Mektebski izlet za maturante džemata Bilino Polje

Po završetku ovogodišnje mektebske nastave, džematskom odboru džemata “Bilino Polje” je predloženo da se ovogodišnji maturanti (učenici 9. razreda) nagrade dvodnevnom ekskurzijom u Bosansku Krajinu (Bihać i Banja Luka). Prijedlog je prihvaćen od džematskog odbora i krenulo se u realizaciju iste. Želja nam je bila nagraditi jednu od najboljih generacija učenika koja je do sad završila ovaj mekteb. U nastavku pročitajte kratku reportažu i zapažanja sa ekskurzije:
U planirano vrijeme 19.06.2021. (subota) u 06: 45 h okupili smo se u našoj džamiji “Bosna” obavili Salatud-duha a zatim sa prisutnim roditeljima proučili putničku dovu i uz pomoć Uzvišenog Gospodara hairli i krenuli. Na putovanje su se zaputili sljedeći učenici: Inda Ekinović, Adla Klisura, Hana Ahmetspahić, Ajda Čorić, Ammar Puščul, Ahmed Topoljak i Anela Džanan. U istoj skupini planirano je bilo da budu i Emina Čaušević, Adna Klisura kao i Emir Pruščanović ali ovog puta su izostali iz opravdanih razloga.
Prva destinacija bio je grad Jajce gdje smo nakratko obišli sami grad i Plivske slapove a onda se zaputili ka Ključu. Svrativši na poznato odmaralište “Balkana” nadomak Mrkonjić Grada iskoristili smo prelijepi dan a još ljepše kupalište da se uz jednosatni odmor provozaju pedalinama. Nastavljamo dalje i stigavši u grad Ključ prispjevamo na podne namaz. Po obavljenom namazu i ručku polazimo ka poznatom stratištu (jami) zvanoj “Laništa” na izlazu iz grada gdje se upoznajemo o strašnom zločinu koji se desio na istom mjestu na kom su četnici na svirep način ‘92. ubili i u istu jamu bacili 188 civila bošnjačke nacionalnosti. Mjesto je izuzetno lijepo ali samo saznanje šta su zločinci na njemu učinili budi jezu u ljudskoj psihi i tijelu.
Poslije toga odlazimo u mjesto Biljane gdje nas dočekuje imam džemata Dursum ef. Dervišević i ukratko upoznaje o samom početku agresije kojim je obilježeno stradanje skoro čitavog sela od agresora na našu državu. U tom mezaristanu ukopano je 260 šehida tog mjesta. Pored ovih sumornih brojki i velikih stratišta bošnjačkog stanovništva na daljnjem putu imali smo priliku posjetiti prekrasni vodopad rijeke “Blihe” koji je visok (koliko znamo) 18 metara. Uživajući u tom nesvakidašnjem Božijem čudu i dan se polahko primicao kraju tako da smo se zaputili ka slijedećoj destinaciji a to je džemat Fajtovći, poznat po džamiji i mezaru našeg ratnog heroja i generala rahmetli Mehmeda Alagića. Upoznati smo o njegovom ratnom putu i nesebičnom trudu uloženom u odbrani naše nam države kao i njegovom nepravednom optužnicom za navodne zločine što je u konačnici doprinjelo i njegovoj preranoj smrti. Molimo Gospodara, dž.š. da mu se smiluje i podari lijepi džennetul-firdevs!

Nastavljamo dalje, i stižemo na ikindiju-namaz u prelijepu Čaršijsku džamiju sa četiri munare u Sanskom Mostu. Ostatak dana proveli smo na putu ka svojoj zadnjoj destinaciji- Bosanskoj Krupi gdje obilazimo prelijepe prizore uz samu rijeku Unu. U istom gradu prispjevamo na akšam-namaz, bivamo počašćeni večerom i konakom od gostoljubivih domaćina Amel ef. Durakovića i njegove hanume Mirzete.
Drugi dan ekskurzije (nedjelja) započinjemo vožnjom motornim čamcem jednom, manje poznatom, ali izuzetno lijepom i hladnom rijekom “Krušnicom”. Dužina rijeke je oko 7 km ali njena bistrina i hladnoća uzimaju dah. Tom prilikom posjetili smo njen izvor koji je zaista impresivan za sve posjetitelje. Po povratku u sam grad nastavljamo dalje ka Bihaću. Dolaskom u grad prvo posjećujemo poznato odmaralište uz samu rijeku Unu “Natura-art” i uz kahvu i sok uživamo u ljepoti iste. Zatim obilazimo jezgro grada i uživajući u njegovoj čistoći i mirnoći krećemo ka impozantnoj džamiji na samoj litici džemata Brekovica. Klanjajući u njoj podne-namaz zapučujemo se ka tvrđavi “Ostrožac”.
Put nas dalje vodi ka Cazinu. Obzirom da je bio izuzetno sparan dan sa visokom ljetnom temperaturom, nakratko smo se zadržavali u starom gradu i nastavili dalje ka Bosankom Novom i Banja Luci. Znajući za saobraćajna ograničenja u ovom dijelu naše države, u šeher Banja Luku stižemo pred sami akšam. Okrepljujemo se abdestom u Ferhadiji džamiji, pravimo kratku pauzu i preko Kotor Varoši i Teslića krećemo ka našoj Zenici. Povratak na početnu destinaciju, džamiju Bosna, bio je u 00:05 h. Hvala Uzvišenom Gospodaru, sve je prošlo u najboljem redu i skladu bez ijednog problema. Nadamo se da će svima njima ovo putovanje ostati u trajnom sjećanju jer su uživajući u prelijepim bosanskim pejzažima mnogo toga naučili iz nama, ne tako daleke prošlosti i agresije na našu jedinu nam državu BiH.
Koristimo priliku da se iskreno zahvalimo džematskom odboru na čelu sa dr. Fuadom Klisurom, domaćinima u Bosanskoj Krupi, porodici Amela ef. Durakovića, kao i penzionisanom imamu Ishak ef. Sediću, Admiru Spahiću-Spahi na ustupljenom kombiju kao i svim roditeljima djece koja su putovala na ovoj ekskurziji.
Na sljedećem linku pogledajte i video reportažu: