Subota, Zu-l-ka'de 12, 1446
Stranica 114

Saopštenje za javnost Skupštine džemata Nur Han

Skupština džemata Nur Han, održana dana 05. 02. 2016. godine, na čelu sa džematskim odborom i džematskim imamom, mr. Džemal ef. Salkićem, upućuje protestno pismo, povodom odluke Apelacionog vijeća Suda BiH (od dana 04.02. 2016. godine), kojom se naš džematlija Fikret Planinćić osuđuje na 11 godina zatvora, zbog navodnih „ratnih zločina“ u općini Kotor Varoš, tokom 1992. godine, bez prava žalbe.

Skupština džemata šalje svoj protest iz sljedećih razloga:

Prvo: Mi podržavamo rad Suda i sudskih organa BiH u procesuiranju svih koji su činili zločin za vrijeme agresije na Bosnu i Hercegovinu od 1992-1995 godine, na bilo kojoj strani i iz bilo kojeg naroda dolazili, ako za to postoje validni dokazi. Ali ne podržavamo i protivimo se „zatvaranju slučajeva i formalnom osuđivanju“ osoba, uz navođenje samo površnih dokaza i svjedočenja svjedoka o stvarima koje nisu jasno vidjeli.

Drugo: Smatramo da naš džematlija, Fikret Planinćić, kojeg svi poznajemo kao blagog, komunikativnog, susretljivog, poštenog, mirnog, dobronamjernog čovjeka, uzornog oca i muža, već 20 godina, od kada je došao kao muhadžir u Zenicu iz Kotor Varoši, nije uradio ono za što ga Sud tereti. Naš džematlija, Fikret Planičić, spada u kategoriju ljudi, za koje se u narodu kaže da „ni mrava ne bi zgazio“. U prilog tome ide i činjenica njegovog odnosa prema Sudu BiH, da se redovno javljao i pridržavao svih uputa koje su mu naložili, te mirno čekao „pravednu“ presudu. S druge strane, poznato je da su mnoge osobe izvršile samoubistva u zatvoru ili kod kuće, zbog tereta zločina koji su počinili, jer nisu smjeli da čekaju suđenje. Fikretovo mirno čekanje, po našem mišljenju, dokazuje da nije kriv.

Treće: Mislimo da je Apelaciono vijeće Suda BiH, podleglo pritiscima Vlasti Republike Srpske, te da se želi „izjednačiti zločin na svim stranama“, pa je naš džematlija u svemu ovome „kolateralna šteta“. Napominjemo da u Kotor Varoši još uvijek nije završen niti jedan slučaj, niti je ko osuđen za ratne zločine počinjene nad Bošnjacima, od kojih je preko 300 ubijeno, 350 se vode kao nestali, stotine ranjenih, desetine silovanih žena i na hiljade je protjerano.

Uz to, izražavamo bojazan da će ovakva i slične presude dovesti u sumnju Bošnjake u Republici Srpskoj da Sud BiH donosi pravedne odluke, što je i cilj Vlasti Republike Srpske i srpskog naroda. Mi se nikako ne možemo složiti sa činjenicom da istu kaznu dobijaju oni koji su planirali, naredili i činili genocid nad Bošnjacima (poput Biljane Plavšić) i oni koji su branili svoj narod da bi ostali „svoj na svome“, kao što je naš sadašnji džematlija Fikret radio u svom rodnom mjestu.

IMG_0340

Zbog svega gore navedenog mi izražavamo svoj protest i protivljenje ovoj odluci Apelacionog vijeća Suda BiH, jer ko se ne protivi nepravdi koja je nekome nanesena postaje saučesnik u tome. Zato mi dižemo svoj glas kao upozorenje da je našem džematliji Fikretu Planinćiću ovom odlukom nanesena velika nepravda.

Skupština džemata Nur Han (MZ Perin Han)

Najava hafiske dove i predavanja

Medžlis IZ-e Zenica koristi priliku da vas obavijesti da će u subotu, 06. 02. 2016. godine, poslije podne namaza u džematu Starina biti održana promocija novog hafiza – hafiska dova mladoj hafizi Samri Pivić.

Samra Pivić je svršenica Gazi Husrev-begove medrese u Sarajevu te Prirodno-matematičkog fakulteta, Odsjek Hemija, u Sarajevu.

Također vas obavještavamo da će se u utorak, 09. 02. 2016. godine, poslije jacije namaza u džematu Orahovica-Kovačevići održati prigodan vazu-nasihat – predavanje. Gost predavač je hafiz Sulejman ef. Bugari.

Pozivamo Vas da svojim prisustvom uveličate ove sadržaje.

Medžlis IZ-e Zenica

Katedra hadisa u Čaršijskoj džamiji

Večeras, 05. 02. 2016. godine poslije jacije namaza, Čaršijska džamija u Zenici bila je domaćin druge po redu Katedre hadisa koju vodi prof. Mahmut ef Karalić.

Medžlis IZ-e Zenica je pokrenuo ovu katedru koja će se održavati svake dvije sedmice, a na kojoj će prof. Karalić aktuelne teme današnjice, prezentirati kroz hadis Poslanika Muhameda a.s.

Kompletno predavanje prof. Karalića možete pogledati na sljedećem linku:

Čuvajmo se hvalisanja i oholosti

Braćo i sestre u islamu! Tema današnje hutbe je Čuvajmo se hvalisanja i oholosti. Govorim na zadatu temu u vremenu u kojem su mnogi pojedinci i grupe opsjednuti svojim postupcima i koji misle da toj njihovoj radosti nikada neće doći kraj. Vrijeme našeg življenja je vrijeme oholosti i dvoličnosti u kojem se istina želi prikazati kao laž, a laž predstaviti kao istina. Naše vrijeme je i vrijeme poltrona i beskičmenjaka, koji radi niskih prohtjeva i neznatne dunjalučke koristi izdaju sebe, svoju vjeru, čast, narod i Domovinu.

Na pretek je onih koji se hvale sa onim što oni nisu učinili, pa i tuđe uspjehe i pobjede obilježavaju kao svoje. Koliko je u našem okruženju samo hvalisavaca i kukavica koji u vrijeme teške oružane agresije na Republiku Bosnu i Hercegovinu nisu smjeli da izađu iz podruma, a ne tako mali broj njih danas odlučuju i utiču na donošenje odluka?

Podsjećam sebe i vas na 188. i 189. ajet Sure Ali Imran:

Ne misli nikako da će oni koje veseli ono što rade i kojima je drago da budu pohvaljeni i za ono što nisu učinili, kazne biti spašeni; njih čeka teška patnja.(188) Samo Allahu pripada vlast na nebesima i na Zemlji i jedino je Allah kadar sve!(189) 

Gdje smo mi i gdje je naša odgovornost i ozbiljnost, kada se na više frontova vodi odsudna borba za cjelovitu Bosnu i Hercegovinu i Bošnjake? U vrijeme oružane agresije na Republiku Bosnu i Hercegovinu su se jasno znale linije fronta i tada se znalo ko je hrabar, a ko kukavica, ko smije, a ko ne smije i znalo se ko napada, a ko brani Zemlju. Danas je sve drugačije i frontova je mnogo, a boraca za vjeru, čast i Domovinu je sve manje.

Braćo i sestre, potpisivanjem Dejtonskog sporazuma je samo prekinuta oružana agresija na Bosnu i Hercegovinu, ali je agresija nastavljena drugim, podmuklijim metodama: političkim, ekonomskim, obrazovnim, kulturnim i drugim! Zato se valja i toj agresiji suprostaviti, ako želimo da sačuvamo ono što smo plaćali životima najhrabrijih od nas.

 Među ljudima ima onih koji su dvolični i koji nakon slatkog i privlačnog govora, kada dođu na položaj, požuruju u činjenju nasilja, o čemu govore 204. – 206. ajeti Sure El-Bekare:

Ima ljudi čije te riječi o životu na ovome svijetu oduševljavaju i koji se pozivaju na Allaha kao svjedoka za ono što je u srcima njihovim, a najljući su protivnici.(204) Čim se neki od njih dočepa položaja, nastoji napraviti na Zemlji nered, uništavajući usjeve i stoku. A Allah ne voli nered!(205) A kada mu se kaže: “Boj se Allaha!”, on onda iz inada griješi. Njemu je dosta džehennem, a on je, doista ružno boravište.(206)

Braćo i sestre, dobro prostudirajmo ova tri ajeta Sure El-Bekare, pa ćemo vidjeti da i u našem vremenu ima puno onih koji lijepo govore i koji se pozivaju na Allaha,subhanehu ve te'ala, kao svjedoka, ali kada dođu do položaja, obično sjedećih koje obavljaju ležeći ili putujući, onda čine nasilje na Zemlji, ne samo prema ljudima nego i prema usjevima i životinjama. Takvi, kada im se kaže da ne griješe, oni iz inada griješe i govore kako oni na Zemlji red uspostavljaju i kako su za sve krivi njihovi predhodnici ili politički protivnici. Koliko je onih koji iz inada danas ovdje u krvavoj i opustošenoj Bosni i Hercegovini griješe i izazivaju Allahovu, dželle še’nuhu, srdžbu?

U Bosni i Hercegovini ima pojedinaca koji su najkorisniji za Državu i narod onda kada su u dubokom snu, jer jedino tada joj ne čine zlo, osim što i kada spavaju to naplaćuju, kao prekovremeni rad ili odvojeni život. To šta je Bosna i Hercegovina uz Allahovu, azze ve dželle, pomoć izdržala ne bi lahko podnijela bilo koja druga zemlja, a ona se pljačka i napada punih trinaest decenija i opet se ima još nešto opljačkati.

Kroz historiju je bio vrlo mali broj čestitih naroda i pojedinaca u tim narodima, koji su se suprostavljali nasilju i koji su spriječavali nered na Zemlji. Takvi narodi i pojedinci su bili spašeni i imaće nagradu kod Onoga koji ispunjava Svoje obećanje, na Danu kada će se gledati samo dobra djela. Za razliku od njih, griješnici su kažnjeni bolnom kaznom, još na dunjaluku, a ahiretska kazna je vječna. O tome, kako su se ponašali narodi prije nas, govori 116. ajet Sure Hud:

A zašto je među narodima prije vas bilo samo malo čestitih, koji su branili da se na Zemlji nered čini, koje smo Mi spasili! A oni koji su zlo radili odavali su se onome u čemu su uživali i grješnici su postali.

Nevjernici su uvijek kroz historiju imali potpuno prepuštanje grijehu i činili su nasilje. Griješenje i nered koji su svojstveni njima, su činjeni javno i uz puno ironije. Nasilnici su uvijek kroz historiju uživali u svome nasilju, tlačeći druge i živeći na njihov račun. Tako su sebe smatrali gospodarima, isto kao što danas jedan dio onih koji su na vlasti, misli kako su bez obzira na varljivu funkciju koju obavljaju, oni ključna lica za očuvanje “pravnog poretka” u Bosni i Hercegovini i kako od njih sve počinje i sa njima se završava. Oni više vole da ih oslovljavaju sa “šefe”, nego sa ministre, načelniče ili direktore. Kada bi ne dao Allah njihov mandat bio duži od dvije ili četiri godine, vjerovatno bi pojedini počeli da govore kao što je govorio Faraon Musaova, alejhis-selam, vremena, da je on “gospodar” svega. Teško onima koji izazivaju Allahovu, dželle še’nuhu, srdžbu na način prkošenja u grijehu i koji svoje strasti uzimaju za vodiča!

Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, govoreći o želji za vlašću, kaže:

Prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Vi ćete se boriti za vlast, a ona je na Sudnjem danu kajanje; u početku je draga, a poslije donosi nesreću.” (Buharija)

A u drugoj predaji koju bilježi imam Ahmed stoji:

Prenosi Ebu Umame da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: Nema niti jednog čovjeka koji je odgovoran za deset i više osoba, a da na Sudnjem danu neće biti vezanih ruku za vrat, koje će osloboditi dobročinstvo, a pritegnuti grijeh. Prvi period vlasti je prekoravanje, drugi kajanje, a posljednji poniženje na Sudnjem danu!” (Ahmed)

Braćo i sestre, čuvajmo se hvalisanja i oholosti, natječimo se u dobru i tražimo oprosta od Onoga Koji prašta i Koji je milostiv!

Gospodaru, pomozi našoj braći i sestrama u Palestini, Siriji i na svakom drugom mjestu gdje su ugrožena prava muslimana, učini nas od onih koji samo Tebi na ruku i sedždu padaju, sačuvaj nas iskušenja koja ne možemo podnijeti, oprosti našim umrlim roditeljima i precima koji su na nas prenijeli svjetlo islama, učini našu djecu radostima naših očiju i srca i prvacima ummeta, budi nam milostiv na Sudnjem danu i uvedi nas u džennete u društvu poslanika, iskrenih, šehida i dobrih ljudi!

وَالسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ!

Hatib: Muderis Nezim ef. Halilović

Hidžab i vjerske slobode shodno zakonodavstvu

Ustav Bosne  i Hercegovine

Čl.II st 1: „Bosna i Hercegovina i oba entiteta će osigurati najviši nivo međunarodno priznatih ljudskih prava i osnovnih sloboda.“

Čl. II/4 (Nediskriminacija) :„Uživanje prava i sloboda, predviđenih u ovom članu ili u međunarodnim sporazumima navedenim u Aneksu I ovog Ustava, osigurano je svim licima u Bosni i Hercegovini bez diskriminacije po bilo kojem osnovu kao što je pol, rasa, boja, jezik, vjera, političko i drugo mišljenje, nacionalno ili socijalno porijeklo, povezanost sa nacionalnom manjinom, imovina, rođenje ili drugi status.“

Univerzalna deklaracija UN za zaštitu ljudskih prava

Čl.1: Sva ljudska bića rađaju se slobodna i jednaka u dostojanstvu i pravima.

Čl.2: Svakom pripadaju sva prava i slobode proglašene u ovoj Deklaraciji bez ikakvih razlika u pogledu rase, boje, pola, jezika, vjeroispovijesti, političkog ili drugog mišljenja, nacionalnog ili društvenog porijekla, imovine, rođenja ili drugih okolnosti. Dalje, neće se praviti nikakva razlika na osnovu političkog, pravnog ili međunarodnog statusa zemlje ili teritorije kojoj neko lice pripada, bilo da je ona nezavisna, pod starateljstvom, nesamoupravna, ili da joj je suverenost na bilo koji način ograničena.

Međunarodni pakt o građanskim i političkim pravima

Čl.2: Sva su lica jednaka pred zakonom i imaju pravo, bez ikakve diskriminacije, na jednaku zakonsku zaštitu. Zakon treba da zabrani svaku diskriminaciju i da garantuje svim licima jednaku i djelotvornu zaštitu protiv diskriminacije bilo na osnovu rase, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog i drugog mišljenja, nacionalnog i društvenog porijekla, imovine, roda ili bilo koje druge okolnosti.

Europska konvencija za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda

Čl. 14: Uživanje prava i sloboda predviđenih u ovoj Konvenciji obezbjeđuje se bez diskriminacije po bilo kom osnovu, kao što su pol, rasa, boja kože, jezik, vjeroispovijest, političko ili drugo mišljenje, nacionalno ili socijalno porijeklo, veza s nekom nacionalnom manjinom, imovno stanje, rođenje ili drugi status.

Zakon o zabrani diskriminacije

Čl.2 (Diskriminacija): 1. Diskriminacijom će se, u smislu ovog zakona, smatrati svako različito postupanje uključujući svako isključivanje, ograničavanje ili davanje prednosti utemeljeno na stvarnim ili pretpostavljenim osnovama prema bilo kojem licu ili grupi lica na osnovu njihove rase, boje kože, jezika, vjere, etničke pripadnosti, nacionalnog ili socijalnog porijekla, veze s nacionalnom manjinom, političkog ili drugog uvjerenja, imovnog stanja, članstva u sindikatu ili drugom udruženju, obrazovanja, društvenog položaja i spola, spolnog izražavanja ili orijentacije, kao i svaka druga okolnost koja ima za svrhu ili posljedicu da bilo kojem licu onemogući ili ugrožava priznavanje, uživanje ili ostvarivanje na ravnopravnoj osnovi, prava i sloboda u svim oblastima javnog života.

Čl.6 (Oblast primjene): Ovaj zakon primjenjuje se na postupanje svih javnih tijela na nivou države, entiteta, kantona i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine, općinskih institucija i tijela, te pravnih lica s javnim ovlaštenjima, kao i na postupanje svih pravnih i fizičkih lica. 

Čl.7 (Centralna institucija za zaštitu od diskriminacije): Centralna institucija nadležna za zaštitu od diskriminacije je Ombudsmen za ljudska prava Bosne i Hercegovine.

(www.preporod.com)

Čovjek kojeg je Pejgamber zvao lijepi, čisti i pedantni

Ammar ibn Jasir ibn Amir[1] , zvani Ebu Jakzan. Sin Jasira i Sumejje, r.a., prve žene koja je ubijena kao šehid u vrijeme Muhammeda, s.a.v.s. Ammar ibn Jasir je bio među prvim muslimanima koji su slijedili Muhammeda, s.a.v.s., i javno obznanili svoju pripadnost islamu.

Abdullah ibn Mes'ud, r.a., je rekao: „Prva sedmorica koji su obznanili svoju pripadnost islamu bili su: Allahov Poslanik, s.a.v.s., Ebu Bekr, Ammar, njegova majka Sumejja, Suhejb, Bilal i Mikdad. Allahovog Poslanika je Allah, dž.š., zaštitio preko njegovog amidže Ebu Taliba, Ebu Bekra je štitio preko njegovog naroda a ostali su bili izloženi raznim načinima zlostavljanja i maltretiranja. Izlagali su ih vrelini pustinjskog pijeska. Svi su popustili i u tom stanju prisile zanijekali slijeđenje Muhammeda, s.a.v.s., osim Bilala, r.a., koji je bio najuporniji i bio je spreman žrtvovati svoj život za interes islama. Čak su ga svezanog djeca vodila po Mekki a on bi izgovarao: Allah je Jedan.“

Nakon tog maltretiranja Ammar, r.a., bi dolazio Poslaniku, s.a.v.s., i žalio mu se da su ga mušrici prisilili da kaže nešto čime nije zadovoljan. Poslanik bi ga upitao: -A šta ti osjećaš u svom srcu? On bi rekao: -Osjećam potpunu iskrenost u vjerovanju. Tada mu Poslanik reče: -Nema problema, ako te ponovo budu mučili ti opet kaži ono što oni hoće, s tim da si u srcu ubijeđen u vjerovanje.

Bez obzira na riječi koje je u prisili izgovorio Ammar je bio ubijeđen u dubinu i iskrenost svoga vjerovanja. To potvrđuje i Poslanikov hadis u kojem kaže: „Zaista je Ammar napunjen imanom sve do koštane srži (hrskavice).“ Alija, r.a., to pojašnjava pa kaže da je iman ušao u njegove uši i njegove oči kao i u ostale dijelove njegovog tijela.[2]

Uz Ammara, r.a., su povjerovali i njegovi roditelji Jasir i Sumejja koji su također bili izloženi mučenju i maltretiranju. Poslanik, s.a.v.s., ne mogavši im pomoći bi prolazio pored njih i tješio bi ih ovim riječima: „Strpite se o porodico Jasirova, vama je obećan Džennet.“ Zatim bi Poslanik, s.a.v.s., molio Allaha za oprost njihovih grijeha: „Allahu moj, oprosti porodici Jaserovoj, jedino Ti to možeš.[3]

Između ostalog čime su mušrici kažnjavali Ammara bilo je sa vatrom. Poslanik, s.a.v.s., bi prolazio pored njega, stavljao bi ruku na njegovu glavu i učio bi ovu dovu: „O vatro, budi hladna i spasonosna za Ammara, kao što si bila spasonosna za Ibrahima, a.s.!“

Interesantno je napomenuti da od prvih ashaba, samo su oba roditelja Ebu Bekra i Ammara bili muslimani.

Nakon Hidžre u Medinu Ammar je učestvovao sa Allahovim Poslanikom, s.a.v.s., u najvažnijim bitkama poput Bedra, Uhuda i Hendeka. Također je bio među ashabima koji su bili sa Poslanikom na Hudejbiji. Poslanik, s.a.v.s., ga je zvao lijepi, čisti i pedantni. Kaže se da je on bio prvi ko je sagradio džamiju u islamu. To je bilo u Medini i nazvao ju je Kuba’.

Ammar, r.a., je bio vrlo hrabar ali i dosjetljiv ashab. Njegovo mišljenje su mnogi uvažavali i držali do onoga što on kaže. To potvrđuje i hadis u kojem  Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: „Kada bi god Ammar bio u dilemi da izabere neku stvar uvijek bi izabrao onu koja je ispravnija.

Također od njegovih vrlina je da ga je Allah zaštitio od šejtana, na što ukazuje slijedeća predaja.

U jednoj predaji stoji da je Ammar rekao: „Borio sam se sa Allahovim Poslanikom i protiv ljudi i protiv džinna. Neko ga upita o tome a on reče: -Bili smo jednom prilikom sa Poslanikom, s.a.v.s.,  pa smo odsjeli na nekom mjestu. Ja sam uzeo posudu za vodu i krenuo prema izvoru da donesem vode. Tada mi Poslanik reče: -Pazi, doći će ti kod vode neko ko će te spriječiti da je zagrabiš. Kada sam stigao do bunara pomoli se neki crni čovjek poput vještog ratnika i reče: -Tako mi Allaha, nećeš danas zagrabiti vode. Uhvatili smo se u koštac i ja sam ga oborio, zatim sam mu kamenom razbio glavu i nos. Nakon toga sam napunio posudu vodom i došao do Poslanika, pa me on upita: -Jeli ti ko došao kod vode. Ja mu ispričah šta se desilo, a on me upita: -A znaš li ko je to bio? Rekoh da ne znam, a Poslanik mi reče: -To je bio šejtan.“[4]

Iz mnogih predaja da se zaključiti da je Ammar, r.a., bio od odabranije skupine ashaba, r.a. Evo jedne od tih predaja. Alija, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: „Nije bilo ni jednog od ranijih Poslanika, a.s., a da nije imao sedmoricu odabranih i bliskih prijatelja i saradnika a meni ih je dato četrnaest, i to su: Hamza, Ebu Bekr, Omer, Alija, Dže'afer, Hasan, Husejn, Ibn Mes'ud, Ebu Zerr, Mikdad, Huzejfe, Ammar, Bilal i Selman.“[5]

Enes, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Džennet se poželio trojice: Alije, Selmana i Ammara.“

Allahov Poslanik, s.a.v.s., je posebno cijenio i volio Ammara, pa je i druge podsticao da ga vole. Jednom prilikom se nešto desilo između Halida ibn Velida i Ammara, r.a., pa se on požalio Poslaniku, s.a.v.s., na što Poslanik reče: „Ko se bude protivio Ammaru taj se protivi i Uzvišenom Allahu, a ko bude mrzio Ammara, toga će Allah zamrziti.“[6] Halid ibn Velid je odmah izgladio odnose sa Ammarom želeći time postići Allahovo zadovoljstvo.

U drugom hadisu Poslanik, s.a.v.s., kaže: „Ammarova krv i meso su zabranjeni džehennemskoj vatri.“

U vrijeme Omerovog hilafeta bio je imenovan za namjesnika u Kufi. Kao dokaz njegove skromnosti, r.a., bilo je da bi sijeno koje bio kupio lično nosio na svojim leđima dok je bio namjesnik u Kufi.

Učestvovao je sa Alijom, r.a., u bici na Džemelu, kao i u bici na Siffinu 37. godine po Hidžri, u kojoj je ubijen. Tada je imao 93 godine i sve do svoje smrti bio je vitalan, tako da je mogao jahati konja bez sedla. Pred samu bitku na Siffinu zatražio je da mu donesu čašu mlijeka. Nakon što je to popio prenio im je hadis u kojem mu je Poslanik, s.a.v.s., najavio i rekao: „Zadnje što ćeš popiti na dunjaluku biće mlijeko.“ Nakon toga je poginuo.

Taj nemili događaj sukoba između Alije i Muavije i velikog iskušenja i smutnje koja je bila posijana među muslimanima, rezultirao je ubistvom jednog broja muslimana. Poslanik, s.a.v.s., je u nekoliko pouzdanih hadisa najavio da će Ammara ubiti skupina koja nije bila u pravu. Ebu Seid, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: „Teško sinu Sumejjinom! Njega će ubiti nepravedna skupina, on će njih pozivati u Džennet a oni će njega zvati u Džehennem.“ Tada je Ammar rekao: -Utječem se Allahu od iskušenja!“[7]

Međutim, obzirom da je riječ o ashabima, r.a., naše vjersko pravilo je da se suzdržimo od bilo kakvih suvišnih komentara i da molimo Allaha, dž.š., za oprost grijeha i nama i njima i svim drugim muslimanima. Neka Allah bude zadovoljan sa svim ashabima i neka im podari Džennet, a nama društvo s njima u Džennetu. Na nama je da uzmemo pouku iz tih događaja i da vodimo računa da nikada svojim postupcima ne budemo razlogom da se neko posvađa ili sa nekim zamjeri.

E'ameš prenosi od Ebu Vaila da je rekao: Ebu Mejsere je u snu vidio Amra ibn Šurahbila i Ammara u predvorju Dženneta u bijelim kupolama, pa ih je upitao: -Pa zar vi niste međusobno ratovali i jedni druge ubijali? Oni odgovoriše: -Jesmo, ali smo se susreli sa Uzvišenim Allahom, Koji je najmilostiviji i On nam je oprostio.[8]

[1] Ammar ibn Jasir je rođen 57. godine prije Hidžre a poginuo je 37. godine po Hidžri u bici na Siffinu, što odgovara da je rođen 567. a poginuo 657. godine po Miladu. Pogledaj El-Ealam od Zeriklija, 5/36.

[2] Sijer e'alamin-nubela’ od Zehebija, 1/414.

[3] Sijer e'alamin-nubela’ od Zehebija, 1/410.

[4] Sijer e'alamin-nubela’ od Zehebija, 1/412.

[5] Hadis su zabilježili Tirmizi i Ahmed, 1/88.

[6] Hadis su zabilježili Ahmed, 1/89 i Hakim 3/391.

[7] Hadis su zabilježili Buhari (448) i Ahmed.

[8] Sijer e'alamin-nubela’ od Zehebija, 1/428.

Piše: Fuad Sedić (www.preporod.com)

Ders hafiza Ishaka ef. Efendića u džematu Lokvine-Luke

U subotu 23. januara 2016. godine u sklopu programa Medžlisa Islamske zajednice Zenica pod nazivom „Ders hafiza“ održano je predavanje u džematu Lokvine-Luke. Uvodnu riječ i dobrodošlicu zaželio je lokalni imam Sumedin ef. Kobilica.

IMG_20160123_185212

Prisutnima se potom nadahnutim predavanjem obratio hfz. Ishak ef. Efendić, imam Bijele džamije u Novom Radakovu. Hafiz Efendić je između ostalog naglasio važnost razumijevanja šerijatskih propisa u islamu, a pogotovo danas, te način njihove praktične primjene, kao i važnost međuljudskih odnosa u islamu povezivanjem važnosti tih odnosa sa neizvršavanjem ibadeta, na način da takav nemar možda Allah nekome i oprosti, jer je On Milostivi, ali međuljudske odnose Allah prepušta ljudima da ih sami rješavaju.

image-7ecc8d04351f67f12453154735e311abc1981e76f82731dd10695f8b15991748-V

Piše: M.B.

Predavanje u džematu Smajići

U subotu, 16. 1. 2016.godine, poslije jacije namaza, organizovano je predavanje u džematu Smajići. Gost predavač je bio hfz. Ishak ef. Efendić- imam u džematu Novo Radakovo, Medžlis IZ-e Zenica.

Pored hafiza Ishaka, gosti su bili i  predstavnici Fondacije Turk-Bošnjak: predsjednik Fondacije gospodin Bilal can. Balci, kurra hafiz Mustafa Jašar i njihovi saradnici, te mladi softa Ibrahim ef. Bilčević.

Na samom početku, imam džemata Smajići Haris ef. Vilajet, je nakon zahvale Uzvišenom Allahu i salavata na Muhammeda, a.s., poselamio goste i sve prisutne, te se zahvalio svima koji su  odvojili vrijeme i došli da svojim prisustvom uveličaju ovaj događaj. Zatim je Ibrahim ef. Bilčević otvorio program prelijepim učenjem odlomka iz Kur'ana.

Nakon toga, hafiz Ishak ef. Efendić je održao jako korisno predavanje, ističući važnost pripremanja za Sudnji dan i na koje načine se vjernici sve mogu pripremati za Sudnji dan. Također, hafiz je posebno istakao da se muslimani, nažalost, zadovoljavaju osnovnim stvarima i ibadetima poput namaza, posta i sl., a s druge strane, ne znaju ništa ili znaju vrlo malo o drugim, itekako važnim stvarima, poput propisa vezanih za bračni život, propisa iz domena imovinsko-pravnih odnosa te propisa o nasljednom pravu.

Džematlije su također mogle uživati u prelijepoj ilahiji koju je također proučio Ibrahim ef. Bilčević.

Nakon ilahije, prisutnima se kratko obratio ospodin Bilal can. Balci, ističući vrijednost namaza i grijeh njegovog izostavljanja, a sve kroz tefsir Kur'ani Kerima i hadise Božijeg Poslanika, a.s.

Kao krunu i ukras cijelog programa, kurra hfz. Mustafa Jašar je proučio par ajeta iz Kur'ana.

Na kraju je hafiz Ishak ef. Efendić proučio dovu, a imam džemata Haris ef. Vilajet se još jednom zahvalio svima na dolasku, te pozvao sve na večeru i druženje poslije predavanja na kojem su prisutni imali priliku da postavljaju pitanja i razgovaraju sa gostima. Da je bilo lijepo i korisno, dovoljno govore podaci da je ovom programu prisustvovalo oko 150 osoba,  a  druženje je trajalo do 22:30h.

Proučena hafiska dova hafizu Tariku Karaliću

?

U Ensar džamiji, u subotu 09. januara 2016. godine poslije podne namaza upriličena je hafiska dova kojom je u časno zvanje hafiza Kur’an-i-kerima promoviran Tarik Karalić. Dova je proučena u prisustvu velikog broja hafiza, imama, rodbine i prijatelja mladog hafiza, te brojnih džematlija i gostiju koji su došli kako bi uveličali ovu svečanost.

Selame i dobrodošlicu svim okupljenim na početku svečanosti uputio je glavni imam mr. Jakub ef. Salkica iskazujući radost što je Zenica dobila još jednog mladog hafiza, spomenuvši da hafiz Tarik nije svršenik medrese i da je trenutno apsolvent Mašinskog fakulteta u Zenici.

Posebno zadovoljstvo, svojim dolaskom, priredili su izaslanik Reisu-l-uleme hfz. Ismet ef. Spahić te hfz. dr. Kenan Musić, profesor na Fakultetu islamskih nauka u Sarajevu.

Priređeni program bio je lijepa prilika za sve prisutne da uživaju u ljepotama Allahove riječi, koje su u okviru svečanosti učili hafizi: hfz. Sead Šahinović, hfz. Alem Rihić, hfz. Fahir Arnaut, hfz. Sulejman Rafuna, hfz. Zehrid Rešić, hfz. Muhamed Kolić, hfz. Husejn Čajlaković, hfz. Ishak Efendić, hfz. Amir Kaknjo, hfz. Kenan Musić, te hfz. Mevludin Dizdarević.

Poslije njihovih učenja, novi hafiz Tarik Karalić proučio je kraća kur'anska sura, nakon čega je proučena hafiska dova koju je proučio njegov muhaffiz dr. hfz. Safet Husejnović.

Nakon proučene dove, kao izaslanik Reisu-l-uleme, prisutnima se obratio i hfz. Ismet ef. Spahić, dugogodišnji predsjednik Komisija za hifz, a koji, kako je kazao, nije mogao odbiti poziv za hafisku dovu hafiza Tarika Karalića, jer je upravo taj mladić jedan od najboljih kandidata koji je do sada polagao hifz pred pomenutom komisijom. Ponosan na ovog mladića, hfz. Spahić iskazao je najiskrenije čestitke njegovim roditeljima, te muhaffizu dr. Safetu Husejnoviću koji je do sada izveo šesnaest hafiza.

Po završetku besjede izaslanik Reisu-l-uleme hfz. Ismet ef. Spahić pozvao je hafiza Tarika i uručio mu diplomu čijim primanjem je i zvanično proglašen hafizom Časnog Kur'ana. Uz tekbire uslijedile su i čestitke, hair-dove hafizu Tariku Karaliću, potekle iskreno iz srca okupljenih džematlija.

Piše: Hasan Pašalić

Održana Večer Kur'ana u Orahovici

U organizaciji Medžlisa IZ-e Zenica i orahovičkih džemata: Kovačevići, Babići i Gornja Mahala, u prepunoj džamiji As-Sahabah, održana je peta tradicionalna Večer Kur'ana i ilahija, u četvrtak 31. decembra 2015. godine nakon jacija namaza.
I ove godine Večer Kur'ana su svojim milozučnim glasovima ukrasili poznati učači Časnog Kur'ana: Mustafa ef. Isaković, Ćamil ef.Hajdarević, Behaija ef.Zeherović, Saudin ef. Lužić, Šerif ef.Delić. Posebno odabrane ilahije za ovu priliku učili su Mustafa ef. Isaković, Miralem ef. Babajić i Šerif ef. Delić.

Poseban gost večeri  bio je mladi hafiz Mustafa Jašar iz Turske koji je učeči Kur'an, svojim glasom zadivio sve prisutne.
Na kraju programa prisutnim vjernicima se kratko obratio glavni imam Medžlisa Islamske zajednice Zenica mr. Jakub ef.Salkica, koji je naglasio da je ova večer Kur'ana ujedno i završetak manifestacije „Želja za Resulom“, te najavio predavača hafiza Zijada ef.Dervića, profesora visočke medrese. Hafiz je veoma nadahnuto govorio o vrijednostima učenja i čuvanja Kurani Kerima.

Na kraju programa dovu je proučio glavni imam MIZ Teslić, Džafer ef.Gračić.

Piše: Ekrem ef. Aščerić

Najnoviji članci

X