Ponedjeljak, Rebiul-evvel 23, 1447
Stranica 78

Obilježena 74-ta godišnjica od zatvaranja Pojščanske medrese

Prigodnim programom, mevludom i obraćanjem predstavnika džemata, obilježene su 73 godine od zatvaranja medrese u Pojskama, jedne od značajnijih vjerskih institucija zeničke regije, ali i Bosne i Hercegovine.
Mjesna džamija Pojske, bila je ispunjena do posljednjeg mjesta, a obilježavanje i sjećanje na dane pojščanske medrese, postala je već tradicionalna manifestacija, koja ima za cilj očuvati od zaborava priču o vrijednoj islamskoj školi, kakve nije bilo na ovim prostorima.

Medresu u Pojskama osnovao je muderris Derviš efendija Spahić 1934. godine. Nakon završene škole u Travniku, stjecanja znanja i obnašanja funkcije upravitelja mektebi-ibtidaije kao i predavača vjeronauke u školi u Travniku, muderris Derviš ef. Spahić, ipak odlučuje vratiti se u Pojske, osnovati medresu i učiti mlade softe islamu, ahlaku, životu i Kur’anu.

Punih 13. godina je poučavao softe iz svih okolnih mjesta čitanju i pisanju, osnovama vjere i morala, ali i tome kako da okaleme voćku ili vrcaju med. On ih je pripremao da budu čestiti imami i nepokolebljivi vjerski aktivisti.

Krajem rata, vlast je naletom ateizacije nastojala ukinuti sve medrese, pa je 1947. godine došla na red i medresa u Pojskama. Narod se pobunio, a vlast je u cilju demonstracije sile sa vojskom ugušila ,,pobunu”, dok je devet najuglednijih osudila oštrim kaznama, a Derviš ef. biva osuđen na 8 godina.

Program je završen dodjelom zahvalnica ljudima koji su na bilo koji način doprinijeli održavanju ove manifestacije, ali i ljudima koji nesebično pomažu svim aktivnostima džemata Pojske. Hafiz Ammar ef. Bašić održao je prigodno predavanje i ukazao na važnost obilježavanja kako Dana nezavisnosti jedine nam domovine, tako i dana medrese u Pojskama.
Tekst: Maid Dizdarević

Program povodom godišnjice zatvaranja Pojščanske medrese

Počelo sa radom savjetovalište za brak i porodicu pri našem Medžlisu

Polazeći od šerijatskih propisa i zahtjeva vremena, sa ciljem pružanja podrške porodici kao temelju društva, braku kao osnovi na kojoj se porodica formira te afirmaciji i promociji bračnih i porodičnih vrijednosti, Medžlis Islamske zajednice Zenica je od petka, 31. januara 2020. godine pokrenuo projekat „Savjetovalište za brak i porodicu“.

Savjetovalište će korisnicima pružati usluge i pomoć u sljedećim oblastima savjetodavnog rada:

1. Individualno savjetovanje – razgovor i savjetovanje vezano za lične dileme, nedoumice, izazove i probleme;

2. Predbračno savjetovanje – razgovor s mladima, mladićima i djevojkama, s budućim mladencima /s parom ili pojedinačno/ koji se pripremaju za stupanje u brak o temama budućeg bračnog i porodičnog života. Specifične teme iz ovog područja su: izbor bračnog druga, razmjena mišljenja i vrijednosti uz koje su odrastali, upoznavanje sa načelno definiranim stavovima budućeg partnera (intimni odnosi, „planiranje“ poroda/djece, očekivanja u braku, egzistencijalna pitanja, navike bračnog druga), komunikacija i razumijevanje u braku, načini rješavanja eventualnih konflikata, i sl.;

3. Bračno savjetovanje – razgovor, podrška i savjet bračnom paru u kriznim situacijama. Najčešće teme ovog savjetovanja su: komunikacija i razumijevanje među supružnicima, kompromis i rješavanje konflikata u braku, problem intimnih odnosa: vjernost i preljub, pitanje razvoda braka, izazovi i problemi nakon razvoda braka – djeca kao najveći gubitnici, odgoj djece i odgovorno roditeljstvo, zanemarivanje djece, zlostavljanje (fizičko i psihičko) i nasilje u braku i porodici, odnosi sa širom porodicom, rodbinom i prijateljima i sl.;

4. Porodično savjetovanje – susret i razgovor sa svim članovima uže porodice (roditelji i djeca), nerijetko i sa članovima šire porodice uz preporuku na mogućnost konsultacije sa vjerskim autoritetom. Teme porodičnog savjetovanja su: „svaka porodica je poseban svijet – svijet za sebe“, način funkcioniranja porodice, odnos prema ulogama i dužnostima članova porodice, uzrok/ci krize u porodici, razumijevanje među članovima porodice (posebno djece u doba puberteta, mladih u vrijeme ašikovanja, i sl.), dogovor i kompromis članova porodice – put do sklada, harmonije i sreće u porodici;

5. Savjetovanje o vjerskim pitanjima – kroz razgovor odgovoriti na pitanja i nedoumice korisnika i predočiti stav Kur'ana i Sunneta, te savjetom i preporukom usmjeriti korisnika da izbor i odluke temelji na islamskom učenju i podstaći na profiliranje i duhovni rast i razvoj u okrilju islama;

Radno vrijeme savjetovališta će biti petkom u terminu od 14:00 – 18:00 h.

Sve informacije o navedenom projektu i njegovim uslugama mogu se dobiti direktno u prostorijama Medžlisa IZ Zenica ili na broj telefona: 032/402-654, te putem e-maila: medzze@bih.net.ba.

Ders hafiza održan u Sopotnici

U okviru projekta Medžlisa Zenica, “Ders Hafiza” u našem džematu je u petak, 24. januara, gost predavač bio uvaženi hfz.mr. Ishak ef. Efendić. Hafiz je održao vrlo nadahnuto predavanje na temu “Allahovi odabrani robovi”, tj. garibi sa kojima je Islam počeo i sa kojima će završiti.
Poruka dersa je bila da ne smijemo nikoga smatrati manje važnim radi njegovog stanja, siromaštva, jer možda on ima posebno mjesto kod našeg Gospodara. Džamija je bila lijepo napunjena našim džematlijama a nakon predavanja uslijedio je muhabet uz čaj i kafu u našoj mektebskoj učionici.

L

Promocija Škole hifza Medžlisa Zenica

U petak, 17. 01. 2020. godine, u Čaršijskoj džamiji poslije jacije namaza održana je promocija Škole hifza Medžlisa Zenica. Na početku programa, prisutne vjernike je poselamio i izrazio dobrodošlicu gl. imam mr. Jakub ef. Salkica. U svom kraćem obraćanju, glavni imam mr. Salkica je naglasio važnost učenja Kur'ana napamet i da je grad Zenica prepoznatljiva po hafizima. U zadnjih nekoliko godina Medžlis Zenica je promovisao preko 40 hafiza. Pozvao je sve prisutne da postanu članovi i prijatelji Škole hifza kroz moralnu i materijalnu podršku.
Nakon uvodnog dijela, nekoliko hafiza je proučilo odlomke iz Kur'ana, a posebnu pažnju su privukla svojim lijepim učenjem Kur'ana dva polaznika Škole hifza Muhamed Gičević i Madžid Aganhodžić. Na ovoj promociji prigodno i nadahnuto predavanje je održao hfz. prof. Nijaz Aganhodžić.
Prof. Nijaz naglasio da će Škola hifza, njeni polaznici i čestiti muhaffizi biti u službi realizacije Kur'anskog principa “Allah neće izmijeniti stanje naroda, dok se narod ne izmijeni”. Škola hifza će mijenjati to stanje, na način da će njeni polaznici mijenjati probleme prošlosti, sadašnjosti, budućnosti, popravljati i poboljšavati porodičnu, bračnu, društvenu strukturu… Slušajući Kur'an, svijet džina bio je zadivljen, mnogi na Zapadu bivaju zadivljeni, sa pravom očekujemo da će projekat Škole hifza biti u prilici ponuditi ovu Kur'ansku nadnaravnost našem društvu. Konstituciju muslimanske zajednice je uspostavio Gospodar, što zaključujemo iz ajeta: “Mi smo Vas učinili srednjom-umjerenom zajednicom”. Faktori koji garantuju uspješno funkcionisanje zajednice su: a) Obrazovanje (“Uči, čitaj”), b) Umjerenost (“Učinili smo vas srednjom-umjerenom zajednicom”) i c) Jedinstvo (“Uputi NAS na pravi put” ).
Svoje predavanje hfz. Aganhodžić je završio riječima: “Budimo sretni zbog djelovanja Škole hifza na području MIZ-e Zenica i podržimo njen rad svim mogućim načinima i sredstvima” . Ova svečanost kojoj je prisustvovao veliko broj vjernika završena učenjem dove, a dovu je proučio hfz. Husejn ef. Čajlaković.
S.H.

Kontinuitet – važna dimenzija kvaliteta

Hvala Allahu Gospodaru svjetova. Salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika Muhammeda, sallallahu ‘alejhi ve sellem, na njegovu časnu porodicu i na sve njegove uzorite ashabe.
Draga braćo!
Uzvišeni Gospodar se kune Sobom u Plemenitoj Knjizi, ali se zaklinje i stvorenjima koja je stvorio, te različitim pojavama koje se dešavaju. Sama Božija zakletva je važna, jer On se kune onim što nam želi naglasiti. Tako Gospodar u suri Beled kaže:
“وَوَالِدٍ وَمَا وَلَدَ” „Kunem se roditeljem i onim koga je rodio (djetetom)“ (El-Beled, 3)
Pripovijeda se da je pravednom halifi Omer ibn El-Hattabu, r.a., došao jedan čovjek da se požali na svoga sina. „O vođo pravovjernih! Moj me sin udario“, te je halifa naredio da se dovede njegov sin. Nakon što je došao sin, halifa ga upita: „Jesi li udario svoga babu?“, a mladić odgovara: „Jesam, ali, nastavlja mladić, ako sam ja babi bio neposlušan jednom, on je prema meni bio neposlušan tri puta.“ Omer, r.a., doda: „Nastavi“, pa je mladić nastavio: „Prvo oženio je ženu koja nije bila majka, kojoj je sve bilo važnije od moga odgoja. Drugo, dok su svi davali djeci lijepa imena on je meni nadio ime sa pogrdnim značenjem, pa su me svi izrugivali. I treće, dok su sva djeca išla u džamiju da uče o islamu (čitaj mekteb), moj je babo mene slao na pijacu da radim.“ Tada se halifa Omer, r.a., okrenuo prema ocu mladića i odbrusio: „Babo je za degeneka.“
Sutra je početak drugog polugodišta mektebske nastave. Neka djeca će radosno ući ponovo u mektebske učionice i zajedno sa mualimmima nastaviti sa radom , tačno ondje gdje su stali. Neka djeca će pasivno željeti da budu u mektebskim klupama, pa će, uz saglasnost roditelja, ponekad doći, a ponekad i preskočiti, „nije to obavezno kao škola“. Neki će, pak, poput mladića iz Omerova vakta preskočiti mektebske dane, pa će radije biti na svim sekcijama, treninzima, utakmicama,… nego li u mektebu. No, želim nas podsjetiti na nešto drugo.
Uzvišeni Allah je Poslanika, s.a.v.s., podučio da kontinuitet u obavljanju poslova ima dalekosežne rezultate. Sjetimo se, naprimjer, da je Uzvišeni Allah, ko zna, ali možda baš iz Svoje Mudrosti da nauči Poslanika, s.a.v.s., ashabe, i nas same, koliko je bitan kontinuitet, prestao jedno izvjesno vrijeme slati Džibrila, a samim tim i Objavu. Takav čin Poslanika, s.a.v.s., je zabrinuo, ashabe, r.a., zbunio, a idolopoklonicima dao za povod da proglase: „Allah ga je omrznuo i zaboravio.“ No, Uzvišeni Allah, ipak, šalje Džibrila Svome miljeniku, pa kaže: „Tako mi jutra. I noći kada se utiša. Gospodar tvoj nije te ni napustio ni omrznuo.“ (Ed-Duha, 1-3)
U menadžmentu je nužno izdefinisano da „prekidom kontinuiteta poslovanja, organizacije i lokalna i šira društvena zajednica dolaze u krizu i to se odražava na njihov kvalitet života.“ Prevedeno teološkim rječnikom prekidom kontinuiteta u mektebskoj nastavi, lokalna i šira društvena zajednica dolaze u krizu i to se odražava na njihov kvalitet života. Jer, zapamtimo, mekteb nije samo obrazovna institucija, njegova primarna dimenzija je odgoj, pa onda obrazovanje.
Početkom dvadesetog stoljeća poznati indo-pakistanski publicista, teolog i žurnalist Ebu-l-E'ala El-Mevdudi je napisao: „Šta vrijedi naše saznanje da voda utoljuje žeđ ili da određeni lijek liječi od određene bolesti. Sve dok se ne napijemo vode ili ne upotrijebimo lijek, spoznaja njihovih vrijednosti zapravo ništa ne znači.“ Vrijedi li nama mnogo ako djeca nauče sve lekcije, ako će širiti mržnju, zavist, korupciju, laž… Vrijedi li nama da konstantno učimo djecu kako klanjati, postiti, Kur'an učiti, zekat dijeliti,… ako djeca ne klanjaju, ne poste, Kur'an ne uče, zekat ne dijele. Svakako da ne vrijedi. Zato, smatram važnim da roditelji kod svoje djece ostvare kontinuitet u odgoju, te na taj način osiguraju kvalitetno društvo.
I na kraju, želim podijeliti sa vama jedan lični događaj. Prije nekoliko mjeseci ušla je neka starija gospođa vodeći svoju unukicu za ruku i uđe u učionicu, te me priupita: „Jesi li ti efendija?“ Nakon potvrdnog odgovora ona nastavi: „Ovo je moja unuka, doselili smo ovdje, pa bih je upisala u mekteb. Tek je nedavno počela u I razred.“ Uzmem podatke o djetetu i pojasnim gospođi raspored časova i kažem joj da može ostati odmah ako želi, te ona upita djevojčicu koja klimnu glavom i sjede, a zatim gospođa vadi novčanik i pita: „A koliko se mekteb plaća?“ i tada joj objasnim, a to je razlog zašto vam ovo pričam, da je mektebska nastava besplatna, a ustvari i nije. Za šesnaest sati sedmičnog mekteba, za generacije mektebskih polaznika, za generacije učača Kur'ana, za generacije hajirli insana, za generacije onih koji uče dove, za generacije današnjih džematlija,… smo upravo platili mi kroz redovno plaćanje članarine, da pohađaju mekteb, da uče Kur'an, da budu hajirli insani, da uče dove, da budu u džamiji i džematlije. I zato vam se na tome srdačno zahvaljujem, i pozivam sve one koji nisu članovi Islamske zajednice da to postanu, te pozivam one koji nisu svoju djecu upisali u mekteb da to učine, jer zapamtimo samo kontinuitet daje i kvalitet.
Molim Uzvišenog Allaha da budemo dio pravedne zajednice, dio najbolje zajednice, koja traži činjenje dobra, a odvraća od zla, koja vjeruje u Allaha, i koja će svjedočiti nepravdi, nasilju, laži i drugim negativnostima koje ljudi čine. Da Uzvišeni Allah nam pomogne da budemo od onih koji ostvaruju kontinuitet u činjenju dobrih djela, te da kod djece ostvarimo kontinuitet u odgoju, a da nam to bude preduslov za kvalitetnu zajednicu. Amin!

Džemat Brist, 17.01.2020. Sumedin ef. Kobilica

Škola hifza počinje sa radom

U petak, 17. 01. 2020. godine, poslije jacije namaza u
Čaršijskoj džamiji održati će se svečanost povodom ozvaničenja rada Škole hifza Medžlisa Zenica.
Program će izvesti zenički hafizi, a prigodno predavanje će održati hfz. Nijaz ef. Aganhodžić.

Dobro nam došli.

Kad li tad li, moramo se vratiti svome Gospodaru

U vrijeme dok se bliži 40 dana od preseljenja na ahiret hadži Nesib ef. Spahića, stalno mi se vraća sjećanje na njegov dragi i plemeniti lik. Preselio je u 96-oj godini svoga života. Razmišljao sam, hoću li dočekati dan njegovog preseljenja jer mnogi su umirali, i stari i mladi, a on ostaje jer mu je dragi Allah, uistinu, podario dug život. Razmišljao sam i o danu kada Allah odredi da on preseli sa ovog prolaznog dunjalučkog svijeta. O njegovom preseljenju saznao sam preko poruke a nakon toga uslijedio je i telefonski poziv od njegove porodice u kojem je nakon selama kazano da je hadži Nesib ef. preselio na Ahiret i da se nakon kraće bolesti vratio svome Gospodaru Allahu, dž.š.

Dan njegove smrti i dženaze-namaza bio je kao i svaki drugi dan jer se dunjaluk ne mijenja radi nečijeg sudbine, dunjaluk ostaje dunjaluk sa svim svojim ruhom i svojim ustaljenim ritmom. Ponovo je potvrđeno ustaljeno pravilo da nekoga cijenimo tek onda kada ta osoba preseli sa ovoga svijeta i kada je zauvijek izgubimo.
Hadži Nesib ef. je bio prvenstveno čovjek u punom smislu te riječi, takav je bio i u vremenu blagostanja i u vremenu iskušenja. Zapravo, on je često puta i isticao da je najteže biti i ostati čovjek. Zbog toga je bio posebno cijenjen i od strane svojih džematlija i svih koji su ga poznavali.
Poznavaoci njegove misije će posvjedočiti da je bio praktičan čovjek, kako u svom imamskom pozivu tako i u svakodnevnom životu: uljudan, uredan, darežljiv, skroman i staložen. U mihrabu nije učio dugo, njegove hutbe su bile kratke a u mektebu je, pored lijepog ponašanja, od svojih učenika tražio da znaju lijepo i ispravno učiti Kur'an te da poznaju osnove vjere.
Imamsko-hatibsku i muallimsku misiju obavljao je u vremenu kada je bilo veoma teško, moglo bi se reći, kad je bilo najteže. Cijeli radni vijek bio je imam u svom džematu Pojske a bilo je to u vrijeme kada je svako mogao vikati na imama, kada je zbog jedne dvosmislene rečenice mogao biti ispitivan, islijeđivan, pritvoren i zatvoren. Imam je bio u vremenu kada je zadnje zanimanje bilo biti imam, bez plate ili sa simboličnom platom, kao što su radili i svi drugi imami tog vremena, Allah im se smilovao.

Bio je domaćin u svome džematu i nikada se nije brinulo kod koga će svratiti i ko će ugostiti musafire, ulemu, državnike, uglednike kao i sve druge dobronamjerne goste. Unaprijed se znalo da kod Nesib ef. uvijek ima bujrum a njegova kući bila je kuća gostoprimstva, darežljive ruke i darežljivog srce.
Obilazili su ga mnogi: reisu-l-uleme, muftije, akademici, doktori, magistri, profesori, glavni imami, džematski imami, književnici, pjesnici a ponajviše obične džematlije. Kod njega su dolazili oni kojima je trebao savjet, dolazili su i oni kojima je trebala pomoć, i oni kojima je trebala pozajmica i mnogi drugi. Sa svima je znao razgovarati, svima je znao lijep ugođaj napraviti i svakog ugostiti. Razgovor bi započinjao umjesnom šalom a nakon toga je ozbiljno razgovarao. Raspitivao se i za ono što drugima nikada ne bi naum palo a i ružiti je znao one koje je trebalo ružiti. Nije se ustručavao ukazati na greške koje je primjećivao kod učenih i kod običnih ljudi koji su ga obilazili, no i pored toga oni su mu ponovo dolazili i ponovo ga posjećivali.
U vremenu kada sam bio imam džemata Pojske, već tada je bio u poznim godinama pa sam ga zamolio da napiše vasijet-oporuku svom džematu i svojim džematlijama. Među njima je živio i radio devet i po decenija pa bi se ta oporuka pročitala na dan njegove dženaze kada će na stotine, ako ne i hiljade njegovih poznanika i učenika doći da isprati svog muallima i svog efendiju. Tražio sam da napiše oporuku koja će između redova najviše kazati ko je bio hadži Nesib ef. Svojim džematlijama je čitav život govorio kako i šta treba raditi a oni su to očekivali od njega jer su na to navikli.

Tog ponedjeljka kada se nosio tabut sa njegovim tijelom, Nesib ef. ništa nije govorio a zapravo tada je najviše kazao: ”Braćo moja draga, kad li tad li, moramo se vratiti svome Gospodaru”.
Rekoh da sam razmišljao o danu njegove dženaze, pa razmišljah i o tome ko će govoriti o njemu. Znao sam, ko god tada bude govorio i ko god bude nekad poslije o njemu pisao ostat će nedorečen kao što ostadoh nedorečen i ja, potpisnik ovog kratkog članka o njemu.
U svoje ime, u ime njegovih učenika i u ime džematlija džemata Pojske od srca činimo dovu dragom Allahu, dž.š., da hadži Nesib ef. podari lijepi Džennet, amin.

Piše: Ismail ef. Jusufović

Čitajmo Preporod, budimo preporod

Jednokratna pomoć za porodicu Doglod iz džemata Stranjani

U četvrtak, 12.12.2019. godine obavljena je posjeta porodici Doglod Mirsade u džematu Stranjani. Tom prilikom, sekretar Medžlisa Islamske zajednice Zenica, zajedno sa imamom džemata Stanjani, uručio je 500,00 KM u ime Vakufske direkcije u Sarajevu. Mirsada Doglod je samohrana majka četvoro djece i svaka pomoć joj je dobro došla, a ona sama je zahvalila što je i Islamska zajednica uz nju i njenu porodicu u njenom životnom iskušenju.

Najnoviji članci

Posjeta Medžlisu Islamske zajednice Čajniče

Osuda skrnavljenja pravoslavnog groblja u naselju Pečuj

U Zenici promovisana knjiga “Ja sam Alen”

Mevludski program za žene u Sejmenskoj džamiji

X