Medžlis Islamske zajednice Zenica u saradnji sa Upravom za vanjske poslove Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini i Međunarodnom organizacijom za migracije (IOM) u ponedjeljak i utorak, 11. i 12.03.2019. godine, u hotelu Zenica realizovao je MoviEQ radionice za aktiviste Mreže mladih Medžlisa Islamske zajednice Zenica. Radionicama je prisustvovalo 14 aktivista Mreže mladih. Facilitatori radionica su bili Šejla Mujić Kevrić, muallima iz Livna, Ismail ef. Elkaz, imam iz Donjeg Vakufa, te domaćini Ahmed ef. Hrustić i Sumedin ef. Kobilica, imami MIZ Zenica. Svi spomenuti facilitatori su u završnoj fazi certificiranja od IOM-a za facilitaciju MoviEQ radionica. Proces vođenja radionica pomno su pratile i bilježile dugogodišnje facilitatorice MoviEQ radionica IOM organizacije gospođice Danijela Torbica i Alena Velagić, koje su za uspješno vođenje radionica čestitale novim facilitatorima. MoviEQ radionice uticu na povecanje integrativne kompleksnosti, a metodologiju su razvili stručnjaci s Univerziteta Cambridge. Tokom MoviEQ/IC thinking radionica (IC – eng. Integrative Complexity, Integrativna kompleksnost), koje se temelje na kognitivnoj psihologiji, socijalnoj psihologiji i društvenoj neuroznanosti, mladi razvijaju vjestine koje im pomazu da se „odmaknu“ od crno-bijelog razmišljanja i svijet posmatraju u široj perspektivi.
Tribina za žene u džematu Šerići
U subotu, 9.3.2019. godine, u džematu Šerići održana je tribina za žene pod nazivom “Porodične vrijednosti i uloga žene-majke u porodici.”
Imam ovog džemata Senaid ef. Kovačević poselamio je prisutne džematlijke i najavio program. O najavljenoj temi prisutnima su govorile koordinatorice Muftiluka zeničkog h.Mulaima Omić i MIZ Zenica prof.Zahira Šarić.
Cjelokupni program svojim glasovima uljepšale su članice džamijskog hora.
Poslije programa druženje je nastavljeno u suterenu džamije uz zakusku i prijatan muhabet.
Ilma Smaka Pašalić
Posjeta JU “Dom za stara lica” Zenica
Dana 07.03.2019. godine aktiviskinje Odjela za brak, porodicu i ženski aktivizam Medžlisa Islamske zajednice Zenica posjetile su Ustanovu povodom nastupanja mjeseca Redžeba (radi se o svetom mjesecu muslimana) u sklopu planiranih aktivnosti i tom prilikom su donirale prigodne pakete za korisnike JU ”Dom za stara lica Zenica” Zenica.
Ovo je još jedna od kontinuiranih aktivnosti koju realizuju u ovoj Ustanovi i kojom zasigurno obraduju sve korisnike.
Koristimo ovu priliku da im se srdačno zahvalimo i svim uposlenicima JU ”Dom za stara lica Zenica” Zenica.
Prigodan program i posjeta JU “Dom i porodica”
U četvrtak, 28. februara 2019.godine, članice Odjela za brak i porodicu MIZ Zenica posjetile su JU “Dom i porodica” u Zenici. Prisutnim štićenicima edukativno predavanje o higijeni prezentovale su Safija Ibrahimagić i Zahira Šarić. U drugom dijelu druženja pridružili su nam se učenici i nastavnici OŠ “Vladimir Nazor” iz Zenice koji su izveli kratki program i svim štićenicima donirali poklon paketiće. Ovo druženje svojim prisustvom uveličao je i direktor OŠ”Vladimir Nazor”, gospodin Mirnes Varupa koji je ukratko predstavio svoju školu i obećao i dalju saradnju.
Ilma Smaka-Pašalić
Program u džematu Gnjusi
U periodu od novembra 2018. do februara 2019. godine, u džematu Gnjusi održavao se kurs sufare za žene, kojeg je uspješno završilo 16 polaznica. Tim povodom imam ovog džemata Halid ef. Dizdarević je u saradnji sa Odjelom za brak i porodicu MIZ Zenica organizovao prigodnu svečanost na kojoj su svim svršenicama uručene diplome.
Ovu svečanost svojim prisustvom uveličale su koordinatorice Muftijstva zeničkog h. Mulaima Omić i MIZ Zenica prof. Zahira Šarić koja je u toku programa prisutne podsjetila na važnost i značaj učenja Kur'ana. Ovaj program svojim milozvučnim glasovima uljepšale su studentice IPF-a Zenica, Rukaja Podojak i Lejla Čobo.
Nakon zvaničnog dijela prisutne su nastavile druženje uz zakusku i vrlo nadahnuti govor o značaju porodice naše uvažene h. Mulaima hanume.
Ilma Smaka-Pašalić
Seminar za imame na temu „Uloga i značaj hutbe u islamskom diskursu“
U periodu od 12. do 27. februara 2019. godine, u organizaciji Muftijstva zeničkog, u Doboju, Žepču i Zenici realiziran je deseti ciklus stručnih seminara za imame Muftiluka zeničkog, na kojima su predavači bili muftija zenički doc. dr. sc. Ejub ef. Dautović i glavni imami medžlisa IZ Zenica, Tešanj i Doboj mr. Jakub ef. Salkica, mr. Fuad ef. Omerbašić i mr. Bajro ef. Džafić.
Seminarima u Doboju, Žepču i Zenici nastavljena je realizacija projekta doedukacije imama Muftiluka zeničkog, u okviru kojeg su u 2016, 2017. i 2018. godini organizirani stručni seminari za imame na kojima su predavači bili eminentni stručnjaci iz različitih oblasti.
Nakon uvodnih riječi glavnih imama medžlisa domaćina i moderatora seminara Edin ef. Kavazovića, predavači su predstavili teme: „Značaj džumanske hutbe i osobine hatiba“, „Koliko su naše hutbe produktivne i ovovremene“ i „Analiza hutbi imama Muftiluka zeničkog u projektu Hutbe Muftijstva zeničkog“.
Mr. Fuad ef. Omerbašić predstavljajući temu „Značaj džumanske hutbe i osobine hatiba“, između ostaloga, istakao je: „Reći sadržajnu ali istovremeno i jasnu poruku okupljenim slušaocima tokom hutbe zahtjevan je i odgovoran čin koji podrazumijeva visok nivo znanja i usredsređenost na odabranu temu. Što je tema konkretnija lakše je pronaći uvjerljive argumente. Vrlo je važno da hatib vodi računa o strukturi govora, jezičkom aspektu govora i vremenu trajanje hutbe“.
Mr. Bajro ef. Džafić govorio je o tome „Koliko su naše hutbe produktivne i ovovremene“. U svom izlaganju apostrofirao je: „Danas je izazovno i u izvjesnom smislu izuzetno zahtjevno koncipirati hutbu koja bi zadovoljila očekivanja heterogenog slušateljstva. Hatib treba imati u vidu da se obraća slušaocima različitog statusa, intelektualnih sposobnosti, kulturoloških pogleda, specifičnih osobenosti, itd. Hutbu treba vezati za život i stvarnost u kojoj ljudi žive. Hutba kod slušaoca treba potaknuti promjenu, odnosno motivirati na razmišljanje koje će rezultirati ispravnim islamskim postupanjem.“
Mr. Jakub ef. Salkica predstavio je „Analizu hutbi imama Muftiluka zeničkog u projektu Hutbe Muftijstva zeničkog“, između ostaloga, ističući: „Hutba je najznačajniji medij u komunikaciji imama sa džematlijama, to je svojevrstan sedmični brifing, na kojem bi džematlijama trebalo ponuditi savremene, aktualne i produktivne sadržaje. Potencijal koji nudi hutba je veliki i treba ga iskoristiti na najbolji mogući način. Odgovoran hatib priprema hutbu kojom će ispuniti očekivanja svojih džematlija, bili oni mladi ili stari, obrazovani ili neobrazovani.“
Na kraju, muftija zenički doc. dr. Ejub ef. Dautović zahvalio se predavačima na izloženim temama i imamima na aktivnom učešću u realiziranju seminara, ističući važnost hutbe kao temeljnog medija Islamske zajednice i odgovornost hatiba u današnjem vremenu kada svaka hutba može biti slušana, pored muslimana koji je slušaju u džamiji, i od onih koji nisu, jer može biti stavljena na medij koji je dostupan svima koji ga postave ili otvore na mrežama. Muftija je zamolio imame da im hutbe budu kratke i jasne, protkane Kur'ansko-sunnetskim porukama, te da posebno u svojim hutbama tretiraju probleme i izazove sa kojima se naše društvo suočava. Također, muftja je apostrofirao da imami u svojim hutbama ukazuju na vrijednosti vjere i morala, uloge i značaja porodice i džemata.
www.islamskazajednica.ba
Nova knjiga Ibrahim ef. Babića “Vjerovanje: Ispravno i neispravno pulsiranje srca”
Izvod iz predgovora
Knjiga „Vjerovanje: Ispravno i neispravno pulsiranje srce“ uistinu predstavlja veoma neobično i nadasve zanimljivo djelo……………..
Iako se to ne može iz samog naslova naslutiti ovo djelo predstavlja svojevrsni manifest i žestoku kritiku opasnih trendova i ideoloških politika koje pod plaštem islama i slijeđenja „Ispravnih prethodnika“ nanose nesagledivu štetu samome islamu i svim muslimanima svijeta. Mada se poziva na tradicionalizam i tradicionalne interpretacije islama autor sasvim u duhu savremenih muslimanskih reformista reskim, nerijetko ironičnim i duboko nadahnutim riječima postavlja pitanje „Šta je krenulo krivo po muslimane??“, „Zašto su muslimani nazadovali dok su drugi napredovali??“, “Zbog čega muslimani zaostaju ??“…
Autor u stilu veoma ………………….. ustvrđuje da nema vjere, one iskrene, predane i nepatvorene, bez slobode misli, govora i djelovanja. U suprotnom društvo ide ka hipokriziji koja se multiplicira „batinom“ i prisilnim nametanjem vjere. On postavlja pitanje kako je moguće biti slobodan, a samim tim i vjernik, ukoliko smo ovisni o drugima kako fizički, tehnološki i ekonomski tako i duhovno, intelektualno i znanstveno??? Po njemu nema progresa tamo gdje nema slobode i gdje nema stvarnog nadmetanja i konkurencije a takvo što, nažalost, nije moguće vidjeti nigdje u muslimanskom svijetu. Autor se konstantno poziva na autoizolaciju i autogetoizaciju muslimana, odsustvo svijesti o trenutku u kojem žive te konstantno bježanje u prošlost i glorifikaciranje i idealiziranje nekakvog romantičarskog hermetiziranog svijeta kom se treba uvijek iznova vraćati. …………….
Poput nekoga vještoga liječnika ………………………………… pa kaže: „Slavimo svoje pretke i njih promovišemo kao uzore, oni jesu bili slavni za vrijeme u kojem su živjeli, … ali su obrasci kojima su oni rješavali svoje probleme, kao najbolji za njihovo vrijeme, danas postali kočnica za rješavanje naših problema i dilema …“ Vrlo vješto koristeći ironiju, sarkazam i slične figure autor dekonstruira ideološke obrasce modernističkih „islamista“, kako ih on naziva, ukazujući na sve aporije, stranputice, zamke i obmane njihove ideologije. Žestoko se obrušava na Ibn Tejmiju i njegovo svođenje Boga i Božijih imena i atributa na Božanstvenost i Gospodarstvenost. Ovakva koncepcija Boga svodi na Tvorca koji sili, primorava i tjera svoja stvorenja bez imalo razumijevanja, milosti, ljubavi, praštanja ili bilo kojeg pozitivnog i humanog svojstva. Korijene ove destruktivne ideologije, koja se umotala velom „čistoga islama“, autor nahodi u haridžizmu opisujući ga kao ekskluzivističku i samoapsolutizirajuću ideologiju koja sebe stavlja na tron nepogriješivosti, apsolutne ispravnosti, sveznajuće i neprikosnovene bezgriješnosti i savršenog učenja bez ikakvih slabosti i mogućnosti pogreški. Po njemu ova ideologija je sve drugo samo ne ono što je bio tradicionalni islam kroz mnogobrojna stoljeća. Tradicionalni islam je prije svega inkluzivirajući i prihvata sve one koji prihvataju Boga, Njegova poslanika i koji se okreću prema Kibli, on je umjeren i tolerantan te ne trpi nikakvo pretjerivanje, nedostatnost, radikalizam, samodovoljnost i autocentrizam, on je, također, i racionalan te prihvata stvarnost onakvu kakva jeste i nastoji dati rješenja koja su u skladu sa datim trenutkom, on slavi različitost, pluralizam i slobodu koji počivaju na temeljnim postulatima koje su proklamirali Kur'an, sunnet i svi velikani islama a između kojih se najviše ističu Ebu Hanife, Šafija, Gazalija i mnogi drugi.
Autor ne samo da detektira problem, ideološki dekonstruira i analitički razlaže već ukazuje na rješenje, odnosno pokazuje metod koji su koristili velikani islama kada su se suočavali sa sličnim izazovima i problemima. On ne nudi gotova rješenja, instant fetve, čarobne formule i neupitne aksiome. Naprotiv, on poziva da se traga za rješenjima ali u skladu sa postulatima i obrascima koji se nalaze u „Osam džennetskih bašči“. Međutim, potcrtava da bismo pronašli odgovore i adekvatna rješenja za probleme u kojima se nalazi muslimanski svijet moramo uvažiti slobodu mišljenja i govora, pluralizam ideja, multiperpektivnost nazora, međusobnu toleranciju, dijalog, inkluzivizam, slobodno istraživanje, ljudska prava, humanost i sve druge univerzalne ljudske vrijednosti koje retorički hvalimo i sebi prisvajamo ali ih u praksi nigdje ne nahodimo.
Druženje u Studentskom domu: Mladi i izazovi 21. stoljeća
U srijedu, 20. februara 2019.godine, poslije jacije-namaza, organizovano je još jedno druženje sa studentima Studentskog centra Zenica, koje organizuje Medžlis IZ-e Zenica u okviru redovnih aktivnosti u radu sa mladima.
Prema želji studenata, tema za razgovor tokom druženja bila je “Mladi i izazovi 21.stoljeća”.
Druženje je proteklo u ugodnoj i opuštenoj atmosferi, gdje se razgovaralo o izazovima savremenog društva s kojima se mladi najviše susreću, koji su razlozi padanja pred različitim izazovima i koja je smisao izazova i iskušenja u životu, te kako se oduprijeti negativnim trendovima i izazovima koji su prisutni u našem društvu?
Tokom druženja, studenti su aktivno učestvovali u razgovoru o navedenoj temi iznoseći svoja mišljenja.
Na kraju, kao savjet upućen mladima, življenje prema normama islamskog morala najbolji je garant da se sačuvaju od izazova, poroka i pošasti savremenog društva.
Uz dovu Allahu, dž.š. da budemo od onih koji će živjeti moralnim načinom života, biti korisni članovi zajednice, jaki da se odupru izazovima, porocima i pošastima savremenog društva, završeno je ovo druženje.
Druženje su i ovog puta vodili mr. Emina Grabus i mr. Adem Nušinović.