Subota, Džumade-l-ahira 29, 1447
Stranica 79

Predramazanske posjete u džematima Ričice, Putovići, Gradišće, Kočeva i Jaliji

Glavni imam Jakub ef. Salkica i koordinator Muftijstva zeničkog za društvenu brigu, mr. Džemal ef. Salkić, sa domaćinima džemata imamima, Ričica, Putovića, Gradišća, Kočeve i Jalije u okviru redovnih predramazanskih aktivnosti, posjetili su porodice koje u ovom periodu iskušenja zavređuju posebnu pažnju.
U ime Medžlisa Islamske zajednice Zenica, uručeni su prigodni pokloni te je posebno istaknuta uloga Islamske zajednice i brige njenih imama u pomoći našim džematlijama kojima je zbog mjera u borbi protiv corona virusa ograničeno kretanja.
Projekat obilaska porodica se nastavlja i u narednim danima, a posebno istčemo da će svi imami u svojimi džematima nastaviti obilaske, a posebno u dolazećem mubarek Ramazanu. Važno je naglasiti da su džematski imami svakodnevno na usluzi svojim džematlijama.
S nadom i željom da ovi vanredni dani i okolnosti ograničenog kretanja što prije budu iza nas, upućujemo ramazanske čestitke sa dovom Allahu, dž.š., da ukabuli i nagradi sve one koji su u hizmetu, pomoći onima kojima je najpotrebnija.
M.B.

Džemat Klopče realizirao pomoć za džematlije u prehrambenim paketima

Džematski odbor džemata Klopče na čelu sa imamom mr. Emir ef. Pašalićem je predramazanske dane iskoristio za prikupljanje i podjelu pomoći u prehrambenim artiklima za 50 džematlija ovog džemata.
Tom prilikom je džematski odbor posjetio porodice koje se nalaze u potrebi i uručio im pakete koji će, nadaju se, olakšati nastupajuće ramazanske dane. Imam džemata je istakao i to da su Medžlis IZ-e Zenica kao i naši džemati, uvijek tu za naše džematlije posebno u ovim vremenima iskušenja.
U nastavku pogledajte kratak prilog.

Hedije za džematlije džemata Nur Han

Dolazak mubarek mjeseca Ramazana tokom mjera zabrane u kojima se nalazimo, džemat Nur Han je iskoristio na prigodan i originalan način.
Naime, prigodnim hedijama i čestitkama počašćene su sve džematlije ovog prigradskog džemata našeg medžlisa a cilj im je bio, kako kažu u džematskom odboru, da džematlijama ukažu na brigu o njima a svakako i na dolazeće mubarek dane. Džematski odbor se zahvalio i Medžlisu IZ-e Zenica i glavnom imamu na podršci za ovaj ali i slične projekte koji se realizuju u džematu.
Dž.S.

U petak prvi dan mjeseca Ramazana 1441.

Prema takvimu Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini zalaskom sunca u četvrtak, 23. aprila, nastupa mubarek mjesec Ramazana, dok će prvi dan ramazanskog posta biti u petak, 24. aprila, saopćila je Islamska zajednica u BiH.

Mjesec ramazan je mjesec obaveznoga posta za sve punoljetne, zdrave muslimane koji nisu na putu. Post je naređen 2. godine po hidžri (624). Svaki punoljetan, zdrav, slobodan musliman dužan je postiti čitav mjesec od zore do zalaska sunca. To je treći temelj islama. Mjesec ramazan je 9. mjesec islamskoga kalendara koji nekad ima 29, a nekad 30 dana. Muslimani poste u svim godišnjim dobima s obzirom na lunarni kalendar. Godina muslimanskog kalendara je kraća za deset dana od sunčeve godine, pa se tako ramazan pomjera svake godine za deset dana. Ko posti 36 godina redovno, postio je ramazan u svako godišnje doba i u svim mjesecima i danima.

U skladu sa trenutnom situacijom, vjerski život tokom ramazana u našoj domovini bit će organizovan u okviru vanrednih mjera koje važe u državi zbog proglašene pandemije koronavirusa.

Čestitka povodom 15. aprila – Dana Armije Republike Bosne i Hercegovine

Svim građanima Bosne i Hercegovine, a posebno porodicama šehida, demobilisanim borcima i veteranima Armije Republike Bosne i Hercegovine, pripadnicima Oružanih snaga Bosne i Hercegovine, čestitamo 15. april – Dan Armije Republike Bosne i Hercegovine.
Armija Republike Bosne i Hercegovine i svi njeni pripadnici, svojom žrtvom u odbrambeno-oslobodilačkom radu zaslužni su za slobodu i mir koji mi danas živimo. U presudnim trenutcima za opstanak Bošnjaka, uspravno i hrabro su stali pred neprijatelja braneći svoju vjeru, čast i narod.
Naša obaveza je da žrtvu koju su dali i borbu u kojoj su učestvovali ne zaboravimo i mlade naraštaje o tome upoznajemo.
Medžlis Islamske zajednice Zenica

Predramazanske posjete džematlijama

U okviru redovnih predramazanskih aktivnosti, glavni imam mr. Jakub ef. Salkica i koordinator Muftijstva zeničkog za društvenu brigu, mr. Džemal ef. Salkić, posjetili su socijalno osjetljive porodice koje u ovom periodu iskušenja zavređuju posebnu pažnju.
Tom prilikom, u ime Islamske zajednice, porodicama je uručena prigodna hedija te je istaknuta uloga Zajednice u pomoći našim porodicama kojima je zbog mjera u borbi protiv corona virusa ograničeno kretanja.
Projekat obilaska porodica se nastavlja i u narednim danima, a bitno je spomenuti i da su džematski imami svakodnevno na usluzi svojim džematlijama za potrebe kupovine namirnica i lijekova, kao i za svaki vid pomoći porodicama koje su u stanju potrebe.
Također, u nadi da će ovi dani uskoro biti iza nas upućene su ramazanske čestitke sa dovom Allahu, dž.š., da primi naše dove i ibadete.
M.B.

Ramazan 2020/1441: Pročisti se

Hutba: Pronaći insana u sebi

Hvala Allahu, Gospodaru svjetova! Salavat i selam neka je na Allahova poslanika, Muhammeda, s.a.v.s., njegovu porodicu, ashabe i sve one koji ga slijede na putu islama.
Poštovana braćo, svoje današnje obraćanje započinjem jednim pitanjem. Da li će nas korona naučiti da u sebi pronađemo insana kojeg smo davno izgubili? Riječ “insan” dolazi od arapskog glagola “nesije-jensa”, sto znači “zaboraviti”. Prema tome, riječ “insan” u bukvalnom prijevodu znači “Biće koje je sklono zaboravu”. To je u čovjekovoj biti, u njemu samom, da zaboravlja i one najvrjednije stvari u životu, koje mu trebaju biti vodiljom i općim smislom sveukupne egzistencije!
Određeni tumači su za riječ „ insan“ ustvrdili da ima isti korijen kao i riječ „ unsijet“, koja označava „ bliskost, prisnost“, što nas navodi na zaključak da čovjek postaje insan tek kada se zbliži sa ljudima i sa svim što ga okružuju.
Možda će ovo vrijeme izolacije koja nam je svima, neočekivano, dala prilike za pronalazak duhovnog mira, probuditi u nama istinskog insana koji zna za druge.
Tragajući za blagodatima ovog svijeta, izgubili smo istinske vrijednosti. Međusobna druženja su nam postala sredstva reklamiranja koja se slikaju i proslijeđuju znanim i neznanim. Prije se slikalo zbog uspomene i albuma, a sad su postale otpad koji brišemo kada opteretimo mobitele. Te stare slike su se čuvale u albumima i značile su nešto ljudima. Mnogi ljudi, a posebno oni u urbanim sredinama žele samo sagovornika-osobu koja će ih saslušati i sa kojom će podijeliti svoju radost i tugu, sreću i nesreću, probleme i uspjehe. Mi-imami koji smo uz svoje svakodnevne aktivnosti između ostalog bili i psihološka i socijalna potpora drugim ljudima, u ovim kriznim i teškim trenutcima moramo biti na usluzi i pomoći svim ljudima kojima je pomoć potrebna, posebno duhovno-psihološka i tako iznova podsjećati na temeljne ljudske vrijednosti.
Mi zajedno svjedočimo da su ljudi postali samo obični predmeti u očima drugih ljudi. Tako smo za trgovce postali „mušterija“, za doktore „ bolesnik“, za psihologe „slučaj“, za umjetnike „ publika“, a za političare „ glasači“, dok smo u struci „radni kolega“. Nažalost, ova svojstva su dobila prednost u odnosu na svojstvo čovjeka kao ljudskog bića, odnosno, svojstva su postala znakovi da smo degradirali smisao ljudskosti (insana).
Ljudi se više ne sastaju zbog druženja, već zbog kupoprodaje, gledanja utakmice, te dogovora kako drugog oklevetati i poniziti. Degradirana je čovjekova cjelovitost, jedinstvo i prisnost sa drugim ljudima. U pogledu vraćanja na temeljne ljudske vrijednosti potražimo odgovor u kur‘anskim ajatima/znakovima koji nam govore da onaj ko prekine vezu sa Allahom dž.š., prekinuo je vezu sa sobom i sa drugim ljudima.
Tradicija nas uči da je onaj ko se udaljio od Allaha, dž.š., uradio dvije stvari: ljude je stavio na poziciju Boga; a Boga je stavilo na poziciju čovjeka. Pažljivo slušamo poruke slavnih zanemarujući poruke Storitelja. Današnje poruke slavnih ličnosti, ne znam jesu li to poruke nama ili je to poruka da su oni i dalje slavni i da zavređuju našu stalnu pažnju.
Na naše razmišljanje utječu telefoni, televizija, društvene mreže i jake poruke “slavnih“ koji vape za pažnjom. Čak se i dobro djelo nastoji uslikati i pokazati ljudima, a vrijednije bi bilo da se učinjeno dobro sakrije, kako bi bilo teže na Mizan vagi. I tako smo i svoja djela profanizirali, naprosto smo ih zalijepili za ovaj svijet i njegov vrijednosni sistem. Valja nam raditi na ispravljanju loših praksi i tumačiti ih onako kako nas uči Tradicija.
Čitamo poruke slavnih, a zar ne bi trebali u ovim danima čitati poruke svoga Stvoritelja. Naš Stvoritelj nam šalje svoje ajete -znakove u prirodi, a objašnjenje za te znakove možemo da pronađemo u Kur'anu. Kur'an nam spominje pećinu u koju su se sklonili njeni stanovnici radi zaštite. Pa zar nam naši stanovi nisu naše pećine “zaštita“ koja će nas zaštititi od virusa koji kruži oko nas.
Možda će nas naučiti da se samo Allahu, dž.š., molimo. Ta dova može biti i kur'anska dova sure Kehf koja kaže; “Kad se nekoliko momaka u pećini sklonilo pa reklo: Gospodaru naš, daruj nam Svoju milost i pruži nam u ovom našem postupku prisebnost“. El-Kehf, 10 ajet.
Među znakovima, možemo spomenuti i pećinu Hira u koju je poslanik Muhammed, a.s., odlazio da artikulira svoje misli, da razmisli o sebi, porodici, prijateljima i komšijama, ali i društvu i džahilijetu koji je u tom vremenu bio najzastupljeniji životni stil. To stanje se moralo mijenjati, baš kao i ovo današnje. Zamislimo da smo u pećini Hira i zapišimo sve ono što treba da popravimo. A ima se toga svega za mjenjati, od braka do stalka. Imamo osjećaj da oni koji stanuju u vilama su izgubili dodir sa zemljom, nebesima i komšijama. Ko od nas zna ime komšije sa prizemlja ili sa zadnjeg sprata. Moramo priznati da smo se više bojali musafira nego li virusa, a sad bi nam i musafir bio dragi gost.
Mnoge smo vrijednosti promijenili. Riječ insan smo zamjenili riječju vuk, od kojeg se krijemo ili strepimo. Ponekad smo mi vukovi, a ponekad i ulovljeni. Umjesto da prihvatimo kur'ansku istinu prihvatili smo drevnu filozofiju koja kaže: „Čovjek je čovjeku vuk“. Morala se desiti neka promjena kako bismo shvatili da je čovjek čovjeku prijatelj. Ovaj virus kao da nam je otvorio odavno zatvorene oči. Vidimo ljude koji osjete potrebu za džematom (druženjem) i džamijom, što je dobro. Možda do sada nismo bili ni svjesni koliko nam znači ezan i džamija. Možda je virus došao da nas nauči kako treba poredati prioritete u životu.
Vidimo ljude kako bi se tek sad družili, jer je u prirodi insana da bude društveno biće. Zar je ljudima trebalo da se zatvore u svoje vlastite domove da bi shvatili koliko im nedostaje biti insan. Ono što znam je da su osobine ljudskosti iz dana u dan zaboravljene, a rezultat toga je otuđenost, manjak komunikacije itd. Ljudi su iz džamija izlazli prije dove, a sad bi ostali i činili dovu i zikr. Nestalo je humanosti, samilosti, ljubavi i prijateljstva. Poslanikova, a.s., poruka da je musliman muslimanu brat bila je na jeziku, ali ne i u srcu.
Također, sve što služi insanu izgubilo je svoj smisao. Negdje sam našao zapisano da čak i naše jedenje i pijenje nije više na nivou ljudskosti. Sad ni kokoš više nije životinja, već industrijski proizvod. Tražeći industriju te jedući ono što je Allah dž.š., zabranio poput šišmiša i drugih životinja pronašli smo virus koji nam govori da nije jestivo sve što je Allah stvorio na zemlji. Ako sam što propustio vi imate dovoljno vremena da razmislite i da dodate još koju zaboravljnu ljudsku osobinu i koji prioritet u mjenjanju svog vlastitog života.
Gospodaru, učvrsti nas na putu istine, ne iskušavaj nas sa onim što nećemo moći podnijeti, otkloni od nas svaku bolest i zaštiti nas svake nedaće. Amin!
IMAM JALIJSKE DŽAMIJE
ELVIR EF. HASKIĆ

Mubarek noć Lejletu-l-berat

Mubarek noć Lejletu-l-berat, po Takvimu Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini za 2020. godinu nastupa u akšam, u utorak, 7. aprila, doživljava se kao vjesnik nadolazećeg mjeseca posta, mubarek ramazana. Obilježava se i kao noć u kojoj meleki počinju pisati sudbinu čovječanstva i svakog čovjeka pojedinačno za narednu godinu, a u tradiciji bosanskih muslimana poznata je i kao noć oprosta, sudbine i želja. Ova odabrana noć u hadisima, predajama Poslanika Muhammeda, a.s., se spominje kao noć u kojoj Uzvišeni Allah, dž.š., određuje ljudske sudbine, ljudske živote i njihovu nafaku, a u nekim hadisima se spominje da u ovoj noći Allah, dž.š., prašta ljudima grijehe.

U Kur'anu se ova noć spominje u poglavlju Ad-Duhan (Dim) u kojoj Allah, dž.š., kaže da je to blagoslovljena noć u kojoj Bog određuje sve svoje odredbe. Lejletu-l-berat znači oslobađanje, čišćenje. Allah, dž.š., u toj noći oslobađa od grijeha veliki broj ljudi.

Ova mubarek noć ima više imena, noć polovine ša'bana, noć oprosta, noć oslobođenja, noć izlaganja djela, noć rasporeda i odluke. Po časnome hadisu, naziv ove noći je “Nisfuš-Ša‘ban”, što znači polovina mjeseca ša'bana.

Tradicionalno muslimani ovog podneblja mubarek noći provode učeći Kur'an-i-Kerim, klanjajući nafile uz zikr-često spominjanje i veličanje Gospodara, kao i upućivanjem dova Svemilosnom.

Vjernik između bogobojaznosti i nade

Ebu Lejs je kazao da se znak straha od Boga pojavljuje u sedam vidova:

– Prvo je njegov jezik: sprečava ga da laže i ogovara, kleveće i potvara druge, ružno govori… Zauzet je spominjanjem Allaha, učenjem Kur'ana i izučavanjem nauka.

– Drugo je srce čovjeka: iz njega je izbačeno neprijateljstvo i potvaranje, zavist prema svojoj braći, jer ona briše dobra djela, kako reče Poslanik, a.s.: “Zavist ‘jede’ dobra djela kao što vatra izgara drva.” Znaj da je zavist teška bolest srca, a ta bolest se liječi znanjem i trudom.

– Treće su oči: one ne gledaju u zabranjeno, bilo da se radi o jelu ili piću, odjeći ili nečem drugom. Ne gledaju ni u ovaj svijet s pohotom, nego u ono što je od interesa vjerniku, a ne što mu je zabranjeno. Tako je Poslanik, a.s., rekao: “Ko napuni svoje oko haramom, Allah će mu na Kijametskom danu napuniti to oko vatrom.”

– Četvrto je stomak čovjeka: u njega ne ulazi haram, jer je to golemi grijeh, kako reče Poslanik, a.s.: “Ako u stomak čovjeka dopadne i zalogaj harama proklinju ga svi meleki na nebesima i na Zemlji sve dok je taj zalogaj u njegovom stomaku. Ako za to vrijeme umre, boravište će mu biti u Džehennemu.”

– Peto su ruke čovjeka: ne treba ih pružati haramu, nego onome što znači pokornost Uzvišenom Allahu.

– Šesto su njegove noge: ne ide njima tamo gdje bi bio neposlušan Allahu, nego tamo gdje su pokornost i Allahovo zadovoljstvo i da bi se družio s učenim i dobrim pobožnjacima.

– Sedmo je pokornost Allahu: ona je iskrena i samo je u ime Allaha Uzvišenog. Vjernik se kloni pretvaranja pred ljudima i licemjerstva. Allah je rekao: “Budući svijet kod tvog Gospodara je za bogobojazne.”

Vjernik mora biti između straha i nade, nadati se Božijoj milosti i ne smije se razočarati u nju. Allah je rekao: “Nemojte gubiti nadu u Božiju milost.”

Najnoviji članci

X