti od svakodnevnog propagiranja kocke kroz sve  medije, preko trgovačkih centara do mjesta koja na svakom koraku nude da se okuša kockarska sreća.Tako se ljudima želi servirati  poruka da sreća „čeka iza ugla“. Kada neko dobije koju hiljadu cijela država o tome govori, a kada se neko ubije zbog kockarskih problema onda se o tome govori samo u toj sredini i što prije se zataškava.

Draga i poštovana braćo,

Frapantan podatak je da su građani FBiH u prošloj  2018. godini na kladionice potrošili 1,6 milijardi KM , što je  za 672.miliona KM više od buđeta Kantona Sarajevo, a za oko 250 hiljada KM manje od buđeta Federacije. Prema nezvaničnim podacima, Bosna i Hercegovina je prva u Evropi po broju kladionica u odnosu na broj stanovnika. Od uplate koju kockar uplaćuje automatski 40% ide za kockarnice kao profit. Jednostavno kazano razumljivim jezikom, da od hiljadu onih koji uplate neku vrstu klađenja, 400 ih neće sigurno dobiti, a oni ostali neko po nešto. Dr. Jasmin Halebić, profesor na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Zenici, iznosi podatak u časopisu „ Znakovi vremena“ u dvobroju 80/81,citiram:¨ Prosječni stanovnik u F Bosni i Hercegovini na godišnjem nivou za djelatnost kockanja i klađenja potroši više od 660 KM (što je 75% prosječne neto plaće u F Bosne i Hercegovine) ili više od 1,8 KM dnevno¨ ili narodnim jezikom kazano, da se svaki dan bace dva hljeba. Istraživajući o ovoj temi, našao sa tekst tj. tužnu ispovijest jednog Bosanskog kockara inicijala A.A. pod pseudonimom Senad, koji kaže u tom tekstu:„Počinjete ulagati sve više, počinjete gubiti novac. Neznam da postoji neko ko je kockao, a da je u „plusu“. Čak u jednom trenutku mi više nije bilo bitno da li dobijam, bilo mi je bitno samo da sam tu i da kockam.“ I sada se postavlja pitanje, da li su ti ljudi svjesni da potkradaju svoju porodicu, roditelje i svoje prijatelje. Jedna od šejtanskih metoda zavođenja je da grijeh čini slatkim i tako sve dok ga čovjek ne počne činiti, a onda on Iblis prokleti kaže ja se Bogu od tebe utječem, jer ja to nikad ne bi učinio, ja samo na zlo navraćam. Zaustavimo se i razmislimo o ovome. Okrenimo se činjenju dobra, provodimo vrijeme sa porodicom, družimo se sa Kur'anom , tražimo zabavu u pročitanoj dobroj knjizi jer je to bolje i korisnije za svakog. A narodna izreka kaže: “Pametnom je i išaret dovoljan“.

Kocka razara svaku zajednicu.Vrlo često su zbog kocke narušeni međuljudski odnosi, ljudi vrijeđaju jedni druge, pozajmljuju novac koji nekad ili nikad ne vraćaju.

U 168. i 169. ajetu sure El-Beqare, kazuje Uzvišeni Allah: „O ljudi, jedite od onoga što ima na Zemlji, što je dozvoljeno i lijepo, i ne slijedite šejtanove stope, jer vam je on neprijatelj očevidni.“ – ”On vas navraća na grijeh i razvrat i na to da o Allahu govorite ono što ne znate.”

Dobio malo ili „puno“ na kockanju, sa tim imetkom je zabranjeno(haram) hraniti sebe i svoju porodicu  tj. djecu, činiti hajrate i sl. Dobro pazimo, da ne bi došliu iskušenje i pitali, šta mi je sa djetetom, šta mi se ovo dešava,- da nas Allah sačuva toga.

Odgovarajući Sa’d ibn ebi-Vekkasu jednom prilikom, na postavljeno pitanje naš Poslanik Muhammed, a.s., mu je rekao: „Tako mi Onoga u Čijoj je ruci život Muhammedov, četrdeset dana neče biti primljena dova čovjeku koji u svoju utrobu unese haram zalogaj ili gutljaj. Onaj rob koji bude hranio svoje tijelo nedozvoljenom hranom i kamatom, od onih je koji su najbliži Vatri.“(bilježi Muslim u Sahihu).

Cilj šerijatskih propisi su da muslimane usmjeravaju prema plemenitim osobinama. Islam podstiče ljude na traženje dozvoljene (halal) nafake, a zabranjuje im da jedni od drugih prisvajaju imetak prevarom, kamatom, kockom ili nasilno, kršeći prije svega šerijatske ali i druge zakone i propise. Musliman je dužan da se trudi i stjeće imetak na dozvoljen (halal) način, jer kaže Uzvišeni Allah: „A onome koji se Allaha boji, On će izlaz naći, i opskrbit će ga odakle se i ne nada; onome koji se u Allaha uzda, On mu je dosta“(Et-Talak, 2-3)

Zvog svega nadevenog, kockanje treba da bude često predmet naših razgovora i djelovanja. Prije svega kocku treba predstaviti svojoj djeci, porodici, prijateljima i poznanicima kao bolest, kao propast, kao veliki grijeh, što ona i jeste. Jer kockanje je siguran put u propast, i pojedinca ali i društva u kojem se raširi.

Molim Uzvišenog Allaha da nas sačuva, zaštiti, otkloni od nas kocku i njene štetne posljedice, da nam podari snage, da se grijeha čuvamo i u vjeri ustrajemo. Amin!

brigadni imam Haris ef. Hadžić

25. oktobar 2019.

Saopćenje u vezi postupanja sa kurbanskim mesom

Muftijstvo zeničko sa pažnjom je pratilo dešavanja u proteklim danima oko medijskih napisa u vezi sa postupanjem sa kurbanskim mesom pojedinih ustanova na području Zenice, iako se ne radi o mesu koje je donirano od strane Islamske zajednice. Za konačno opredjeljenje, pored medijskih napisa, iščekujemo i izvještaje nadležnih državnih organa, a Medžlis Islamske zajednice Zenica, odgovarajući na upite medija u vezi postupanja sa kurbanskim mesom, kao nadležni Medžlis, uputio je saopćenje koje su pojedini mediji već objavili, a koje prenosimo integralno:

‘’Medžlis Islamske zajednice Zenica na vrijeme je izvršio sve pripreme kako bi odgovorno, stručno i kvalitetno organizirao aktivnosti za Kurban-bajram, posebno za klanje kurbana i akciju prikupljanja  kurbanskih kožica.

Data su  određena uputstva da svi oni koji će klati kurbane trebaju  obavezno pribaviti veterinarski nalaz o zdravstvenom stanju stoke koja je određena za kurban.

Također, u saradnji sa Zavodom za javno zdravstvo – Institut za zdravlje i sigurnost  hrane ZE-DO Kantona, u sve džemate i institucije koje primaju kurbansko meso distribuiran je edukativni materijal o načinima postupanja sa kurbanskim mesom, kožicama i pravilnim načinom skladištenja i zbrinjavanja istih.

Podsjećamo, kurban je ibadet, izraz naše pokornosti dragom Bogu i Njemu ugodno djelo. Kao i kod drugih ibadeta, poput namaza, posta i sl., tako i prilikom klanja kurbana moramo povesti računa o formi, tj. načinu kako obavljamo to klanje i šta činimo sa životinjom, mesom, kožom i nastalim otpadom nakon klanja, kako ne bismo zbog pogrešnog postupanja izgubili bereket i vrijednost kurbana, ali i našeg ibadeta.

Kako su dani Kurban-bajrama u ljetnim danima, kada su temperature  izrazito visoke, svi akteri, pojedinačno (džematlija-građanin) ili institucionalno  (Rijaset, Medrese, obrazovne institucije Islamske zajednice u BiH) moraju biti pažljivi u postupanju sa mesom i kurbanskim kožama, kako ne bi došlo do njihovog propadanja.

U Zenici već nekoliko godina nema organiziranog prikupljanja kurbanskog mesa putem Medžlisa Islamske zajednice Zenica, već je to vršeno od strane pojedinačnih donatora, tako da ne možemo komentirati slučaj iz ”Doma za stara lica” Zenica.

Svako postupanje sa kurbanskim mesom koje ugrožava ibadetsku dimenziju kurbana narušava integritet kurbana kao bogougodnog djela, te je sa stanovišta islamskih propisa neprihvatljivo. To je poruka koja se šalje ljudima – donatorima. Stoga nam se kao vjernicima-džematlijama, građanima i institucijama koje primaju kurbansko meso, stavlja u amanet i obavezu, da postupamo odgovorno i po normama koje je uspostavio šerijat.”

Hutba: Mekteb

Poštovana braćo!
Neizmjerna hvala Allahu, dž.š., Gospodaru svjetova i neka je salavat i selam na Muhammeda ,s.a.v.s, njegovu časnu porodicu, šehide i one koji slijede put Upute do Dana Sudnjeg
Prije nekoliko dana počela je školska 2019/2020 godina. Dvorišta naših škola odjekuju od dječijih glasića. Za nekoliko dana, počinje nam i mektebska nastava i ovo je ujedno i poziv svim roditeljima da upišu svoju djecu u mekteb, jer mekteb je pokazatelj naše svijesti i odgovornosti prema samom sebi, djetetu i islamskoj zajednici. Nesmijemo dozvoliti da nam djecu odgaja ulica i virtuelna ulica (internet). Temeljni izvori islama, Kur’an i sunnet Allahovog Poslanika, a.s., nedvojbeno ukazuju da je islamski odgoj potomstva prioritetna obaveza roditelja, i onih koji su zaduženi za sistematsko – metodičko – pedagoški odgoj djece, a to su mektebi, škole i vrtići. Veoma je važno da roditelji vode računa o tome ko im i na kakav način odgaja djecu tj. Na kakav način utiče na njih i u kolikoj mjeri.
U kur`anskoj suri Lukman, nalazimo divan primjer roditeljskog odnosa i odgovornosti prema odgoju potomstva: Iz kale Lukmanu libnihi ve huve jeizuhu ja bunejje la tušrik billah. Inne-š-širke lezulmun aziim.
„Kada Lukman reče sinu svome, savjetujuci ga: “O sinko moj, ne smatraj druge Allahu ravnim, mnogoboštvo je, zaista, velika nepravda.”
Na drugom mjestu, u suri Jusuf, Allah ,dž.š., na tri mjesta spominje košulju.
Prvi put, kada su Jusufova ,a.s., braća došla sa krvavom košuljom ocu Jakubu,a.s., pravdajući se da je Jusufa ,a.s., pojeo vuk dok su se igrali. Jakub , a.s., nadahnut Objavom, tada je rekao :” Milostivan je ovo neki vuk, pojeo je mog sina, a nije mu razderao košulju!” Svjestan je bio da je to jedna od njihovih spletki.
Drugi put, košulja se spominje, kada je Azizova supruga, velikaša kod kojeg je Jusuf , a.s., odrastao, pozivala ga na grijeh. Tada mu je Azizova supruga razderala košulju odostrag, dok je Jusuf ,a.s., bježao od nje.
Treći put se spominje, kada je Jusuf , a.s., poslao ocu svoju košulju i on je, stavivši je na lice progledao. I kao što Allah ,dž.š., u ovoj časnoj suri, spominje tri vrste košulja, postoje i tri vrste znanja. Jusufova , a.s., braća su bili sinovi poslanika. Posjedovali su znanje, znanje sa izvora. Ali, to njihovo poimanje znanja bilo je “krvavo znanje”. Znanje koje ih je navelo da svoga brata bace u bunar i pokušaju da ga ubiju. Isto znanje imale su i haridžije za koje je Alija ,r.a., rekao kada su se pozivali na kur'anski ajet:” inil hukmu illa lillah-Presuda pripada samo Allahu!”- “to su riječi Istine, sa kojima se želi zabluda – kelimetu hakkin juradu biha batil”
Danas diljem muslimanskog svijeta, musliman puca na muslimana i uzvikuje “Allahu ekber!” Zar pravo znanje, može dozvoliti čovjeku da puca na svog brata? Zato je to “krvavo znanje”, baš kao i košulja koju su Jusufova ,a.s., braća umazali krvlju i predočili svome ocu. Druga vrsta znanja, jeste, znanje kojim se čovjek oholi. Znanje koje rascijepi čovjeka i učini ga munafikom. I samo etimološko značenje riječi munafik ( licemjer) ima značenje rascijepljene osobe čije riječi ne odgovaraju njegovom djelu. Nemoguće je da se u jednom čovjeku, nađu znanje i oholost, a da krajnji rezultat tog znanja ne bude “pocijepan insan” i duhovno i intelektualno. Treća vrsta znanja, jeste, znanje u ime Boga. Od tog znanja, čovjek progleda, vidici mu se rašire . Padne koprena sa očiju, baš kao što je Jakub ,a.s., progledao, nakon što je stavio Jusufovu ,a.s., košulju na svoje lice. Zato, braćo moramo paziti ko nam i kakvu košulju oblači našoj djeci. Zato nam je važan mekteb! Mekteb u kojem ćemo učiti našu djecu da budu pokorni svome Gospodaru, samo radi Njega. Mekteb u kojem ćemo učiti o najboljem stvorenju koje je hodalo zemaljskom kuglom. Učiti o njegovom moralu, čuvanju porodičnih vrijednosti i važnosti porodice. Učiti da poštujemo sve ljude. Učiti ih da vole svoju domovinu. Učiti ih da budu LJUDI!
Poštovana braćo!
Svaki roditelj koji upiše svoje dijete u mekteb, zapravo, postupa kao i supruga Imranova koja je posvetila dijete svome Gospodaru.
„Kada Imranova žena reče: “Gospodaru moj, ovo što je u trbuhu mome je zavjetujem samo na službu Tebi, pa primi od mene, jer Ti, zaista, sve čuješ i znaš!”
Ono što se preda Allahu i radi Allaha, ne može propasti.
Naša obaveza, jeste, da na lijep način prenesemo emanet vjere svome potomstvu kao što kaže Allah, dž.š., za Lukmana- ve huve jeizuhu „savjetujući ga“ a ne derući se i vičući na njega.
Prenosi se da je jedan dan, malena Fatima , r.a., došla svome babi, Muhammedu ,a.s., plačući. “Šta ti se desilo?” – upita je Poslanik ,a.s., zabrinuto. “Ošamario me je Ebu Džehl” – reče Fatima plačnim glasom. Poslanik ,a.s., zagrli kćerkicu kako bi je smirio. Teško mu je padalo stanje muslimana u Mekki. Stalno su ih mučili. U tome su prednjačili Ebu Džehl i Ebu Sufjan, te Poslanikov , a.s., amidža Ebu Leheb. Na iznenađenje svoje kćerkice, Poslanik ,a.s., reče: ” Idi Ebu Sufjanu i reci mu šta ti se desilo!” Fatima ,r.a., posluša , te ode do Ebu Sufjana i ispriča mu šta se desilo, a on je uze za ručicu i odvede do kuće Ebu Džehla. ” Ebul Hakeme, jesi li ti ošamario Muhammedovu kćerku?” “Jesam” – reče Ebu Dzehl. ” Fatima, ošamari ti njega sada!” – reče Ebu Sufjan- a Fatima ,r.a., iskoristi priliku i ošamari Ebu Džehla. ” Ako se ne slažemo sa onim što njen otac govori, zar se moramo iskaljivati na djeci??- urlao je Ebu Sufjan na Ebu Dzehla. Fatima ,r.a., se vrati Poslaniku , a.s., ispriča mu šta se desilo, a Poslanik ,a.s., podiže ruke i reče : ” Allahumme la tensiha li Ebi Sufjan ( Bože moj, ne zaboravi ovo Ebu Sufjanu). Ibn Abbas kaže:” Mislim da je Ebu Sufjanovo primanje islama rezultat ove Poslanikove ,a.s., dove, a čiji sebeb je lijep odnos prema djetetu.
Muhammed s.a.v.s., uči nas da jedna od tri stvari koje uzrokuju da se čovjeku pišu dobra djela i nakon smrti, jeste, i „ veledun salihun jed`u lehu“ – odgojeno dijete koje upućuje dovu za svoje roditelje. Upisom svog djeteta u mekteb, mi produžavamo životni vijek naših dobrih djela.
Dozvolite mi da vam , na kraju, ispričam priču o čovjeku koji je svjestan velike vrijednosti trajnog dobra koje ostavi iza sebe, sagradio džamiju kada je vidio odnos njegove porodice prema njemu još za života. Naime, pripovjeda jedan insan kako je jedne prilike otišao do lokalne stare džamije, gdje je imam bio prijatelj njegovog oca. A on mu reče:” Hoćeš li da ti ispričam priču o gradnji ove džamije? Kao što vidiš , ova džamija je stara preko četiri stotine godina, a iz razloga njene gradnje možemo svi izvući pouku. Naime, bio jedan insan koji se bavio trgovinom i posao mu je išao dobro. Jedan dan, ugleda svoga komšiju, te ga zamoli da ponese njegovoj kući tri kilograma grožđa koje je jako volio, a on ima još nekih obaveza u radnji. Došavši kasnije kući, reče:” Donesite nam ono grožđe da se počastimo .” A supruga, odgovori:” Bogami smo , sve pojeli.” “Nijedno zrno mi niste ostavili”- reče pomalo ljutito. ” Pojeli smo ja i tvoja djeca, zaboravili smo ti ostaviti”- reče žena, a on ustade i izađe iz kuće. Ode do svog prijatelja koji se bavio prodajom zemljišta. Zamoli ga da mu proda najljepšu parcelu koju ima, a nakon toga ode do čovjeka koji se bavio gradnjom i zamoli ga da započne odmah graditi džamiju na toj parceli. Ovaj brže bolje, okupi radnike i razmjeriše džamiju. Kada se kasno uveče vrati kući, supruga ga upita:” Gdje si bio?” “Sad mogu mirne duše umrijeti”- reče. Zaboravili ste na mene zbog grožđa, a ja živ među vama. Kako da me se sjetite kad preselim, pa da udijelite sadaku za mene?”
Dragi roditelji! Ova trajna sadaka, ovo trajno dobro djelo, može biti i tvoje dijete koje pošalješ u mekteb.
Molim Allaha , dž.š., da nas održi na pravom putu i pomogne nam da svoje potomstvo izvedemo na selamet. Amin!

Ismet ef. Bašić

Mektebska nastava počinje u subotu

Poštovana braćo, dragi roditelji,

U skladu sa Pravilnikom o mektebima i mektebskoj nastavi, donešenim 28. avgusta 2007. god., član 5. obavještavamo vas da mektebska pouka u 2019/2020. godini počinje u subotu 07. septembra 2019. god.
Uvjereni smo da ste kao roditelji svjesni odgovornosti koju nosimo pred Uzvišenim Allahom, dž. š., za svoju djecu i evlade.
Znamo da roditelji svojoj djeci žele ono što je najbolje. Svako od nas želi da ima dijete koje će spoznati vrijednost svoga identiteta, vjere, kulture i tradicije, voleći svoje, a poštivajući druge.
Zato, dragi roditelji, upišite svoje dijete u mekteb, te ih podržite u tome i tako zajedno s nama podijelite časnu i odgovornu misiju odgoja, kako bismo ovaj svijet činili ljepšim i boljim mjestom.
Ovom prilikom, svim polaznicima mekteba, roditeljima, muallimima i muallimama želimo sretnu, uspješnu i berićetnu 2019/20. mektebsku godinu godinu. Posebne čestitke upućujemo ovogodišnjim prvačićima i njihovim roditeljima, sa željom da zavole mekteb i da mu se svaki dan raduju.

Medžlis Islamske zajednice Zenica

Sutra prvi dan Kurbanskog bajrama

U nedjelju, 10. zu-l-hidždžeta, 1440. h. g. odnosno 11. 08. 2019. je Hadžijski ili Kurban-bajram. Za ovaj bajram, podsječamo, vežu se četiri propisa:
1. Tekbir i tešrik – učenje tekbira poslije svakog obavljenog farz namaza, počev od 9. zu-l-hidždžeta, poslije sabah-namaza, do četvrtog dana Kurban-bajrama do ikindije – namaza.
2. Obavljanje hadždža – pete temeljne islamske dužnosti.
3. Klanje kurbana, prinošenje žrtve u ime Allaha, dž. š.
4. Klanjanje bajram – namaza.
Bajram namaz će se klanjati u 6,24 sati, a sabah-namaz u 5,05 sati. Centralna svečanost u povodu Kurban-bajrama na nivou Medžlisa IZ-e Zenica održat će se u Sultan Ahmedovoj – Čaršijskoj džamiji u Zenici. U 7,00 sati biti će organiziran Bajramski prijem u prostorijama Medžlisa IZ-e Zenica.
Ponedjeljak, 12. 08. 2019. god./ 11. Zul-hidždže 1440. h. g. u 08,00 sati – počinje realizacija akcije prikupljanja kurbanskih kožica po džematima, do 13 sati. Prijem kurbanskih kožica za gradski dio biti će u džematu Pehare i P. Han na sabirnom mjestu za prijem svih kožica, do 9 sati, drugi dan bajrama
Također, u ponedjeljak, 12. 08. 2019. god. na Trgu Alije Izetbegovića biti će organizirana „Bajramska svečanost“ sa početkom u 20 i 30 sati. Gosti Eldin Husejnbegović, Armin Muzaferija, hfz. Aziz Alili i drugi.
Utorak, 13. 08. 2019. god./ 13. Zu-l hidždže 1440. h. g. u 10,00 – Posjeta Kazeno-popravnom zavodu, prigodan program, te u 11,00 sati – Bajramski prijem u atriju Medžlisa Zenica za predstavnike političkih, kulturnih, obrazovnih i vjerskih institucija u gradu Zenica.
Medžlis Zenica svim muslimanima i muslimankama, od srca čestita mubarek Bajram, moleći Allaha dž. š. za zdravlje, uspjeh u radu, Allahov blagoslov i bereket.
Bajram šerif mubarek olsun!

U ponedjeljak “Bajramska svečanost”

Monodrama „Da li sam zaboravljen?“

Medžlis Islamske zajednice Zenica povodom sjećanja na počinjeni genocid na Bošnjacima Srebrenice i Žepe koji se desio prije dvadeset četiri godine, u utorak, 09. 07. 2019. g. u Bošnjačkoj zajednici kulture Preporod sa početkom u 19,00 sati organizirao je. monodramu “Da li sam zaboravljen?”.
Monodrama „Da li sam zaboravljen?“ svjedoči o stradanju mladića u genocidu u Srebrenici jula 1995. godine, te je kao takva svojevrsna paradigma stradanja svih nevinih Bošnjaka na cijelom teritoriju Bosne i Hercegovine.
Monodrama „Da li sam zaboravljen?“ autorsko je djelo Edine Cikotić, a izvode je članice dramskog ansambla Dženetske ptice s Kalibunara iz Travnika.
U samom početku namjera scenaristice i producenata ove monodrame bila je da se igra interno i da iz okvira džemata ne izlazi u javnost.
Nakon premijernog izvođenja na Kalibunaru, monodrama je dobila na važnosti jer je jedna od rijetkih koje govore o srebreničkom genocidu, te je izvedena u Srebrenici, potom Sarajevu, Mostaru, Tuzli, Livnu, Bugojnu, Gornjem Vakufu, Vitezu i nekoliko puta u Travniku. Monodrama je gostovala i van granica Bosne i Hercegovine i to u Crnoj Gori u gradovima Plav, Rožaje, Petnjica, Tuzi i Bar, te u Sjevernoj Makedoniji u gradu Skopju.
Tekst monodrame, pokušava odgonetnuti sjećanja i misli žrtava genocida počinjenog u Srebrenici 1995. godine, pokušava opisati stravične detalje tih događaja. Priča je ispričana kroz lik neimenovanog mladića odvojenog od porodice kojeg srpski zločinci odvode u smrt. Ovdje se govori o njegovim posljednjim trenucima života, te se kroz dramski prikaz nastoji odgonetnuti o čemu bi taj mladić u tim momentima mogao razmišljati, šta bi mogao osjećati…
Cilj ove monodrame jeste prenijeti istinu o stradanju Bošnjaka Srebrenice i Žepe na mlađe generacije koje u tim godinama nisu bile ni rođene.
N.D.

Budi trag u sjećanju – 11. juli 1995.

U srijedu, 10. jula 2019. godine sa početkom u 18:30h, u ugodnom ambijentu Atrija Sultan- Ahmedove medrese, već drugu godinu zaredom, Aktivisti Mreže mladih MIZ Zenica te Hor Mreže mladih MIZ Zenica održali su program pod nazivom “Budi trag u sjećanju 11. juli ‘95.” Ove godine, za navedeni program, tekst i scenario napisala je Emina Šehić, članica Mreže mladih MIZ Zenica.
Nakon što je Vehid ef. Jašarević, imam u džematu Lokvine- Luke, proučio ašare prisutnima se obratio glavnim imam Medžlisa IZ Zenica, mr. Jakub ef. Salkica toplim riječima dobrodošlice i uvodnim govorom. U svom govoru, mr. Jakub ef. Salkica, istakao je kur'anski ajet iz sure Fussilet: “Dobro i zlo nisu isto!” – (Fussilet, 34.) te posebno naglasio, kako trebamo znati i ukazivati na razliku između dobra i zla – heroja i zločinca – žrtve i zločinca. Srebrenica, simbol najvećeg ljudskog stradanja, rana je koje se sjećamo, rana je koju čuvamo i rana je koju nikada i nikome ne damo.
Voljeli bismo da nismo morali raditi ovakav program, na ovu temu. Voljeli bismo da naša zemlja ne krvari u njenom istočnom dijelu. Voljeli bismo da otac ima sina, da sin ima oca. Da majke imaju i sinove i očeve. Ali krvnik je odlučio da to tako ne može. Stoga smo i ovoga puta i ovog jula progovorili o mjestu i vremenu, o ljudima i zlobnicima, o patnji i ljubavi. Šutnja ubija. Kažu da je šutnja znak odobravanja, ali mi ne odobravamo.
Dan uoči godišnjice obilježavanja genocida u Srebrenici iskoristili smo priliku da pošaljemo jasnu poruku: “Narod koji zaboravlja svoju prošlost je narod koji strijepi od toga da mu se ta prošlost ponovi.” Ako smo mi mladi ljudi budućnost, onda je sigurno da prošlost nosimo samo kao opomenu, samo kao sjećanje, samo kao zahvalu za dobivenu slobodu.
Odmah nakon održanog programa, predana je i hatma – dova za duše umrlih Srebreničana. Hatme su proučili članovi Mreže mladih i imami Medžlisa IZ Zenica.
Na kraju, prisutnima; učesnicima u programu; domaćinima i organizatorima programa se zahvalio na odzivu, učešću i organizaciji, koordinator Mreže mladih MIZ Zenica, Muamer ef. Dizdarević te tom prilikom pozvao predsjednika Izvršnog odbora Medžlisa IZ Zenica, gdina Muhameda Begagića i glavnog imama Medžlisa IZ Zenica, mr. Jakub ef. Salkicu da učesnicima i najaktivnijim članovima Mreže mladih MIZ Zenica, koji svakodnevno svojim odzivom i pomoći pri organizaciji svih aktivnosti Mreže mladih MIZ Zenica daju svoj doprinos i podršku, uruče hedije koje su pripremili domaćini navedenog programa kao svojevrstan vid priznanja za njihov dosadašnji rad i trud.
Emina šehić

Najava monodrame: Da li sam zaboravljen?

Program obilježavanja godišnjice genocida u Srebrenici: Monodrama “Da li sam zaboravljen”

Medžlis Islamske zajednice Zenica će u svim džamijama obilježiti sjećanje na
genocid u Srebrenici učenjem Jasin-i-šerifa i dove 10. 07. 2019. god., te Program Dan sjećanja pod nazivom: „Budi trag u sjećanju 11. jul 1995.“ kao i monodrama “Da li sam zaboravljen?” u utorak, 09. 07. 2019. g. u KZB Preporod sa početkom u 19,00 sati. Autor: Edina Cikotic – a izvode je članice dramskog ansambla “Dženetske ptice” iz Travnika.

Ovo je priča i o nama, o našem narodu, o genocidu koji ne smijemo zaboraviti. Ovo je glas mladića koji je paradigma stradanja hiljada bošnjačkih šehida diljem Bosne i Hercegovine. Poslušajmo zašto nam mladić poručuje: “Da li sam zaboravljen? Jer, nakon ove monodrame puno bolje ćemo znati cijeniti sve blagodati koje imamo kao dar od
Boga, na čemu Mu trebamo neizmjerno biti zahvalni.
Program „Budi trag u sjećanju 11. jul 1995.“ će se održati u srijedu, 10. 07. 2019. god. u Atriju Medžlisa sa početkom u 18.30 sati. Program će izvesti aktivisti Mreže mladih koji će govoriti o „Srebrenici“. Mreža mladih, kao i imami Medžlisa IZ-e Zenica, proučit će tri hatme za šehide Srebrenice.
U četvrtak, 11. jula sa početkom u 11 sati na Trgu Alije Izetbegovića biti će
održana šetnja „Zenica za Srebrenicu – da se ne zaboravi i ne ponovi!“. Nakon šetnje će biti položeno cvijeće i proučena dova za stradale Srebreničane i za šehide Armije RBiH na Kamenom spavaču. Cilj šetnje je obilježiti 24 godine od genocida nad Bošnjacima u Srebrenici.
MOLIMO SVE ONE KOJI ŽELE DA BUDU UČESNICI NA ŠETNJI DA OBUKU BIJELE MAJICE ILI KOŠULJE, SA CVIJETOM SREBRENICE.

Najnoviji članci

X